Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování a procházení terénu
Křižka, Radek ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Práce se zabývá problémem modelování a zobrazování scény. Předmětem modelování je jak terén, tak také objekty, které se na něm mohou nacházet. Vstupní terén může být libovolný, proto nepřipadá v úvahu, že by vstupní data terénu obsahovaly údaje o každé pozici stromu či keře na mapě. To je právě úkolem našeho modelování. Na základě vstupních parametrů musíme být schopni vygenerovat takové pozice objektů na mapě, aby se co nejvíce blížily skutečnosti. Poslední částí práce je zobrazení takto vymodelované scény a její procházení. Seznámíme se s různými typy objektů, možnostmi optimalizace zobrazování a technikami Level of detail. Výsledkem je aplikace, která nám demonstruje popsané techniky na příkladě scény s několika typy porostů, kterou můžeme interaktivně procházet.
Detekce meteorů na širokoúhlém CCD snímku
Gomboš, Igor ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
BOOTES je česko-španělský robotický systém pro automatickou správu teleskopů umístěných v Ondřejove a v pohoří Sierra Nevada. Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat nástroj pro detekci stop meteoritů a otestovat ho na širokouhlých astrogra fických snímcích vysokého rozlišení pořízených systémem BOOTES. Důraz je kladen především na rychlost analýzy, protože software musí snímky zpracovávat v reálném čase (doba pro běh je maximálně 20 až 30 sekund). Důležitou vlastností je i otevřenost a snadná rozšiřitelnost zdrojového kódu. Prezentované řešení nabízí na výběr ze tří různých metod detekce. První využívá síly standardní Houghovy transformace pro detekci čar. Druhá je založena na Cannyho hranovém detektoru a poslední metoda je jednoduší verzí výplňové segmentace.
Implementace algoritmů pro zpracovaní obrazu na IBM Cell
Klecanda, Václav ; Krajíček, Václav (vedoucí práce) ; Skrbek, Miroslav (oponent)
Práce shrnuje dostupné informace o architektuře IBM Cell/B.E. tak, aby čtenář rychle získal potřebný náhled na problematiku programování pro tuto architekturu. Praktické informace jsou čerpány z vývoje aplikace která implementuje netrivialní algoritmus z oblasti zpracování obrazu, sparse field level set segmentation. Další část obsahuje popis vývoje této aplikace a řešení problémů, které mohou během něj nastat. Práce zároveň srovnává klasickou a Cell architekturu a popisuje nutné podmínky pro vytvoření efektivní aplikace pro Cell/B.E. Dále obsahuje stručný postup instalace nejdůležitějších vývojových nástrojů. Tento postup si klade za cíl co nejrychleji připravit vše potřebné a zkrátit tak dobu přípravné fáze tak, aby čtenář mohl začít vyvíjet pro Cell/B.E.
Third-person letecká akční hra s generátorem map
Nevolová, Kateřina ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Cílem této práce bylo navrhnout a vytvořit third-person leteckou akční hru ve 3D. Obsahem teoretické části práce je analýza herního prostředí akčních počítačových her, návrh fyzikálního modelu pro orientaci a pohyb v trojrozměrném světě, rozbor realizace umělé inteligence tohoto žánru a produkce vlastního formátu pro mapové soubory. Součástí práce je i implementace takové hry s generátorem mapových prostředí.
Reprezentace křivek pro morfometrii
Zámečník, Tomáš ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním, vývojem a implementací různých metod pro reprezentaci křivek v antropologii a metod pro detekci těchto křivek v digitální fotografii. Užité metody spadají do oboru počítačové analýzy obrazu. Nedílnou součástí práce je softwarový projekt - editor křivek, začleněný do prostředí Morphome3cs, vyvíjeného stejnojmenným týmem studentů na MFF UK. Motivací a přímou aplikací práce je zkoumání pohlavního dimorfismu velkého zářezu kosti pánevní a nahrazení dosud užívaných manuálních metod. Výzkumem pohlavního dimorfismu se zabývá katedra antropologie PřF UK, pro níž je projekt vyvíjen.
Ovládání PC pomocí webové kamery
Šedivý, Miroslav ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Cílem práce je navrhnout a implementovat interaktivní ovládání PC pomocí běžné webové kamery snímající ruku uživatele s využitím speciálního zařízení - světelné rukavice osazené barevnými LED diodami. Práce zkoumá možnosti rychlého zpracování obrazu z kamery a interaktivního rozpoznávání základních gest. Konečným cílem je pak ovládání počítače pomocí uvedené rukavice, která zcela nahradí základní funkčnost myši.
Interaktivní deformace objemových dat
Talaš, Josef ; Krajíček, Václav (vedoucí práce) ; Kmoch, Petr (oponent)
Předložené práce popisuje implementaci 3D Chainmail algoritmu pro deformace objemových dat. Tento algoritmus je zvolen po porovnání několika obvyklých přístupů k deformacím. Nejedná se o algoritmus vhodný pro fyzikáně věrné deformace, je kompromisem mezi rychlostí, věrností a jednoduchostí. V další části práce je zvolený algoritmus podrobně popsán. Je také rozebrána možnost jeho paralelizace za použití moderní knihovny Microsoft Parallel Extensions. Část práce je těž věnována VL Frameworku, který slouží k zobrazování objemových dat v našem programu. Výsledný program je otestován na reálných i umělých datech. Cílovou platformou programu je operační systém Microsoft Windows.
Triangle mesh compression
Harasim, Jiří ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
V této práci se věnuji geometrii a topologii trojúhelníkových sítí v počítačové grafice. Především se soustředím na kompresi takovýchto sítí. Navazuji na Ročníkový projekt a Softwarovou praxi, v jejihž rámci byl vytvořen program, komprimující trojúhelníkové sítě v projektu Morphome3cs, který je využíván na PŘF UK. V textu se nejprve zabývám popisem problematiky, následuje analýza dostupných dat a hledání dobrého řešení. Následuje popis samotné implementace včetně uživatelské i technické dokumentace, načež shrnuji výsledky práce, efektivitu implementovaných algoritmů a navrhuji možná rozšíření práce.
Načítání dat z tištěných dokladů
Macháč, Bohuslav ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
V této práci jsem vyvinul aplikaci schopnou extrahovat data z naskenovaných dokumentů. Pro optické rozpoznávání znaků jsem použil externí OCR engine Tesseract, který lze snadno vyměnit. Pro jednotlivé doklady používám šablony s informacemi o datových oblastech a jejich datových typech. Pokusil jsem se automatizovat většinu kroků nutných pro extrakci dat a vytvoření nové datové šablony. Uživatel má možnost opravit nebo změnit výsledky těchto kroků. Pro výstup z aplikace jsem implementoval komponenty, které exportují data do formátů XML, HTML a do obyčejného textu. Další komponenty mohou být snadno přidány, aby přizpůsobily aplikaci různým použitím.
Měření objemu v 3D datech
Krajíček, Václav
Diagnostika prostřednictvím počítačové tomografie, nebo magnetické rezonance je už delší dobu běžnou součástí komplexního lékařského vyšetření. Tato zařízení chrlí velké objemy dat, které musí být následně prostudovány lékařem odborníkem. Zde se nabízí velký prostor pro využití počítačů k podpoře diagnostiky, nebo vizualizaci. Tato práce si bere za úkol změřit objem specifických orgánů v lidském těle jako jsou ledviny, nebo slezina. K měření objemu orgánu je nutné provést rekonstrukci objektu z trojrozměrných dat. Rekonstrukce je založena na segmentaci obrazových dat, která odděluje rekonstruované orgány od pozadí. Úloha segmentace je speciálně přizpůsobena pro tento typ dat, která jsou, exemplář od exempláře, charakteristická velkou podobností v obecném tvaru, ale také velkou různorodosti v drobných detailech. Byly zvoleny deformovatelné modely jakožto primární nástroj pro segmentaci trojrozměrného objemu. Deformovatelné modely jsou hlavním tématem této práce. Programy měřící objem v lékařských datech existují, ale díky vzrůstajícímu výkonu počítačů bylo možné implementovat algoritmy, které zatím tento software neobsahuje. Výsledkem této práce je systém, který segmentuje a počítá objem v lékařských datech. Zároveň byla provedena srovnávací měření odhadující chybu vzhledem ke skutečným hodnotám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Krajíček, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.