National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
New Trends in Business Intelligence - Focus on Big Data and Hadoop
Korkisch, Josef ; Vacek, Martin (advisor) ; Pour, Jan (referee)
The thesis is focused on several specific areas. The first area is the identification of new trends in the field of Business Intelligence in recent years. Furthermore, the thesis focuses on Big Data (Hadoop). The main purpose is to show the possible use of the Hadoop technology on real-world examples. What is also important, is a section dedicated to comparison of Business Intelligence tools for working with Big Data as it is the section which proofs standpoint from several significant aspects -- angels (analysis, visualization and connectivity). The work is divided into several parts in which the components of Business Intelligence, new trends in BI, Hadoop technology in the context of BI, Hadoop components are described, as well as examples of using Hadoop and comparison of selected BI tools to work with BI is introduced within the thesis. The main purpose of the thesis is to serve as a guide to the world of BI and Big Data (Hadoop).
Economic analysis of the czech wine market in kontext with world wine market
Rýpar, Jan Bc. ; Votava, Libor (advisor) ; Dvořák, Pavel (referee)
Práce pojednává o obchodování s vínem jak v České republice tak v Evropské unii a světě. Přibližuje legislativní úpravu ochodu s vínem ČR. Z dostupných zdrojů charakterizuje trh vína pomocí spotřeby, produkce, spotřebitele, marketingových nástrojů a zahraničního obchodu. Nastiňuje trendy na tomto trhu a jeho předpokládaný budoucí vývoj.
Automobilový průmysl
Strnad, Jiří ; Dvořáček, Jiří (advisor) ; Filip, Josef (referee)
Tato diplomová práce pojednává o aktuálním stavu automobilového průmyslu v České republice. Vychází z dat za rok 2005, charakteristiky vývoje jsou v pěti- nebo desetiletých obdobích. První část pojednává o významu automobilového průmyslu pro ekonomiku ČR, produkční charakteristiky jsou vztaženy k HDP a k zaměstnanosti, dále je uvedena regionální struktura subjektů odvětví, investice a export. V druhé části práce zkoumá český automobilový trh, cenový vývoj a prodané objemy, tuzemskou produkci a prodeje pak i v jednotlivých segmentech trhu podle typu vozidel. Třetí část je zaměřena na trendy, jmenovitě na měnící se preference spotřebitelů, alternativní paliva, ekologii provozu a strategické aliance výrobců. V shrnutí je uvedena SWOT analýza.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.