Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
G. F. Händel a hudební management v Londýně v 18. století
Hyksová, Veronika ; Štilec, Jiří (oponent)
Snahou tohoto pojednání je v základních obrysech přiblížit fenomén italské opery a hudebního provozu v Londýně v první polovině 18. století s důrazem na ekonomické a organizační aspekty podstatně se lišící od dobové kontinentální praxe. Osobnost Georga Friedricha Haendela v sobě snoubí oba světy: zkušenosti s italskou hudební scénou i sbírání zkušeností a vytváření pro italskou operu vhodných podmínek na ostrovní půdě britské metropole.
K otázkám hudebních pořadů v ČT
Nováková, Barbora ; Štilec, Jiří (vedoucí práce) ; Bělor, Roman (oponent)
Magisterská práce s názvem "K otázkám hudebních pořadů v ČT" se věnuje porovnání hudebních a hudebně dramatických pořadů vyrobených Hlavní redakcí hudebního vysílání v letech 1980 - 1990 s pořady vyrobenými Tvůrčí skupinou Radima Smetany a Vítězslava Sýkory v rámci Producentského centra uměleckých pořadů a Centrem divadelní a hudební tvorby vletech 2000 - 2005 z hlediska proměny obsahové formy a obsahové typologie pořadů (koncert, koncert s výkladem, symfonická hudba, komorní hudba, dechovka, jazz, rock). Dále byl porovnán Statut ČT s Ideově tématickými plány ČST z let 1980 - 1990 a Programovou směrnicí ČST 1986 - 1990.
Finland and Music Culture
Konevalová, Silvia ; Bělor, Roman (vedoucí práce) ; Štilec, Jiří (oponent)
Najuznávanejšou formou fínskeho umenia v zahraničí je bezpochyby hudba. Jej postavenie vo Fínsku je výnimočné. To možno sledovať v celkovej hudobnej infraštruktúre. Dominujúcou postavou fínskej hudby je už po dlhé roky skladateľ Jean Sibelius, avšak dnes má Fínsko niekoľko významných skladateľov , dirigentov, spevákov. Zvlášť fínska popová a rocková hudba dosiahla v poslednom období medzinárodné uznanie. Cieľom tejto práce je zoznámiť čitateľa s dôležitými faktami o fínskej hudobnej kultúre.
Mezinárodní hudební festival "LÍPA MUSICA"
Šulc, Marek ; Bělor, Roman (vedoucí práce) ; Štilec, Jiří (oponent)
Tématem této bakalářské diplomové práce je Mezinárodní hudební festival "Lípa Musica", který se koná v severních Čechách od roku 2000. Práce popisuje stručně historii města Česká Lípa, ve kterém se odehrává většina festivalových koncertů, hudební historii tohoto místa a také krátce popisuje prostory, ve kterých se koncerty konají. Mezi lety 2000 - 2007 bylo uspořádáno celkem šest ročníků. Původní název festivalu byl Festival duchovní hudby Česká Lípa. V roce 2007 se název festivalu změnil na Mezinárodní hudební festival "Lípa Musica". V přehledech jednotlivých ročníků je součástí textu festivalový rozpočet, rozdělení nákladů a počet diváků. Každý ročník vždy doplňuje podrobný festivalový program. Zakladatelem festivalu je Martin Prokeš, hlavním pořadatelem je hudební agentura Trifolium a Občanské sdružení Arbor. Spolupořadatelem je Město Česká Lípa. Festival je podporován Ministerstvem kultury ČR a Libereckým krajem. Velká část finanční prostředků je zajišťována ze soukromo ?podnikatelských zdrojů. Téma práce jsem si vybral z důvodu mé aktivní spolupráce s festivalem od roku 2007.
Koncepce moderního orchestru mladých
Trojan, Pavel ; Štilec, Jiří (vedoucí práce) ; Bělor, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postavením klasické hudby v současné společnosti, zvláště potom jejím vnímáním mladou generací. V úvodní kapitole se autor pokouší sestavit profil současného posluchače z mozaiky vybraných sociologických a statistických výzkumů, jež následně doplňuje o poznatky z anketních setkání se zástupci mladé generace posluchačů. Dále jsou analyzovány dva významné počiny v oblasti popularizace klasické hudby - proslulé "Koncerty pro mladé publikum; Leonarda Bernsteina a aktuálně probíhající "Keeping score; dirigenta Michaela Tilson Thomase. Jestliže Leonard Bernstein dokázal naplno využít výhod tehdy nejmodernějšího média - televize - dnešní propagátoři klasické hudby hojně využívají internetu, jehož přínosu se věnuje celá následující kapitola. Na základě podrobného zkoumání webových prezentací světových orchestrů autor vyslovuje zásady a předpoklady budování úspěšného vztahu posluchače a orchestru prostřednictvím webu. Závěrečná kapitola přínáší shrnutí získaných poznatků a představuje konkrétní nápady uplatnitelné při rozvoji komorního orchestru se zvláštním zřetelem k propagaci klasické hudby mladé generaci.
Talichův komorní orchestr
Fryščáková, Alena ; Štilec, Jiří (vedoucí práce) ; Bělor, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Talichově komorním orchestru, který byl založen v roce 1992 a jehož uměleckým ředitelem a dirigentem je Jan Talich ml. Popisuje a hodnotí vývoj orchestru za 16 let jeho existence a vyzdvihuje zajímavé dramaturgické počiny. Zaměřuje se na problematiku financování z veřejného a soukromého sektoru, produkční práce pří přípravě abonentních koncertů a na problematiku dramaturgie. Součástí práce jsou přílohy obsahující podrobnou dramaturgii významných koncertů, programy abonentních koncertů z posledních koncertních sezón (2005 ? 2008), podrobný soupis natočených CD, historické i nové titulky programů, výběr ze zaslaných log do konkurzu vyhlášeného v roce 1998 a historické a současné fotografie orchestru i Jana Talicha a ukázky kritik.
Mezinárodní orchestrální projekty studentů v Evropě
Košťálová, Kateřina ; Bělor, Roman (vedoucí práce) ; Štilec, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje nejdůležitější mezinárodní orchestrální projekty studentů v Evropě, věnuje se také institucím, jež v Evropě na poli hudebních aktivit pro mladé působí. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první části jsem se pokusila zmapovat síť nejvýznamnějších zastřešujících a podpůrných organizací v Evropě, jejichž činnost je zaměřena na orchestrální aktivity mladých a které tak pomáhají vytvářet příznivé podmínky a nové možnosti pro vznik nejrůznějších projektů tohoto druhu. Druhá kapitola je věnována jednotlivým mezinárodním orchestrům mladých v Evropě, nejvýznamnějším z nich se věnuji detailněji, aby tak měl čtenář možnost vytvořit si konkrétnější představu o fungování těchto projektů a mohl je tak zasadit do kontextu běžné orchestrální praxe. V závěrečné části práce uvádím nevýznamnější evropské festivaly zaměřené na orchestry mladých.
Zvukový záznam a progresivita jeho distribuce na přelomu 20. a 21. století
Vidomusová, Veronika ; Štilec, Jiří (vedoucí práce) ; Bělor, Roman (oponent)
Bakalářská práce obsahuje sedm kapitol, kde se jedna z nejzásadnějších věnuje aktuálním hudebním fenoménům ve virtuálním světě (Myspace, bandzone, Youtube). Práce samozřejmě vychází z historických základů a podává čtenáři přehlednou zprávu o vývoji zvukového záznamu od prvopočátku až doposud. Jelikož v naší zemi už od listopadu 2006 funguje legální stahování hudby, stala se klesající prodejnost CD a díky tomu i populárnější internetové obchody hlavním tématem této práce. Zároveň se snaží poukázat na různé nápady, jak zvrátit pokles v prodeji kompaktních disků a také jakým způsobem lze v dnešní době album vydat. Jako společný produkt serveru i-legálne.cz a bandzone.cz se představuje projekt Inkubátor, který pomáhá začínajícím kapelám, interpretům. Tudíž na závěr se poukazuje na to, že lidé se v hudbě neustále snaží objevovat něco nového.
Současná německá kultura v Praze
Raková, Iva ; Bělor, Roman (vedoucí práce) ; Štilec, Jiří (oponent)
Bakalářská práce na téma "Současná německá kultura v Praze" má za cíl podat ucelený přehled kulturních aktivit probíhajících v dnešní době v rámci česko-německého dialogu a spolupráce v našem hlavním městě. Její náplň se ovšem dotýká i širší problematiky vzájemných česko-německých vztahů a nejdůležitějších mezníků historie jejich vývoje ve 20. století a především po roce 1989. Zmíněny jsou také právní dokumenty jednak obecně upravující bilaterální vztahy, ale i smlouvy regulující spolupráci na poli kultury. Zahraniční kulturní politika SRN je u nás realizována především prostřednictvím Německého velvyslanectví v Praze, Goethova institutu a Česko-německého fondu budoucnosti. Proto se tato práce soustřeďuje na kulturní nabídku a podporu kulturní spolupráce v těchto třech institucích a dále rozebírá činnost ostatních organizací a projekty zabývající se česko-německým kulturním dialogem. Vzhledem k fenoménu nového média současnosti internetu se tato práce věnuje také českým iniciativám poskytujícím informace o česko-německých vztazích a možnost zapojení do diskuse prostřednictvím svých webových stránek. Tato bakalářská práce se svým tématem věnuje nejenom zmapování kulturní nabídky vznikající díky česko-německé spolupráci v Praze, ale také chce podat obraz o současné německé zahraniční kulturní politice a bilaterálních vztazích mezi ČR a SRN.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.