Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh brusky pro ostření pilových kotoučů
Hynšt, Tomáš ; Bilík, Martin (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem konstrukce poloautomatické brusky pro pilové kotouče s SK plátky. Cílem je vytvořit detailní návrh konstrukce poloautomatické brusky, určené pro poloprofesionální použití. Před tvorbou návrhu konstrukce byla provedena rešerše trhu, pro vytipováním vhodných variant řešení. Během realizace konstrukčního návrhu bylo použito jak analytických výpočtových metod, tak i moderních metod v podobě MKP simulací pro určení deformace součástí. Na navrženém stroji je možné brousit úhly čela a hřbetu. Nastavení geometrie pilového zubu a parametrů broušení je manuální. Automatickou část tvoří pohyb nástroje a posuv zubu.
Mapování prostředí
Juriga, Jakub ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá různými možnostmi a metodami dostupnými pro zkoumání zejména podvodního prostředí. Po srovnání jednotlivých metod je práce zaměřena především na sonary a echoloty, od jejich historie, přes rozdělení dle typu / druhu vysílaného signálu, druhu paprsku a možnosti zobrazení výsledného obrazu, až po různé metody čtení obrazu a schopnosti jej správně analyzovat. V další části práce je pozornost věnována na uplatnění těchto technologií v různých detekčních systémech, z důvodu správného porozumění detekci, je popsán princip zpracování vstupního signálu a postupný převod až k výslednému obrazu vhodného k dalšímu zpracování. V závěru jsou popsány již používané rozlišovací metody a možnosti jejich dalšího využití.
Konstrukce soustruhu
Stránský, Miroslav ; Bilík, Martin (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je konstrukce soustruhu. První část této práce obsahuje stručný přehled soustruhů a jejich hlavních částí, používaných v současné době. Druhá část této práce obsahuje volbu základních technických parametrů soustruhu, potřebné výpočty a konstrukční řešení. Součástí práce je 3D model soustruhu, výkres sestavy a kusovník vytvořený v programu SolidWorks 2012.
Vliv koncepce vozidla na jízdní dynamiku vozidla
Hamada, Filip ; Belák, Michal (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je vliv koncepce vozidla na dynamiku jízdy, tedy jak se vozidlo chová ve vybraných typických situacích s ohledem na hnací nápravy. První část diplomové práce stručně popisuje historické pozadí vývoje vozidel a jednotlivých koncepcí s důrazem na předmětné koncepce použité v praktické části. Druhá část se zaměřuje na teoretické poznatky dynamiky jízdy vozidel v systematickém rozdělení podle osnovy praktické části. Popisuje tak všechny důležité součásti oboru dynamiky vozidel potřebné ke kompletnímu porozumění praktické části diplomové práce. Třetí část práce prakticky prověřuje dynamiku vozidel různých koncepcí v sérii testů a měření za účelem jejich vzájemného porovnání. Toto porovnání je výstupem diplomové práce a na jeho základě je možné rozhodnout, které koncepce je pro dané hledisko vhodnější.
Vnímání rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností
Budinová, Nela ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vnímáním rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností. První část práce pojednává o konstrukci motorových vozidel, o řidičských zkušenostech, o tom, jaký má vliv pohlaví na řízení, a o smyslovém a emočním vnímání člověka. Druhá část práce je věnována převážně realizovaným měřením, kdy při jízdních zkouškách docházelo k odhadům rychlostí vozidel respondenty. Pro realizaci experimentu byl navržen okruh, který každý z respondentů absolvoval vždy 2krát ve všech vozidlech za různých podmínek. V prvním okruhu docházelo k plnému soustředění se na jízdu, u druhého okruhu byli respondenti zaměstnáni jinou činností. Následné vyhodnocení získaných dat je prováděno z různých úhlů pohledů – kategorie rychlostí, muži vs ženy, kategorie pozemních komunikací.
Vliv používání aditiv do paliva u osobních vozidel
Obytová, Eliška ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aditivací automobilových paliv a jejich účinky. Cílem bylo zhodnotit funkci a účinnost palivových aditiv přítomných v palivu na čerpacích stanicích, a následně paliva přiměřeně vylepšit dodatečnou aditivací jednotlivých chemických složek. V úvodní části práce jsou vysvětleny pojmy, funkce a procesy týkající se aditivace paliv a základů tribotechniky. V prakticky zaměřené části je zpracován proces testování vlastností paliv, jejich funkce, dodatečná aditivace a její dopad pro praktické využití je shrnut v závěrečné části.
Konstrukce malé CNC frézky
Jagoš, Roman ; Bilík, Martin (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stavbou malých CNC frézovacích strojů, a porovnáním CNC stolních frézek na světovém trhu. Dále je provedeno konstrukční řešení malé CNC frézky na základě využití současných a moderních trendů, používaných ve stavbě výrobních strojů.
Konstrukce malého CNC soustruhu
Podloucký, Milan ; Bilík, Martin (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukce malého CNC soustruhu ideálního převážně pro malé série menších obroků či pro učební potřeby. V první části práce je provedena obecná rešerše obsahující technologii soustružení, nástroje pro soustružení a rozdělení soustružnických strojů. Dále je zde rešerše malých soustruhů nacházejících se nejenom na našem trhu. Na základě rešerše jsou zvoleny technické parametry stroje a provedeny konstrukční výpočty. Součástí je také 3D model celé sestavy a výkresy sestav jednotlivých strojních uzlů.
Zařízení pro tažení vozidel při crashtestech
Šmalec, Petr ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zařízení pro tažení vozidel při crashtestech. Pojednává o tom, co to crashtest je a přibližuje některé nezávislé organizace zaměřené na bezpečnost. Dále se zabývá možnostmi pohonu zařízení pro tažení vozidel a vypovídá o reálných konstrukcích zařízení pro tažení vozidel ve výzkumných střediscích. Na závěr je ze získaných informací vytvořen koncepční návrh zařízení, které roztáhne dvě vozidla proti sobě.
Malá vrtná souprava pro vrtání studní
Volec, Martin ; Bilík, Martin (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh konstrukce malé vrtné soupravy pro vrtání studní. Vrtná souprava bude sloužit k vrtání studní do průměru 200 mm technologií rotačním vrtáním s vodním výplachem. V první části práce je provedena rešerše malých vrtných souprav. V druhé části následně vlastní návrh malé vrtné soupravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Bilík, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.