National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
The Specifics of Private Labels
Fiala, Tomáš ; Průša, Přemysl (advisor) ; Asmalovskij, Alexandr (referee)
The thesis deals with the phenomenon of retail chains´ private labels and their specifics. The aim is to determine which retailers occupy the leading position on the private brand food market and through qualitative research eventually define whether there is a difference in the quality of comparable private brands that are currently being offered by the retail chains. The theoretical part of the thesis deals with the definition of the brand concept, its functions and specifics and on the general concept of private brand market. I also characterize the retail market in the Czech Republic and its own brands among the retail chains.
The Tesco Company's New Products Launch Strategy
Guričová, Marie ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Černý, Miroslav (referee)
This bachelor thesis deals with new products launch on the market, specifically, it concerns private labels' products. I focus on the characteristics of the Tesco company and on the private labels' market. The SWOT analysis and customer segmentation are followed by the pivotal part of my theses - the marketing mix of the new products and customers' evaluation.
The development of private brands on the Czech market, and consumers point of view at this trend
Paskerová, Kateřina ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
Práce přináší ucelený pohled na problematiku privátních značek. Poukazuje na trendy v oblasti maloobchodních značek ve světě a Evropě, podrobně analyzuje nabídku a vývoj privátních značek na českém trhu. Hodnotí tyto značky z hlediska objemu prodejů, výrobkových kategorií, jakostních a cenových pater, strategií obchodníků a prodejních kanálů s důrazem na diskontní prodejny. Je uveden přehled nabídky privátních značek největších maloobchodních společností působících na českém trhu. Dále se práce věnuje spotřebitelskému chování a pohledu českých zákazníků na privátní značky. Na základě průzkumů zákaznického chování jsou popsány současné postoje, zkušenosti, očekávání a celkový přístup zákazníků k vlastním značkám, jsou zkoumány motivy nákupu a frekvence nákupu, názory na kvalitu, cenu, šíři nabídky, obaly vlastních značek, propagaci apod. V poslední části práce jsou vyhodnocena dvě dotazníková šetření zaměřená na privátní značky provedená v letech 2005 a 2008 v řetězcích Ahold a Tesco.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.