National Repository of Grey Literature 9 records found  Search took 0.00 seconds. 
Traffic surveillance system
Vaňo, Jakub ; Materna, Zdeněk (referee) ; Juránek, Roman (advisor)
Táto práca sa zaoberá rôznymi metódami pre systémy sledovania dopravy a zberom dát s tým spojeným. Boli naštudované rôzne metódy detekcie a sledovania objektov so zameraním na neurónové siete, spomedzi ktorých bol vybraný a použitý model YOLO na implementáciu detekcie vozidiel. Konečná implementácia systému sledovania dopravy obsahovala správcu úloh a tri rôzne programy na doplnenie dát. Komunikácia systému bola dosiahnutá pomocou MQTT agenta. Výsledky krátkodobého testovania systému potvrdzujú jeho schopnosť zvládnuť zber a spracovanie dát v reálnom čase z viacerých kamier. Výsledky zozbieraných dát boli analyzované pomocou Grafany. Po dostatočnom čase zberu informácií by tieto údaje mohli byť potenciálne použité na zlepšenie dopravy.
Movement Analysis of Vehicles on Crossroads
Benček, Vladimír ; Juránek, Roman (referee) ; Sochor, Jakub (advisor)
This thesis proposes and implements a system for movement analysis of vehicles on crossroads. It detects and tracks the movement of vehicles in the video, gained from the stationary video camera, which has the view of some crossroad. The trajectories are stored and their number and directions are analysed. The detection was made using cascade classifier. A dataset of 10500 positive and 10500 negative samples has been created to train the classifier. Vehicles are tracked using KCF method. For trajectory clustering, needed by analysis, the Mean Shift method is used. Testing showed, that the overall success of vehicle movement analysis is 92.77%.
Detection of Vehicles in Image
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis aims to implement the vehicle detection and tracking method based on the motion model suitable for real-time processing. The first part includes analysis of the commonly used methods. The second part introduces principles of implemented method. This method consists of low-level features extraction, the spatiotemporal profiling of extracted features and image intensities, and classification of obtained traces based on HMM. Subsequently experiments using this trustworthy method are conducted to locate areas of potential method improvements.
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (referee) ; Guillemaut, Jean-Yves (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato práce se snaží najít odpověď na otázku, zda je v současnosti možné autonomně měřit rychlost vozidel pomocí stereoskopické měřící metody s průměrnou chybou v rozmezí 1 km/h, maximální chybou v rozmezí 3 km/h a směrodatnou odchylkou v rozmezí 1 km/h. Tyto rozsahy chyb jsou založené na požadavcích organizace OIML, jejichž doporučení jsou základem metrologických legislativ mnoha zemí. Pro zodpovězení této otázky je zformulována hypotéza, která je následně testována. Metoda, která využívá stereo kameru pro měření rychlosti vozidel je navržena a experimentálně vyhodnocena. Výsledky pokusů ukazují, že navržená metoda překonává výsledky dosavadních metod. Průměrná chyba měření je přibližně 0.05 km/h, směrodatná odchylka chyby je menší než 0.20 km/h a maximální absolutní hodnota chyby je menší než 0.75 km/h. Tyto výsledky jsou v požadovaném rozmezí a potvrzují tedy testovanou hypotézu.
Zhodnocení konstrukčních řešení vybraných transportních přívěsů pro přepravu sklizňových adaptérů o šířce záběru větší než 9 m
PETRÁŇ, Pavel
Trailers for the transport of combine harvesters headers have undergone relatively large design and conceptual changes in recent years, which have necessitated an increase in the working width of the headers and their safe transport on roads. The design of different manufacturers differs. In this diploma thesis I focus on the current offers on the market of transport equipment for combine harvester headers and their technical solutions. The practical parts diploma thesis also deals with the evaluation of the concept and construction of trailers, evaluation of user experience and analysis of towing curves, which fundamentally affect the passability of the set. A summary and evaluation of the above properties will assist operators in selecting these transport machines.
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (referee) ; Guillemaut, Jean-Yves (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato práce se snaží najít odpověď na otázku, zda je v současnosti možné autonomně měřit rychlost vozidel pomocí stereoskopické měřící metody s průměrnou chybou v rozmezí 1 km/h, maximální chybou v rozmezí 3 km/h a směrodatnou odchylkou v rozmezí 1 km/h. Tyto rozsahy chyb jsou založené na požadavcích organizace OIML, jejichž doporučení jsou základem metrologických legislativ mnoha zemí. Pro zodpovězení této otázky je zformulována hypotéza, která je následně testována. Metoda, která využívá stereo kameru pro měření rychlosti vozidel je navržena a experimentálně vyhodnocena. Výsledky pokusů ukazují, že navržená metoda překonává výsledky dosavadních metod. Průměrná chyba měření je přibližně 0.05 km/h, směrodatná odchylka chyby je menší než 0.20 km/h a maximální absolutní hodnota chyby je menší než 0.75 km/h. Tyto výsledky jsou v požadovaném rozmezí a potvrzují tedy testovanou hypotézu.
Movement Analysis of Vehicles on Crossroads
Benček, Vladimír ; Juránek, Roman (referee) ; Sochor, Jakub (advisor)
This thesis proposes and implements a system for movement analysis of vehicles on crossroads. It detects and tracks the movement of vehicles in the video, gained from the stationary video camera, which has the view of some crossroad. The trajectories are stored and their number and directions are analysed. The detection was made using cascade classifier. A dataset of 10500 positive and 10500 negative samples has been created to train the classifier. Vehicles are tracked using KCF method. For trajectory clustering, needed by analysis, the Mean Shift method is used. Testing showed, that the overall success of vehicle movement analysis is 92.77%.
Detection of Vehicles in Image
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis aims to implement the vehicle detection and tracking method based on the motion model suitable for real-time processing. The first part includes analysis of the commonly used methods. The second part introduces principles of implemented method. This method consists of low-level features extraction, the spatiotemporal profiling of extracted features and image intensities, and classification of obtained traces based on HMM. Subsequently experiments using this trustworthy method are conducted to locate areas of potential method improvements.
Telematics: expanding the assortment of an insurance company by a vehicle monitoring system
Jun, Petr ; Mildeová, Stanislava (advisor) ; Luc, Ladislav (referee)
This bachelor thesis deals with the methods of an optimal implementation of vehicle monitoring, including linking and additional functions into the insurance company service menu. This thesis looks at Telematics as a new field of information technologies, which deals with the transmission of digitalized information over a great distance. Goal is to create a comprehensive document that can serve as a manual for project, which deals with the implementation of the telematic systems, included within the structure of insurance companies of the Czech Republic. This bachelor thesis intends to bring an essential work knowledge to the members of the project team (namely the project managers). This work includes the definition of the key information necessary for the implementation of the system into the structure of an insurance company. Documentation of a concrete insurance company that operates on the czech market and practical experience with a telematic system is used during the creation of this work.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.