Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Leško, Matej ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent turn-based strategy game. It discusses the necessary theoretical background of turn-based strategy games and agent based systems. These results were considerated into game concept. The resulting game implements, apart from concepts and game control which are in common use in nowadays turn-based strategy games, two difeerent levels of cooperation of artificial intelligence, as moderate as complex too. In this application an agent commands each of its unit as a player. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences or game units. Final part of this thesis compares these levels of cooperation and how efeective artificial intelligence and application is. A number of automated tests were performed with this purpose.
Rozpoznávání gest myší
Král, Jiří ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozpoznáváním gest myší. Pro modelování gest je v systému využito Skrytých markovových modelů, které popisují gesto jako časovou posloupnost vlastností. V práci je provedeno srovnání různých typů parametrizací trajektorie. Nejlepší parametrizace gest (pozice normalizovaná těžištěm a velikostí) dosáhla sensitivity 98 %.
Simulace davu metodou BOIDS
Burda, Radek ; Král, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce popisuje metodu simulace shlukování C.Reynoldse -- BOIDS -- a použije ji jako základní model pro simulaci davu. Popisuje metody vyhýbání se překážkám a jak rozsuzovat síly (pravidla shlukování, vyhýbání se překážkám a plnění cílů) v modelu BOIDS tak, aby vzájemně nekolidovaly. Mimo popis metody BOIDS zde najdete taky několik dalších přístupů, které se svými modely pokouší simulovat dav, jejich výhody a nevýhody. V závěrečné části práce je zmíněno vytvoření grafického prostředí pro simulaci pohybu boidů v nástroji Blender pro vytvoření výsledné 3D aplikace.
Inovace firemního e-shopu a optimalizace procesu zpracování objednávky
Langer, Tomáš ; Král, Jiří (oponent) ; Řešetková, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zaobírá návrhem optimalizace firemního e-shopu z hlediska uživatelského prožitku (UX), přístupnosti a také optimalizací procesů v informačním systému nutných k odbavení objednávky. Cílem práce je navrhnout a vytvořit produkt, který díky své efektivitě zajistí návratnost investice, sníží náklady na údržbu a současně se stane komfortnější pro zákazníka.
Práce manažera a uplatňování rovných příležitostí ve stavebnictví
Martincová, Tereza ; Král, Jiří (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o práci manažera a uplatňování rovných příležitostí ve stavebnictví. Cílem této diplomové práce je prozkoumání situace ve stavebních firmách a porovnání teorie s praxí. Teoretická část je věnována výkladu základních pojmů, které souvisí s tématem diplomové práce. Ve druhé, tedy praktické části, je na základě dotazníkového šetření zjištěn a vyhodnocen současný stav ve stavebních firmách. V závěru práce je provedeno posouzení teoretické a praktické části, navrhnuta doporučení a závěr diplomové práce.
Bezdrátová senzorová síť z komponent Arduino
Výborný, Filip ; Král, Jiří (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je představení  možnosti využití  hardwarové platformy a vývojového prostředí Arduino při vytváření bezdrátových senzorových sítí WSN (Wireless Sensor Networks), se zaměřením zejména na problematiku směrování naměřených dat ze senzorových uzlů do základního uzlu. V práci byla navržena a realizována bezdrátová senzorová síť z vhodných komponent platformy Arduino, založená na bezdrátových komunikačních modulech XBee, které budou představeny ve druhé části. Třetí část  pojednává o výběru vhodného komunikačního protokolu a topologie, kde budete seznámeni s dosud poměrně neznámým komunikačním protokolem DigiMesh. Ve čtvrté části  se zabývám samotnou realizací bezdrátové sítě, která je v závěru práce otestována.
Multi-agentní strategická hra s mravenci
Šimetka, Vojtěch ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou koncepce a vývoje multi-agentní strategické hry hrané v reálném čase. Práce analyzuje teorii těchto her a agentních systémů a výsledky této analýzy následně zohledňuje v koncepci samotné hry. Ta kromě herních prvků a ovládání běžně dostupných v současných RTS hrách implementuje několik úrovní umělé inteligence, kde každá jednotka je agent. Navíc nabízí jedinečný mód kooperace - společné ovládání jednotek umělou inteligencí a hráčem. Zároveň je hra koncipovaná tak, aby byla snadno rozšířitelná o nové umělé inteligence a mohla být využita pro výuku agentních systémů. Záverečná část práce se soustředí na srovnání jednotlivých umělých inteligencí a zhodnocení efektivity implementace hry. Za tímto účelem byla provedena série automatizovaných testů.
Strojové učení - aplikace pro demonstraci základních přístupů
Kefurt, Pavel ; Král, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá především základními algoritmy strojového učení. V první části práce jsou vybrané algoritmy popsány. Zbývající část se následně věnuje implementaci těchto algoritmů a vytvoření demonstračních úloh pro každý z nich.
Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason
Rusnák, Jakub ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh tohoto rozhraní a jeho implementace. Řeší také problém hledání cesty na mapě. Popisuje vytvoření vlastního bota pro hraní deathmatch módu. Na závěr je vyhodnocena efektivita implementovaného řešení.
Simulace spolupráce agentů v prostředí Jason
Kříž, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou simulátoru multiagentního systému, ve kterém agenti spolupracují. Čtenář se nejprve seznámí se základy agentních systémů, jejich tvorbou a modelováním. V práci je popsán návrh prostředí, v němž se budou agenti pohybovat, a úlohy, jakou budou řešit. Dále je navrženo a implementováno chování tří režimů inteligence racionálních BDI agentů, s různou úrovní spolupráce - bez spolupráce, mírná spolupráce a komplexní spolupráce. Celý systém je realizován ve frameworku Jason a rozsáhle otestován. Na základě simulačních experimentů je vyhodnoceno chování a porovnána účinnost jednotlivých režimů inteligence. Dosažené výsledky dokazují převahu týmu, ve kterém agenti více spolupracují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 KRÁL, Josef
17 Král, Jakub
44 Král, Jan
1 Král, Jan (Ing.)
1 Král, Jan (RNDr.)
1 Král, Jaromír
8 Král, Jaroslav
2 Král, Jindřich
4 Král, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.