National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Presentation of France in geographic and travel magazines published in Czech Republic
POKORNÁ, Monika
Cílem této práce je podat ucelený obraz o prezentaci Francie v cestovatelských a zeměpisných časopisech vydávaných v České republice. První část práce je zaměřená na teoretické definování cestovního ruchu a turismu obecně, dále potom na Francii jako turistickou destinaci a data o cestovním ruchu této země. Popis Francie metropolitní i zámořské je následován definováním mediálního systému, do nějž spadají periodika s cestovatelskou a zeměpisnou tématikou. Teoretická část práce je zakončena popisem jednotlivých konkrétních periodik a mediálními daty týkajícími se námi sledované problematiky. Na část teoretickou navazuje část praktická, která je kompletně zaměřená na analýzu korpusu článků s tematikou Francie, jejich roztřídění do ucelených tematických celků a zhodnocení informací předkládaných čtenáři prostřednictvím těchto článků. Výčet předkládaných informací je doplněn o poznatky a zjištění o stylu a neutralitě studovaných textů, o doprovodném fotografickém materiálu i o informacích, které čtenář v článcích nenalezne a důvody, proč tomu tak je. Práce obsahuje i popis metodologie tvorby dané práce, závěr shrnující zjištěné poznatky a obrazové přílohy doplňující předkládané informace.
Marketing Position of the Town Žatec in Tourism
Pešek, Jáchym ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Janoušová, Simona (referee)
The thesis deals with marketing activities of the north-bohemian town Žatec in terms of Tourism. It discovers its predispositions to be successful and up-to-date tourist destination. It highlights the role of the Tourism Office in Žatec as the main participant of the tourism in the town. The main goal is to evaluate current position of the town as one of the tourist destinations in the Czech Republic, to analyse current marketing strategy and to project a new marketing strategy for 2013. The thesis was discussed with the culture management of the town. It will be also a clue for the management to set its 2013 marketing strategy.
Usage of videomarketing in presentation of tourism destinations on the internet
Petkov, Michal ; Herget, Jan (advisor) ; Kvítková, Zuzana (referee)
This thesis primarily focuses on usability of video in tourism destination online marketing. Main aims are analysis of video usability modes and testing of online video ad effectiveness. Thesis also evaluates overall advisability of using videomarketing tools in destination marketing. The first chapter describes international tourism and some important tourism terms related to the overall topic such as destination, image and destination marketing. The second chapter contains facts about key internet trends and their use in tourism industry. There is also part dealing with mutual influence of internet trends and tourism consumers' behavioural shift. The third chapter presents the analysis of roles and usability modes regarding online video. In the fourth chapter there is a test of banner advertisements effectiveness consisting of video and non-video banners data comparison. Results show possible usage modes of videomarketing for destination. User generated content with video, social networking and review systems were identified as key tools for combining with online video and thus enhancing online destination marketing. These topics are also considered as the most suitable for further research. Data testing results point out higher effectiveness of ads with video content when compared to non-video content ads.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.