Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stárnutí asfaltových pojiv
Střasáková, Monika ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
V teoretické části této diplomové práce je popsána reologie asfaltových pojiv, stárnutí asfaltových pojiv a laboratorní metody simulující krátkodobé a dlouhodobé stárnutí. Dále jsou popsány empirické zkoušky (penetrace jehlou, bod měknutí metodou kroužek kulička) a funkční zkoušky (komplexní smykový modul a fázový úhel, dynamická viskozita), které se provádějí v dynamickém smykovém reometru. V závěru této části je popsáno podrobněji laboratorní stárnutí asfaltových pojiv metodou RTFOT a metodou RTFOT+PAV. V praktické části této práce jsou pak výsledky všech prováděných zkoušek na pojivech zestárlých metodou RTFOT+PAV a porovnány s výsledky nezestárnutých pojiv a zestárlých metodou 3xRTFOT.
Recyklace asfaltových pojiv pomocí oživovacích přísad
Koudelka, Tomáš ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Zvyšování obsahu R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka je jedním z aktuálních problémů v silničním stavitelství, kterému je věnována celospolečenská pozornost. Vyšší obsah R-materiálu přináší vyšší technologické nároky nejen na výrobu na obalovnách asfaltových směsí, ale také na zacházení s materiály obecně. Přínosem za vyšší nároky na výrobu je následné snížení environmentální zátěže spojené s výstavbou silniční infrastruktury způsobené těžbou a využíváním přírodních zdrojů. Disertační práce se zabývá studiem oživovacích přísad, které jsou používány při výrobě asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. V práci je kladen důraz na porovnání vlastností oživených pojiv se silničními asfalty a pojivy z R-materiálů, a to včetně zhodnocení vlivu opakované recyklace. Velká část práce je věnována návrhu optimálního dávkování oživovacích přísad, přičemž některé poznatky byly použity pro návrh metodiky zabývající se okrajovými podmínkami návrhu dávkování těchto přísad. Zároveň byly hodnoceny vlastnosti a chování oživovacích přísad samotných.
Vliv obsahu pojiva na vlastnosti asfaltové směsi s CRmB
Sychra, Martin ; Frýbort, David (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
V diplomové práci je navržena a vyrobena asfaltová směs BBTM 5 A s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem (CRmB). Na této asfaltové směsi je určen vliv obsahu CRmB na nízkoteplotní vlastnosti, moduly tuhosti a únavu asfaltové směsi BBTM 5 A. Dále byl hodnocen vliv simulace stárnutí asfaltové směsi na změnu nízkoteplotních vlastností.
Relaxace smykového napětí asfaltových pojiv v DSR
Musil, Vladimír ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem relaxačních vlastností asfaltových pojiv zjišťovaných dynamickým smykovým reometrem (DSR). Pro srovnání byl vybrán silniční asfalt, polymerem modifikovaný asfalt (PmB) a asfalt modifikovaný pryžovým granulátem (CRmB). Aby bylo možné popsat vliv stárnutí asfaltových pojiv na relaxační vlastnosti, byla provedena laboratorní simulace stárnutí metodou RTFOT a zároveň modifikovanou metodou 3xRTFOT. U jednotlivých pojiv byly zároveň provedeny zkoušky penetrace jehlou, bod měknutí a vratná duktilita. Vybrané asfaltové pojivo bylo použito pro výrobu asfaltové směsi, na které byla provedena zkouška nízkoteplotních vlastností (TSRST), kdy byly výsledky srovnány s relaxačními vlastnostmi z DSR.
Využití tenkých obrusných vrstev s vysoce polymerem modifikovaným asfaltem
Renza, Jaroslav ; Rous, Vojtěch (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se v úvodu zabývá technologií provádění a použití asfaltového betonu pro velmi tenké vrstvy (BBTM) s využitím asfaltového pojiva vysoce polymerem modifikovaného (tzv. HiMA). Dále jsou zde popsány vybrané a provedené funkční zkoušky. Práce pokračuje návrhem směsi pro obrusnou vrstvu typu asfaltový beton pro velmi tenké vrstvy s různými pojivy. Po vhodném návrhu směsi proběhly laboratorní zkoušky (modul tuhosti, odolnost proti trvalým deformacím, nízkoteplotní charakteristiky, odolnost vůči vodě a ztráta částic). Výstupem této práce je soubor naměřených hodnot a zpracovaných výsledků a jejich interpretace.
Uplatnění pryžového granulátu v asfaltových pojivech a hutněných asfaltových směsích
Dašek, Ondřej ; Fišer,, Jiří (oponent) ; Vacín,, Otakar (oponent) ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá možností využití pryžového granulátu získaného zpracováním odpadních pneumatik pro modifikaci silničního asfaltu. Vzniklý asfalt modifikovaný pryžovým granulátem se používá jako alternativa polymerem modifikovaného asfaltu v hutněných asfaltových směsích. V teoretické části jsou popsány reologické vlastnosti asfaltových pojiv a historie a současný stav řešené problematiky ve světě a v ČR. Praktická část práce obsahuje popis vlastností vybraných pryžových granulátů a vyrobených asfaltů modifikovaných pryžovými granuláty s důrazem na jejich reologické vlastnosti a změnu těchto vlastností způsobenou stárnutím při vysoké teplotě. Dále jsou popsány empirické i funkční vlastnosti asfaltových směsí s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem. Laboratorní vlastnosti asfaltových směsí byly ověřeny v reálných podmínkách provozu na 32 pokusných úsecích. Na základě výsledků disertační práce bylo umožněno vytvoření předběžných technických podmínek Ministerstva dopravy (TP 148) a později jejich revidování. V závěru jsou provedené práce shrnuty a zdůrazněny výsledky disertační práce.
Hodnocení vlastností pojiv typu PMB obsahujících pojivo z R-materiálu
Měšťanová, Petra ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je popsání vlivu přidání různého množství zestárlého pojiva znovuzískaného z R-materiálu na změnu vlastností polymerem modifikovaného asfaltu. Na znovuzískání asfaltového pojiva je použit R-materiál obsahující nemodifikovaný asfalt a R materiál, u kterého lze předpokládat modifikaci. Získané pojivo z R-materiálu je do čerstvého pojiva dávkováno v množství 15 %, 30 % a 50 %. V teoretické části jsou popsané způsoby recyklace netuhých vozovek, extrakce a regenerace asfaltového pojiva, oživení jeho vlastností a použité metody empirických a funkčních zkoušek. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením a porovnáním výsledků vlastností smíchaných asfaltových pojiv.
Vliv teploty na penetraci asfaltových pojiv
Koblížek, Ondřej ; Koudelka,, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem teploty na výsledek zkoušky penetrace jehlou zkoušených asfaltových pojiv při různých zkušebních teplotách. V teoretické části je popsána problematika provádění laboratorních zkoušek ve světě. Práce se dále podrobněji zaměřuje na americký výzkumný program SHRP (Strategic Highway Research Program). V další části jsou podrobně popsány použité laboratorní zkoušky (stanovení penetrace jehlou, stanovení bodu měknutí metodou kroužek – kulička). V praktické části jsou stručně popsány použité materiály, stanoveny výsledky laboratorních zkoušek a jejich následné vyhodnocení a porovnání.
Vlastnosti výztužných sklovláknitých geomříží
Veselý, Petr ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Fungující silniční síť je základním prvkem dnešní ekonomiky. Jízda by měla být bezpečná a plynulá. Primární silniční síť je již vybudovaná a pozornost si nyní získává spíše její údržba. Z důvodu zvyšujícího se zatížení nákladní dopravou se dnešní vozovky stávají rychleji porušenými, zatímco není čas ani náklady na jejich rekonstrukce. Vzniká proto poptávka po vozovkách s delší životností a vyšší únosností. S ohledem na silnice nižších tříd se stává zřetelným díky nízkým nákladům na opravy, že je potřeba najít efektivní způsob zlepšení vozovek. Z výše uvedeného se dá usoudit, že je potřeba spolehlivé, odolné a cenově výhodné technologie údržby, jako je například použití výztužných geomříží v asfaltových vozovkách. Tato práce se zabývá vlastnostmi geomříží ze skelných vláken po účincích hutnění a dále také testováním vlivu zabudování geomříží mezi asfaltové vrstvy na zpomalení či zabránění šíření trhlin.
Asfaltové vrstvy s výztužnými sklovláknitými geomřížemi
Sachr, Jiří ; Bohuš,, Štěpán (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje používání sklovláknitých geomříží a geokompozitů v konstrukci vozovek. Výztužné prvky jsou vkládány mezi obrusnou a ložní asfaltovou vrstvu. Diplomová práce sumarizuje poznatky spojené s vyztužováním netuhých vozovek za použití skelného vlákna. Zkoumá vliv výztužných sklovláknitých prvků na odolnost asfaltového souvrství vozovky zatíženého dopravním zatížením. Zároveň se zabývá aplikací různého množství spojovacího postřiku a následného chování asfaltového souvrství. V rámci této práce byly prováděny laboratorní zkoušky pevnosti spojení vrstev na jádrových vývrtech a čtyřbodový ohyb na tělesech tvaru trámce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 DAŠEK, Oldřich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.