Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učební opory pro předmětu počítačová grafika
Votápková, Michala ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je vytvoření učební opory pro předmět počítačová grafika. Učební opory budou sloužit studentům a učitelům studijního oboru Obalová technika (Obalový a grafický design) na Vyšší odborné škole obalové techniky a střední škole ve Štětí. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje oblasti počítačové grafiky, které jsou typické pro daný studijní obor. Následuje analýza kurikula studijního oboru, zhodnocení kurikula a navržená doporučení na možná vylepšení kurikula. Praktická část má za cíl vytvořit sadu učebních opor v prostředí LMS Moodle. Poslání praktické části je zvýšení úrovně připravenosti studentů v předmětu počítačová grafika.
Video jako nástroj podporující inkluzi na střední škole
Janíček, Pavel ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
V rámci této diplomové práce byl metodou akčního výzkumu sledován vliv využití video tutoriálů v porovnání s textovými návody. Zvoleným vyučovacím obsahem bylo programování, přičemž jako výukové cíle byly využity: program KODU Game Lab s textovými návody a program MINCECRAFT s návody ve formě video tutoriálů. Na závěr každého tématu byly žákům zadány vždy dva úkoly k vypracování, poté vyhodnocena jejich úspěšnost. Vliv video tutoriálů byl sledován u žáků střední školy, se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci se specifickými potřebami učení, dlouhodobě nemocní a aktivní sportovci). Hlavní závěry diplomové práce ukázaly, že pro žáky je video tutoriál preferovanější vyučovací prostředek než textové materiály, a je tedy významným potenciálním nástrojem individualizace výuky. U žáků se SVP vedlo využití video tutoriálů jednoznačně ke zlepšení výsledků vzdělávání a stalo se možným nástrojem pro úspěšnou inkluzi těchto žáků.
Metodika výuky značkovacích jazyků
Matějka, Vojtěch ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je vytvořit metodiku výuky značkovacích jazyků Markdown, HyperText Markup Language (HTML), eXtensible Markup Language (XML) a Scalable Vector Graphics (SVG) a tu ověřit na druhém stupni základní školy. Součástí metodiky je seznámení se s historií a vývojem zmíněných značkovacích jazyků a teorie syntaxe značkovacích jazyků, která je nutná pro výuku podle této metodiky. Metodika využívá konkrétních příkladů, na kterých si žáci ověřují nově nabyté znalosti. Ověření metodiky proběhlo formou výuky na dvou základních školách. Výuka proběhla v sedmé třídě v rámci povinně volitelného informatického předmětu a v deváté třídě během povinného předmětu. Očekávané rozdíly v pochopení výuky značkovacích jazyků ve prospěch devátého ročníku se nepotvrdily. Mnohem větší roli, než věk žáků, hrála jejich motivace. Ověření metodiky ukázalo, že je nutné důsledně dbát na formulaci zadání úloh a dalších pokynů pro žáky, aby nedocházelo k zaměňování zdrojového kódu dokumentu obsahujícího značky s výsledným formátovaným dokumentem. Hlavním zjištěním je, že výuka značkovacích jazyků je pro žáky na druhém stupni pochopitelná, a že lze použít tuto metodiku pro výuku. KLÍČOVÁ SLOVA značkovací jazyk, značka, tag, Markdown, HyperText Markup Language, HTML, eXtensible Markup Language, XML, Scalable Vector...
Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby
Trča, Matouš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby AUTOR: Matouš Trča KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního prototypu webové aplikace, jež bude sloužit k procvičování slovní zásoby anglického jazyka. Algoritmus aplikace bude založen na technice Spaced Repetition, tedy na efektivním rozložení opakování jednotlivých karet tázajících se na správnou odpověď (tzv. flashcards) v čase. Aplikace umožní uživatelům registraci, vytvoření vlastní kolekce karet a bude je volitelně upozorňovat o denních dávkách e-mailem. Vytváření vlastní kolekce bude částečně automatizováno - uživatel zadá slova, která si chce zapamatovat a systém vygeneruje karty pomocí volně dostupných slovníkových API. V první, teoretické části se práce zaměřuje na obecné aspekty učení, paměti a zapomínání. Dále také srovnává stávající aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby a jejich algoritmy. Praktická část se zabývá samotným vývojem aplikace od návrhu po její implementaci a výsledným uživatelským testováním. KLÍČOVÁ SLOVA: učení, webová aplikace, anglická slovní zásoba, spaced repetition, flashcards
Problematika algoritmizace a programování v rámci předmětu Informatika na základních školách
Albrecht, Karel ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem celé práce je návrh nové koncepce programování, která by měla přinést lepší výsledky v oblasti programování a efektivnější způsob výuky. V teoretické části jsou uvedeny nejdůležitější pojmy z oblasti algoritmizace a programování, analýza českých a zahraničních vzdělávacích systémů, zmapování možností podpory výuky z technologického a didaktického hlediska. Z teoretických východisek je navržena nová koncepce programování. Ta je ověřena zhruba půl ročním akčním výzkumem při výuce programování na 2. stupni ZŠ. V závěru práce jsou uvedeny zkušenosti, klady a zápory nové koncepce výuky programování.
Využítí prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání
Jeřábek, Tomáš
Předmětem disertační práce je zkoumání fenoménu rozšířené reality pojímané v kontextu didaktiky. Práce usiluje o vymezení rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a její snahou je především poznat roli rozšířené reality v rámci systému technických výukových prostředků a vymezit její funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Práce vymezuje rozšířenou realitu jako technologicko- percepční koncept a stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti. Práce dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření práce definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality v roli technického výukového prostředku. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, ze které je možné vycházet při dalších konkrétnějších výzkumných záměrech vztahujících se k problematice využití rozšířené reality ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 JEŘÁBEK, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.