Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopravní dostupnost na základě nabídky veřejné hromadné dopravy v oblasti Ledečska a Zručska
Šulc, Petr ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
V této bakalářské práci je analyzována dopravní dostupnost (akcesibilita) veřejnou hromadnou dopravou v území vnitřní periferie Česka v oblasti Ledečska a Zručska. Regiony se nachází na pomezí Kraje Vysočina a Středočeského kraje. Hlavním cílem je důkladné zmapování dopravních vazeb v uvedené oblasti, vysvětlení role krajské administrativní hranice a jejího hraničního efektu. V první části práce byla provedena dopravně-geografická regionalizace zájmového území na základě frekvenční dostupnosti veřejnou hromadnou dopravou. Na ni navazuje porovnání nabídky se stranou poptávky veřejné hromadné dopravy. Dále práce obsahuje zhodnocení vlivu krajské hranice a její propustnosti. Závěrečná část se zabývá zhodnocením dopravní dostupnosti obcí veřejnou hromadnou dopravou. Klíčová slova: dopravní dostupnost, akcesibilita, Ledečsko, Zručsko, veřejná hromadná doprava, vnitřní periferie
Evaluace kvality učebnic užívaných v rámci primárního školství v ČR. Vytvoření kvalitativního evaluačního rastru
Šulc, Petr ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Boučková, Jana (oponent)
Evaluace kvality učebnic užívaných v rámci primárního školství v ČR. Vytvoření kvalitativního evaluačního rastru. Doktorand: Petr Šulc Pracoviště: Pedagogická fakulta UK Praha - katedra primární pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Cílem této práce bylo vytvořit kvalitativní rastr, který by pomohl učitelům při kvalifikovaném výběru učebnic. V teoretické části jsme formulovali předpoklad, že kvalitu učebnic je nutné analyzovat z pohledu užitných vlastností, důležitých pro jednotlivé uživatele (žáky, rodiče, učitele, školu) s akcentací na jejich hierarchii. Náš výzkum však ukázal, že problém je mnohem komplexnější. Jednoduchý kvalitativní rastr, v praxi použitelný řadovými učiteli, nebylo možné sestavit. Efektivnější se ukázala varianta, která počítá s vypracováním kvalitativního rastru jako součásti vlastního doložkového řízení. Z tohoto důvodu jsme v závěru práce navrhli systémové změny, které by měly kvalitu učebnic zvýšit, jakož i zajistit jejich pravidelnou obměnu v rámci školského systému, tak aby byly stále aktuální, moderní, graficky i obsahově přehledné, aby jejich design odpovídal věku dítěte i současným designovým trendům. Změny směřují i ke zlevnění produkce učebnic i usnadnění jejich výběru učiteli. Zamýšleli jsme se také nad systémem doložkového řízení, tedy zda jej...
Experimentální modální analýza čtyř-planetové převodovky v jejím klidovém stavu
Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Šulc, Petr ; Cibulka, Jan
Cíleme této výzkumné zprávy je popis měření a prezentace výsledků experimentální modální analýzy nerotující čtyř-planetové převodovky s pružnými čepy planet naržené a vyrobené společností Wikov Gear. Tato analýza byla zaměřena na vyhodnocení frekvenčních oblastí, kde se nachází významné vnitřní rezonance převodovky. Tyto poznatky jsou určeny k validaci a ladění vyvíjených numerických modelů v ÚT AV ČR pro úžely vibrodiagnostiky a popisu chování převodovky za rotace a s připojenými agregáty, tj. motor, přídavná převodovka a brzda.
Experimental analysis of torsion vibration of hard rubbers under large deformation
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan ; Košina, Jan
The paper deals with a stress analysis of hard rubber under large torsion deformations. This study was motivated by effort to enhance the theoretical background for experimental evaluation of material behaviour of hard rubbers on our test rig. First the Mooney Rivlin model (MRM) for shear case of loading was developed and then MRM constants were attained by fitting of the MRM to the experimental torsiondeformation curve. Then the tuned MRM cylindrical model was tested under torsion loading for evaluation of stress state. Besides the radial distribution of shear stress and strain the attention was paid to evaluation of axial stresses. It could help to assess the influence of the tension stresses on the tangential deformations of the test sample during large torsion.
Přídavná osová napjatost pryžového válce při torzním namáhání a velkých deformacích
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan ; Košina, Jan
Tento článek pojednává o analýze napětí tvrdých pryží při velkých torzních deformacích. Tato studie byla motivována úsilím pozvednout teoretický základ pro experimentální vývoj materiálového chování tvrdých pryží na našem testovacím zařízení. Nejprve byl vytvořen Mooney-Rivlin model (MRM) pro případ smykového zatížení a pak byly nalezeny MRM konstanty pomocí fitování MRM na experimentální torzně-deformační křivku. Pak byl naladěný MRM válcový model testován při torzním zatížení pro vyhodnocení napěťových stavů. Mimo radiálního rozložení smykových napětí a přetvoření byla upřena pozornost na vyhodnocení přídavných osových napětí. Toto pomáhá posouzení vlivu tahových napětí na tečných deformacích testovaného vzorku během velkých torzních přetvoření.
Measurement, analysis and identification of complex modulus of elasticity of a ruber segment pressed onto a rubber-damped whell
Pešek, Luděk ; Šulc, Petr ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan
The aim of this study was to measure, analyze and identify the complex modulus of elasticity of rubber segments pressed onto the "Hong Kong" rubber-damped railway wheels in relation to the deformation nodes of wheel vibrations. The main goal was to improve the description of the frequency dependence of the material constants of the rubber segments pressed between the disk and the rim with large pre-stress (about 20%) during the production of the rubber-damped wheel. The solution consists of two parts: a) the modal analysis of the railway wheel, b) the identification of the frequency dependence of Youngś modulus and the loss factor of the wheel rubber by the finite element method. The obtained results are in good accordance with the behavior of hard synthetic rubber.
New method of complex modulus estimation of prepressed rubber by the FE model parameter tuning – rubber-damped wheel application
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan ; Boháč, T. ; Tašek, H.
The main goal of the study was to develop a method for estimation of the frequency dependence of material constants of the pre-pressed hard synthetic rubbers. It was motivated the need to identify material constants, i.e. Young modulus and loss factor, of rubber segments pressed between the disk and the rim of a rubber-damped railway wheel. The rubber segments are pre-pressed about 20% strain level during the production of the wheel. Hard synthetic rubber materials exhibit complex thermalfrequency behavior with nonlinear dependence on static preload. The standard experimental procedures that evaluate the frequency dependence of the material are based on the vibrations of a cantilever beam that consists of a metal and a rubber layer. The new estimation method of the complex modulus of elasticity of rubber is based on the tuning of rubber constants of an FE wheel model according to the results of natural frequencies and mode shapes of the wheel ascertained from the experiment. Numerical FE model of the wheel consisted of the cyclic model of 1/24 sector of the wheel with an angle of 15° and containing one rubber segment and was created in ANSYS 14.5. Damping model of rubber is described by a special case of proportional damping. For calculating eigenvalues of the problem, the Lanczos method was used for the wheel as an undamped system and QR damped method for the damped system. The experimental modal analysis of the rubber-damped wheel pressed on the shaft took place at room temperature in the dynamic laboratory. Modal tests were performed in configuration with an exciter acting first in the axial direction and consequently in the radial direction of the wheel. Responses to the exactions were measured in three directions at 144 points. The identification of eigenvalues and mode shapes of the wheels was made separately for excitations both in radial and in axial direction.
Analýza napjatosti torzně namáhaných tvrdých pryží při velkých deformacích a hyperelastickém chování
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan ; Košina, Jan
Příspěvek se zabývá analýzou napětí tvrdé pryže při velkých torzních deformacích. Tato studie byla motivována snahou zvýšit teoretický základ pro experimentální vyhodnocení chování materiálu z tvrdé gumy na naší testovací soupravě. Byla získána deformační energie z Mooney- Rivlinova modeu (MRM) pro smykové namáhání a poté byly získány MRM konstanty laděním na experimentální torzní deformační křivku. Poté naladěný válcový model z MRM byl testován při torzním zatížením pro vyhodnocení napjatosti. Kromě radiálního rozdělení smykových napětí a přetvoření byla věnována pozornost vyhodnocení axiálního napětí. Toto by mohlo pomoci posoudit vliv tahových napětí na tangenciálních deformacích zkušebního vzorku při velkých deformacích v krutu.
Studie vlivu přídavného parametrického buzení na redukci vynucených rezonančních kmitů
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk
Tento příspěvek pojednává o aktivní redukci nevhodných kmitů pomocí parametrického buzení za daných určitých podmínek. Tento přístup je studován na systému s přídavným parametrickým buzením se dvěma stupni volnosti, který je buzený harmonickou budící silou. Na rozdíl od samobuzeného kmitání nebo parametrické resonance nevede vynucené parametrické buzení s rezonančním kmitáním u studovaného systému k potlačení resonance utlumením, ale vede k potlačení rezonance efektem rozštěpení.
Experimentální analýza torzních kmitů tvrdých pryží při velkých deformacích
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan ; Košina, Jan
Tento příspěvek se zabývá novým přístupem dynamického testování tvrdých pryží při velkých deformacích. Experimentální zařízení s řízeným servomotorem bylo navrženo a sestaveno pro torsní přetvoření pryží při předem definovaných amplitudách a frekvencích uhlového kmitání. V tomto článku jsou prezentovány výsledky z prvního testování. Pro fenomenologický popis pryžového chování byl vytvořen matematický reologický model pryže a jeho parametry byly identifikovány porovnáním analytických a experimentálních hysterezních křivek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šulc, Patrik
1 Šulc, Pavel
2 Šulc, Petr, psychologie
1 Šulc, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.