National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.02 seconds. 
Steps Towards Improvements of Computer Vision Methods for Traffic Analysis
Špaňhel, Jakub ; Sablatnig, Robert (referee) ; Šikudová, Elena (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Rostoucí urbanizace a zvyšující se počet vozidel na silnicích přetěžují tradiční systémy řízení dopravy na hranici jejich možností. Řešení nabízejí inteligentní dopravní systémy (ITS), které využívají pokročilé technologie ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy. Zásadní oblastí, kterou je třeba zlepšit, však zůstává robustnost metod počítačového vidění v rámci ITS, které jsou nezbytné pro analýzu dopravy.  Tato práce přispívá k této oblasti, konkrétně se zaměřuje na přesné (fine-grained) rozpoznávání vozidel, reidentifikaci vozidel, rozpoznávání registračních značek a monokulární měření rychlosti vozidel. Bylo představeno několik nových datových sad, vysoce ceněných výzkumnou komunitou, které rozšiřují hodnocení a zkoumání v každé z výše uvedených oblastí.     Hlavní přínosy lze shrnout následovně: Nové technicky augmentace pro přesné rozpoznávání vozidel & rozšíření dříve publikované datové sady. Nová metoda agregace vizuálních znaků pro re-identifikaci vozidel & datová sada. Inovativní přístup k rozpoznávání registračních značek pomocí zarovnání registrační značky a holistického rozpoznávání & tři publikované datové sady. Největší datová sada pro měření rychlosti vozidel & stanovení výchozího vyhodnocení s dostupnými metodami vizuálního meření rychlosti. Klíčová zjištění této práce prokazují významné zvýšení přesnosti, účinnosti a robustnosti metod počítačového vidění aplikovaných na analýzu dopravy.  Přínosy tohoto výzkumu byly oceněny na nejvýznamnějších konferencích a v časopisech v oblasti ITS a stanovují nové standardy pro budoucí práci.  Tím, že tato práce posunula současný stav ITS a přispěla cennými zdroji pro probíhající výzkum, představuje zásadní krok směrem k udržitelnějším, efektivnějším a inteligentnějším dopravním systémům. Má důsledky pro řízení dopravy a širší společenský cíl vytvořit citlivější a přizpůsobivější městské prostředí.
Dynamic Time Warping for Vehicle Classification
Halachkin, Aliaksei ; Honec, Peter (referee) ; Honzík, Petr (advisor)
This thesis focuses on the dynamic time warping. During the work was written C/Python library. Using this library, the algorithm was subsequently applied for the vehicle classification based on their shapes. Testing had been performed on real data from a laser scanner. Then the algorithm had been compared to the correlation and Euclidean distance. Finally, laboratory model had been created, which demonstrates vehicle recognition using dynamic time warping.
Fine-Grained Recognition and Re-Identification of Vehicles Using Advanced Feature Extraction
Doseděl, Ondřej ; Hradiš, Michal (referee) ; Špaňhel, Jakub (advisor)
Práce se zabývala analýzou a následným vylepšením metod užívaných k rozpoznávání typů vozidel a jejich re-identifikace. Navržená metoda může být využita jak pro rozeznání, tak pro re-identifikaci. Byla založena na používání tzv. 3D bounding boxes. Pomocí těchto boxů docházelo k detekci vozidla na obraze. Vozidlo bylo následně normováno rozbalením do dvojrozměrné interpretace. Tato metoda byla vylepšena určením směru vozidla a rozlišováním mezi čelní a zadní stranou vozidla během rozbalení třírozměrného modelu. Představená metoda vylepšuje stávající metodu pro rozpoznávání a snižuje její chybovost až o 13 % pro jeden vzorek a o 17% pro přesnost trati. Pro re-identifikaci nedošlo k zlepšení při použití LFTD agregovaní.
Fine-Grained Recognition and Re-Identification of Vehicles Using Advanced Feature Extraction
Doseděl, Ondřej ; Hradiš, Michal (referee) ; Špaňhel, Jakub (advisor)
Práce se zabývala analýzou a následným vylepšením metod užívaných k rozpoznávání typů vozidel a jejich re-identifikace. Navržená metoda může být využita jak pro rozeznání, tak pro re-identifikaci. Byla založena na používání tzv. 3D bounding boxes. Pomocí těchto boxů docházelo k detekci vozidla na obraze. Vozidlo bylo následně normováno rozbalením do dvojrozměrné interpretace. Tato metoda byla vylepšena určením směru vozidla a rozlišováním mezi čelní a zadní stranou vozidla během rozbalení třírozměrného modelu. Představená metoda vylepšuje stávající metodu pro rozpoznávání a snižuje její chybovost až o 13 % pro jeden vzorek a o 17% pro přesnost trati. Pro re-identifikaci nedošlo k zlepšení při použití LFTD agregovaní.
Dynamic Time Warping for Vehicle Classification
Halachkin, Aliaksei ; Honec, Peter (referee) ; Honzík, Petr (advisor)
This thesis focuses on the dynamic time warping. During the work was written C/Python library. Using this library, the algorithm was subsequently applied for the vehicle classification based on their shapes. Testing had been performed on real data from a laser scanner. Then the algorithm had been compared to the correlation and Euclidean distance. Finally, laboratory model had been created, which demonstrates vehicle recognition using dynamic time warping.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.