Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  začátekpředchozí169 - 178dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kolektivní správa práv autorských a práv souvisejících s právem autorským
Zapletalová, Eva ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
abbreviation "OSA") and other collective societies in the Czech Republic will be mentioned.
Kolektivní správa práv autorských a práv souvisejících s právem autorským
Baloghová, Alžběta ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je kolektivní správa práv autorských a práv souvisejících s právem autorským. Jejím cílem je popsat základní přehled systému kolektivní správy a její právní rámec, se zaměřením na aktuální změny a novinky v legislativě evropské a národní. Dále by tato práce měla umožnit vhled do právní úpravy kolektivní správy Švýcarska a provedení srovnání s českou právní úpravou. Práce je kromě úvodu a závěru členěna do čtyř kapitol, které lze označit i za jakési tematické bloky. Předmětem první kapitoly je úvod do autorskoprávní problematiky. Je zde nastíněn historický vývoj autorského práva a jeho normativní úpravy, a to jednak v celosvětovém měřítku a jednak se zaměřením na území dnešní České republiky. Rovněž jsou v této kapitole definovány stěžejní pojmy, které se dále objevují napříč textem práce, jako např. autor, osobnostní a majetková autorská práva, dílo či práva související s právem autorským. Druhá kapitola pojednává o aktuálně právně závazné úpravě kolektivní správy a jejím výkladu soudním i akademickém. Kromě historie kolektivní správy jsou zde rozebrány její základní zásady, pojmy a instituty a v závěru je věnována pozornost i konkrétním kolektivním správcům působícím v ČR. Třetí část práce sestává ze dvou podkapitol. Účelem první z nich je systematicky popsat...
Počítačový program jako zaměstnanecké dílo a jeho specifika
Kmoch, Ondřej ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Tématem této rigorózní práce je počítačový program jako zaměstnanecké dílo a jeho specifika. Cílem této práce je především popsat a shrnout českou právní úpravu tzv. zaměstnaneckého díla v autorském zákoně, je-li takovým dílem počítačový program, včetně jejího historického vývoje. Práce také obsahuje postřehy autora z relevantní smluvní praxe. Na úvod této práce je vysvětlen pojem "počítačový program" a jeho využití v platné právní úpravě, a dále pak jsou vysvětleny základní pojmy autorského práva, které souvisí s řešenou problematikou, a to "autorské dílo a jeho vznik", "autorství", "obsah práva autorského", "dispozice s obsahem práva autorského" apod. Následně je zmíněn stručný exkurz k databázím a jejich autorsko-právní ochraně. Další části této práce se již soustředí na stěžejní autorské dílo této práce, kterým je počítačový program, přičemž nejprve je obsažen exkurz do vývoje právní ochrany počítačového programu jako autorského díla, který je následován exkurzem do mezinárodní a komunitární právní úpravy počítačového programu jako autorského díla. Poté je detailně rozebráno ustanovení autorského zákona obsahující zaměstnanecké dílo, na které navazuje kapitola zmiňující některé praktické zkušenosti autora se smluvní úpravou reflektující mj. i otázky autorko-právní, včetně těch, které se týkají...
Vyčerpání autorských práv k počítačovým programům
Ondruš, Jan ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
(CZ) Tato práce se snaží blíže analyzovat princip vyčerpání autorských práv zejména ve vztahu k počítačovým programům v komparativním kontextu právní úpravy EU a USA. Otázka vyčerpání autorských práv k počítačovým programům se stala aktuální zejména po rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie (SDEU) v případu UsedSoft v. Oracle, v němž SDEU dovodil, že tento princip platí nejen u počítačových programů prodávaných na hmotných nosičích, ale též u počítačových programů distribuovaných v digitální podobě prostřednictvím Internetu. Tento závěr byl nicméně odbornou veřejností přijat značně kriticky, když SDEU ve svém rozhodnutí akcentoval spíše ekonomické argumenty než evropskou právní úpravu a znění mezinárodních úmluv. Na určité problémy poukázalo i zcela opačné rozhodnutí soudu v USA v případu Capitol Records v. ReDigi, v němž soud přesvědčivě shrnul právně-technické důvody, proč se tento princip v kontextu stávající právní úpravy nemůže na prodej digitálních souborů distribuovaných prostřednictvím sítě Internet použít. V první části práce se zabývám vymezením pojmu počítačový program a jeho začlenění mezi předměty chráněné autorským zákonem. Druhá část je zaměřena na stručnou charakteristiku systému autorských práv (resp. systému copyright) v rámci EU a USA. Třetí část pak představuje určitý úvod do...
Kolektivní správa práv autorských a práv souvisejících s právem autorským
Plinta, Jan ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Kolektivní správa práv autorských a práv souvisejících s právem autorským Resumé Diplomová práce se zabývá institutem kolektivní správy, důvody jejího vzniku a vývoje až do současného právního stavu. Cílem této práce je popsat práva a povinnosti kolektivních správců vůči ostatním subjektům a kriticky zhodnotit její fungování s ohledem na názory určité části veřejnosti o jejich nadbytečnosti. V práci je rovněž popsán vliv mezinárodního a evropského práva na podobu správců v právním řádu České republiky. Autor se rovněž věnuje judikatuře jak národních soudů, tak i Soudního dvora Evropské unie. Práce je rozčleněna do sedmi kapitol. V prvních dvou kapitolách je nastíněn vývoj kolektivní správy ve světě a na území České republiky. Ve třetí kapitole je popsána účinná právní úprava kolektivní správy. V rámci této kapitoly autor pojednává o jednotlivých kolektivních správcích a právních problémech, se kterými se ten který správce musel vyrovnávat. Dále kapitola popisuje znaky jednotlivých režimů kolektivně spravovaných práv. Na závěr se autor zmiňuje o právech a povinnostech správců vůči nositelům práv, uživatelům práv a státu. V dalších dvou kapitolách jsou rozebrány vlivy mezinárodního a evropského práva na národní právní úpravu. Rovněž je věnován prostor kritické analýze Směrnice o KS, která si klade za cíl...
Nároky z porušení práva autorského a práv souvisejících s právem autorským v mezinárodním kontextu
Ježek, Jan ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Nároky z porušení práva autorského a práv souvisejících s právem autorským v mezinárodním kontextu Cílem této práce je komplexně shrnovat aktuální mezinárodně právní stav nároků z porušení práva autorského a práv souvisejících. Z tohoto důvodu práce vymezuje předmět autorského práva a práv souvisejících, mezinárodní a evropskou právní úpravu, výkon a porušení těchto práv. Vzhledem k nehmotné povaze předmětů chráněných autorským právem a právy souvisejícími není dostatečné stanovovat opatření pouze na národní úrovni, právě naopak je nutné stanovit úpravu mezinárodně, protože k výkonu a porušování práv může dojít na mnoha místech současně. Tato práce se proto zabývá i aktuálními problémy digitální éry, které musí autorské právo a práva související řešit. Téma této práce je rozvrženo do pěti částí. První kapitola vymezuje práva duševního vlastnictví a zejména zvláštní povahu autorského práva a práv souvisejících. Druhá kapitola shrnuje většinu mezinárodních smluv z oblasti práva autorského a práv souvisejících a provádí vývojem mezinárodní úpravy. Dále kapitola jednak shrnuje evropskou úpravu autorského práva a práv souvisejících, a také obecně vymezuje požadavky na opatření k dodržování práv. Třetí kapitola shrnuje výkon autorského práva a práv souvisejících, se zaměřením na územní ochranu, výjimky a...
Souběh autorskoprávní a známkové ochrany
Holub, Lukáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Souběh autorskoprávní a známkové ochrany Klíčová slova: Autorskoprávní, známková, ochrana, souběh Abstrakt: Práce analyzuje pojetí autorskoprávní a známkoprávní ochrany v českém právu a důsledky jejich současného působení. Cílem je zjistit, zda stávající úprava vyhovuje aktuálním trendům a požadavkům v naší společnosti, kde stále častěji dochází k propojování podnikání a umění a kde hranice mezi těmito obory jsou stírány. Obě ochrany jsou nejprve zařazeny do teoretických souvislostí právních odvětví duševního vlastnictví a práv k nehmotným statkům. Následující kapitoly vycházejí z v této části uvedených zásad, na nichž stojí kontinentální pojetí autorského práva a práva průmyslového vlastnictví. Následně je rozebrána úprava autorskoprávní ochrany a úprava známkové ochrany ve dvou samostatných kapitolách. Tyto kapitoly mají stejné členění a celý text je pojat tak, aby byly zdůrazněny podobnosti i odlišnosti obou institutů. Pozornost je věnována předmětu obou ochran, jejich subjektům, vzniku, obsahu, trvání, prostředkům, omezením, mezinárodním souvislostem i problematice licencování. V kapitole věnované souběhu jsou na reálných příkladech ilustrovány nejrůznější situace, ke kterým v praxi při současném působení těchto ochran dochází. V jednotlivých podkapitolách je pojednáno o předmětu souběhu, o časové...
Právo na podobu
Šimerdová, Anna ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Cílem této práce je popsat podmínky zachycení něčí podoby a následného užití podobizny podle práva České republiky. Text reflektuje nedávné zásadní změny v českém soukromém právu, ke kterým došlo vlivem přijetí nového občanského zákoníku s účinností od 1. 1. 2014. Práce začíná osvětlením ústavních základů ochrany osobnosti, na které navazuje výklad o ochraně osobnosti jako takové. Hlavní část textu je věnována právu na podobu a právu k podobizně. Obecně je možné zachytit něčí podobu jen po předchozím souhlasu dotčené osoby, ale existuje několik výjimek: zájmová, úřední, vědecká, umělecká a zpravodajská licence. Situace je odlišná u veřejně známých osobností, u nichž je úroveň ochrany jejich soukromí nastavena níž než ochrana soukromí "běžných" lidí. Přelomovým byl rozsudek Evropského soudu pro lidská práva ve věci von Hannover v. Německo v roce 2004, kde soud řekl, že veřejnost má právo být informována o skutečnostech zasahujících do soukromí veřejně známých osobností za předpokladu, že tyto skutečnosti mohou v demokratické společnosti přispět k diskusi o otázkách veřejného zájmu. V případě zásahu do práva na podobu nebo do práva k podobizně je možno uplatnit zdržovací a odstraňovací nárok. Kromě toho je možno žádat náhradu nemajetkové újmy, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení. Po smrti dotčené...
Autorskoprávní ochrana herního softwaru
Holbík, Ľudovít ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou videoher jako stále důležitější součástí softwarového práva. Jejich rostoucí ekonomický potenciál s sebou přinesl mnoho právních problémů, které zde byly analyzovány. Práce se zabývá zejména oblastí autorského práva, nicméně částečně zasahuje i do odvětví jiných, jakými jsou právo správní, trestní a občanské. V průběhu psaní jsem se snažil zaměřit na aspekty, které jsou typické pro videohry, jakožto specifický druh díla a které je odlišují od jiných děl, zejména pak od "klasických" počítačových programů. V první kapitole se nachází úvod do problematiky, vytyčení cíle práce a krátké shrnutí historie videoher od čtyřicátých let až po současnost. V druhé kapitole je uvedena odborná terminologie, se kterou tato práce operuje spolu s nastíněním určitých problémů, které jsou způsobeny snahou o vymezení některých pojmů. Dále následuje rozpracování zákonných pojmů, jako jsou autor, dílo a počítačový program. Práce pokračuje úvahou o možném zařazení videohry pod ten který druh díla tak, jak je definován v autorském zákoně a zabývá se možností samostatné kategorie díla pro videohry. Následuje vymezení obsahu autorských práv, jejich dělení na osobnostní a majetková, s důrazem na charakteristiku jednotlivých druhů majetkových práv. V šesté kapitole se nachází...
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 312 záznamů.   začátekpředchozí169 - 178dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 HOLCOVÁ, Iveta
1 Holcová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.