National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Smart Clothing Technology and Application
Popek, Dan ; Langerová, Petra (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Hlavní cíl této bakalářské práce je představit čtenáři problematiku chytrého oblečení a vymezit jeho koncepci. V práci je uveden stručný historický přehled, který utváří obraz o původu a kontextu chytrého oblečení, včetně několika názorných příkladů. Autor popisuje rozdělení chytrého oblečení vzhledem k jeho integraci v oděvech, pozici vůči lidskému tělu a uvádí skupiny, do kterých může chytré oblečení být dále rozděleno. Dále se zabývá designem chytrého oblečení, který závisí na požadavcích koncových zákazníků. Také popisuje možnou konstrukci chytrého oblečení, diskutuje architekturu komunikací, která považuje oblečení jako systém s důrazem na komunikační aspekt, a upozorňuje na důležitost systému vrstev chytrého oblečení.
Smart Clothing Technology and Application
Popek, Dan ; Langerová, Petra (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Hlavní cíl této bakalářské práce je představit čtenáři problematiku chytrého oblečení a vymezit jeho koncepci. V práci je uveden stručný historický přehled, který utváří obraz o původu a kontextu chytrého oblečení, včetně několika názorných příkladů. Autor popisuje rozdělení chytrého oblečení vzhledem k jeho integraci v oděvech, pozici vůči lidskému tělu a uvádí skupiny, do kterých může chytré oblečení být dále rozděleno. Dále se zabývá designem chytrého oblečení, který závisí na požadavcích koncových zákazníků. Také popisuje možnou konstrukci chytrého oblečení, diskutuje architekturu komunikací, která považuje oblečení jako systém s důrazem na komunikační aspekt, a upozorňuje na důležitost systému vrstev chytrého oblečení.
Purchase decision-making process of consumers in the market of portable computers
Pavlisová, Katarína ; Koudelka, Jan (advisor) ; Stříteský, Václav (referee)
The master's thesis deals with the purchase decision-making process of consumers in the market of the portable computers. The aim of this thesis is to analyze the different stages of the purchase decision-making process, specify the consumers in this market and describe their buying behaviour. In the theoretical part of the thesis there are described internal and external factors affecting the buying behaviour of consumers and also the purchase decision-making process. Furthermore, the thesis describes the market of portable computers, the current situation on this market and purchase decision-making process in this market. The thesis contains primary and secondary research. Primary research involves the analysis of data obtained from a questionnaire survey conducted in the form of online surveying. Primary research is devoted to the description of the various stages of the purchase decision-making process of the defined age categories. Secondary research specifies the consumers in the market of portable computers on the basis of data from the database MML-TGI.
Approach to selecting laptop computers with regard to its energy intensity
Habarta, Přemysl ; Gála, Libor (advisor) ; Pavlíček, Luboš (referee)
The work is focused on the energy consumption of individual components in portable computers. The first part of this thesis describes the basic components and accessories for portable computers with regard to energy consumption is aimed at the description of the technology used in computers for power management and software through which you can use to set. The second part contains the methodology for the selection of computers with respect to its energy consumption, which is verified at the end of work. The aim of my work is connecting the world of portable computers and Green ICT to design a methodology that will lead to the selection of a portable computer. The work is intended for all those interested in the issue of laptops.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.