National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.00 seconds. 
Installation of floats for the M-4Irbis airplane
Heczko, Nikodem ; Katrňák, Tomáš (referee) ; Palička, Radek (advisor)
This master’s thesis deals with the design of installation of floats for the M-4 Irbis airplane and it’s modification in aim to provide water level landing. Part of this thesis is selection of geometry of floats, weight analysis of the modified version and stress analysis of structural elements. The aim was to perform modification on a float plane which will have a minimal impact on the airframe and to meet the requirements of Certification Specification ASTM F2245 and CS-VLA. In conclusion, the hydrodynamic and aerodynamic characteristics including flight performance is determined. Final part is devoted to the design of the rudder for directional control of the floats.
The Design of a Rules for the Hydropower Control of a Dam Reservoir
Bednář, Martin ; Kříž, Tomáš (referee) ; Menšík, Pavel (advisor)
The aim of the diploma thesis is to create an algorithm by which it will be possible to devise management rules. These management rules will be able to advise a more efficient use of the hydroenergetic potential of reservoirs with run-of-river small hydro. The actual algorithm will be created with a view to maximizing the profit from the operation of the hydropower plant and using the time course of electricity prices on the market. The rules designed by algorithm will be tested in a simplified way in selected period using simulation model.
Traction axial flux motor-generator for hybrid electric bus application
Odvářka, Erik ; Dědková, Jarmila (referee) ; Pivoňka, Pavel (referee) ; Ondrůšek, Čestmír (advisor)
Tato dizertační práce se zabývá návrhem původního motor-generátoru s axiálním tokem a buzením permanetními magnety, zkonstruovaným specificky pro hybridní elektrický autobus. Návrhové zadání pro tento stroj přineslo požadavky, které vedly k této unikátní topologii tak, aby byl dosažen výkon, účinnost a rozměry stroje. Tato partikulární topologie motor-generátoru s axiálním tokem je výsledkem literární rešerše, kterou následoval výběr koncepce stroje s představeným návrhem jako výsledkem těchto procesů. Přístup k návrhu stroje s axiálním tokem sledoval „multi-fyzikální“ koncepci, která pracuje s návrhem elektromagnetickým, tepelným, mechanickým, včetně návrhu řízení, v jedné iteraci. Tím je v konečném návrhu zajištěna rovnováha mezi těmito inženýrskými disciplínami. Pro samotný návrh stroje byla vyvinuta sada výpočtových a analytických nástrojů, které byly podloženy metodou konečných prvků tak, aby samotný návrh stroje byl přesnější a spolehlivější. Modelování somtného elektrického stroje a celého pohonu poskytlo představu o výkonnosti a účinnosti celého subsytému v rozmanitých operačních podmínkách. Rovněž poukázal na optimizační potenciál pro návrh řízení subsystému ve smyslu maximalizace účinnosti celého pohonu. Bylo postaveno několik prototypů tohoto stroje, které prošly intensivním testováním jak na úrovni sybsytému, tak systému. Samotné výsledky testů jsou diskutovány a porovnány s analytickými výpočty parametrů stroje. Poznatky získané z prvního prototypu stroje pak sloužily k představení možností, jak zjednodušit výrobu a montáž stroje v příští generaci. Tato práce zaznamenává jednotlivé kroky během všech fází vývoje elektrického stroje s axiálním tokem, počínaje výběrem konceptu stroje, konče sumarizací zkušeností získaných z první generace prototypu tohoto stroje.
The Design of a Rules for the Hydropower Control of a Dam Reservoir
Bednář, Martin ; Kříž, Tomáš (referee) ; Menšík, Pavel (advisor)
The aim of the diploma thesis is to create an algorithm by which it will be possible to devise management rules. These management rules will be able to advise a more efficient use of the hydroenergetic potential of reservoirs with run-of-river small hydro. The actual algorithm will be created with a view to maximizing the profit from the operation of the hydropower plant and using the time course of electricity prices on the market. The rules designed by algorithm will be tested in a simplified way in selected period using simulation model.
Installation of floats for the M-4Irbis airplane
Heczko, Nikodem ; Katrňák, Tomáš (referee) ; Palička, Radek (advisor)
This master’s thesis deals with the design of installation of floats for the M-4 Irbis airplane and it’s modification in aim to provide water level landing. Part of this thesis is selection of geometry of floats, weight analysis of the modified version and stress analysis of structural elements. The aim was to perform modification on a float plane which will have a minimal impact on the airframe and to meet the requirements of Certification Specification ASTM F2245 and CS-VLA. In conclusion, the hydrodynamic and aerodynamic characteristics including flight performance is determined. Final part is devoted to the design of the rudder for directional control of the floats.
Traction axial flux motor-generator for hybrid electric bus application
Odvářka, Erik ; Dědková, Jarmila (referee) ; Pivoňka, Pavel (referee) ; Ondrůšek, Čestmír (advisor)
Tato dizertační práce se zabývá návrhem původního motor-generátoru s axiálním tokem a buzením permanetními magnety, zkonstruovaným specificky pro hybridní elektrický autobus. Návrhové zadání pro tento stroj přineslo požadavky, které vedly k této unikátní topologii tak, aby byl dosažen výkon, účinnost a rozměry stroje. Tato partikulární topologie motor-generátoru s axiálním tokem je výsledkem literární rešerše, kterou následoval výběr koncepce stroje s představeným návrhem jako výsledkem těchto procesů. Přístup k návrhu stroje s axiálním tokem sledoval „multi-fyzikální“ koncepci, která pracuje s návrhem elektromagnetickým, tepelným, mechanickým, včetně návrhu řízení, v jedné iteraci. Tím je v konečném návrhu zajištěna rovnováha mezi těmito inženýrskými disciplínami. Pro samotný návrh stroje byla vyvinuta sada výpočtových a analytických nástrojů, které byly podloženy metodou konečných prvků tak, aby samotný návrh stroje byl přesnější a spolehlivější. Modelování somtného elektrického stroje a celého pohonu poskytlo představu o výkonnosti a účinnosti celého subsytému v rozmanitých operačních podmínkách. Rovněž poukázal na optimizační potenciál pro návrh řízení subsystému ve smyslu maximalizace účinnosti celého pohonu. Bylo postaveno několik prototypů tohoto stroje, které prošly intensivním testováním jak na úrovni sybsytému, tak systému. Samotné výsledky testů jsou diskutovány a porovnány s analytickými výpočty parametrů stroje. Poznatky získané z prvního prototypu stroje pak sloužily k představení možností, jak zjednodušit výrobu a montáž stroje v příští generaci. Tato práce zaznamenává jednotlivé kroky během všech fází vývoje elektrického stroje s axiálním tokem, počínaje výběrem konceptu stroje, konče sumarizací zkušeností získaných z první generace prototypu tohoto stroje.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.