National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
Diplomová práce se zabývá návrhem zařízení pro měření parametrů podvozku závodního vozidla (sbíhavost/rozbíhavost, příklon/odklon, světlá výška vozu, rozložení hmotnosti), které následně slouží pro jeho seřízení. Úvodní teoretická část uvádí přehled nejdůležitějších parametrů podvozku, které mají podstatný vliv na chování a ovladatelnost vozu a které jsou tak nejčastěji předmětem zájmu. Následující kapitola shrnuje metody a zařízení, které se dnes pro měření parametrů podvozku využívají a uvádí jejich výhody a nevýhody. Předposlední kapitola teoretické části je věnována obecným doporučením pro měření parametrů podvozku vozidla a jeho seřizování. Poslední kapitola teoretické části uvádí požadavky na zařízení, jehož návrh je předmětem této práce. Úvod praktické části práce je věnován popisu konstrukce dvou navržených variant pro měření parametrů podvozku vozidla. Následující kapitola pak popisuje přípravu a průběh měření s využitím navržených souborů zařízení. Další kapitola je věnována výběru snímačů a zařízení pro měření. Závěr této kapitoly pak shrnuje přibližné celkové náklady na výrobu obou navržených variant. Poslední kapitolou je napěťová a deformační analýza navržené podpěry automobilu, která podepírá automobil namísto jeho kol. Závěr diplomové práce shrnuje dosažené cíle a zároveň uvádí návrhy a doporučení dalšího vývoje navržených zařízení.
Design of competition model fuselage
Bednář, Peter ; Löffelmann, František (referee) ; Hájek, Tomáš (advisor)
This bachelor’s thesis deals with the design of the fuselage of the competing model aircraft. The introduction describes the student team, Chicken Wings, and also explains the upcoming Air Cargo Challenge 2019. Furthermore, the search section lists the individual types of materials and carbon composite manufacturing technologies. The second part of the thesis deals with the individual phases of the aircraft design and the definition of fuselage. Moreover, the practical part of the thesis begins with a statistical overview of mass-produced models F3B and F5J categories and the subsequent design of the individual parts of the fuselage and the mass analysis of the model. The conclusion justifies the choice of individual parameters.
Porovnání přenosu vertikálního zatížení od kolových a pásových sklízecích mlátiček
TKADLEC, Jakub
This diploma thesis deals with the comparison of the transfer of vertical load from wheel and belt combine harvesters to the soil. The load that the work deals with is for separate combine harvesters without an attached adapter. The aim of the work, was to create a database of vertical loads under the wheel or crawler chassis of combine harvesters, including the determination of the parameters of self-propelled combine harvesters. The calculated, measured and determined data were then included in graphs and tables with graphical representation of the load. The resulting data from the tables can also be used for computer simulations of soil loading under combine harvesters with wheeled or crawler chassis.
Design of competition model fuselage
Bednář, Peter ; Löffelmann, František (referee) ; Hájek, Tomáš (advisor)
This bachelor’s thesis deals with the design of the fuselage of the competing model aircraft. The introduction describes the student team, Chicken Wings, and also explains the upcoming Air Cargo Challenge 2019. Furthermore, the search section lists the individual types of materials and carbon composite manufacturing technologies. The second part of the thesis deals with the individual phases of the aircraft design and the definition of fuselage. Moreover, the practical part of the thesis begins with a statistical overview of mass-produced models F3B and F5J categories and the subsequent design of the individual parts of the fuselage and the mass analysis of the model. The conclusion justifies the choice of individual parameters.
Měření vertikálního zatížení pod jednotlivými nápravami vybrané zemědělské techniky
TKADLEC, Jakub
The aim of this work was to create a database of parameters from selected agricultural technology usable for computer simulation of soil compaction caused by traveling agricultural equipment over the land. Above all, these were the vertical loads under the individual axles, the total weight, the tires used and other parameters characterizing the selected technique. It was a technique chosen in two companies near Milevsko and Sedlčany. The energy pullers included Massey Ferguson and Steyer tractors, which were configured with manure spreaders, forage harvesters, semi-trailers, and rollers. In the theoretical part of the thesis there is a description of what would be helfull and also a description of the selected technique.. The technical parameters and their use in the company are described for each machine. The machines are assigned photos for their demonstration. In the practical part of the bachelor thesis are recorded the measured results in tables. These tables also include the conversion of the measured values into percentages of each of the axles of the entire kit, as well as the comparison of the measured values from the machine's nameplate with the measured values. Furthermore, in the practical part of the division of machines according to the company in which the measurement took place and in what sequence. A detailed description of the machines with specific equipment in the company and a description of the vertical load of the individual axles and the total weight of the whole set of the selected machine in the energy tensile configuration.
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
Diplomová práce se zabývá návrhem zařízení pro měření parametrů podvozku závodního vozidla (sbíhavost/rozbíhavost, příklon/odklon, světlá výška vozu, rozložení hmotnosti), které následně slouží pro jeho seřízení. Úvodní teoretická část uvádí přehled nejdůležitějších parametrů podvozku, které mají podstatný vliv na chování a ovladatelnost vozu a které jsou tak nejčastěji předmětem zájmu. Následující kapitola shrnuje metody a zařízení, které se dnes pro měření parametrů podvozku využívají a uvádí jejich výhody a nevýhody. Předposlední kapitola teoretické části je věnována obecným doporučením pro měření parametrů podvozku vozidla a jeho seřizování. Poslední kapitola teoretické části uvádí požadavky na zařízení, jehož návrh je předmětem této práce. Úvod praktické části práce je věnován popisu konstrukce dvou navržených variant pro měření parametrů podvozku vozidla. Následující kapitola pak popisuje přípravu a průběh měření s využitím navržených souborů zařízení. Další kapitola je věnována výběru snímačů a zařízení pro měření. Závěr této kapitoly pak shrnuje přibližné celkové náklady na výrobu obou navržených variant. Poslední kapitolou je napěťová a deformační analýza navržené podpěry automobilu, která podepírá automobil namísto jeho kol. Závěr diplomové práce shrnuje dosažené cíle a zároveň uvádí návrhy a doporučení dalšího vývoje navržených zařízení.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.