National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Multimedialization of production of Czech news agency focusing on audio and video service
Sýkorová, Kateřina ; Trunečková, Ludmila (advisor) ; Moravec, Václav (referee)
Diplomová práce Multimedializace produkce České tiskové kanceláře se zaměřením videoservis se zabývá proměnami, které se v agentuře udály v nástupem digitalizace, internetu a moderních technologií. ČTK se působením těchto vlivů stala konvergovanou multimediální agenturou nabízející kromě tradičního textového a fotografického zpravodajství také infografické, zvukové a audiovizuální zpravodajství. Práce popisuje, na základě rozhovorů se zaměstnanci ČTK, jak probíhal vznik a vývoj audioservisu od roku 2000 a videoservisu od roku 2006 do současnosti. Zároveň průběhu let transformoval objem těchto servisů. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťuje, jakým způsobem se proměnili mluvčí ve zvukovém zpravodajství a zastoupení zdrojů ve videozpravodajství.
Multimedialization of news agency production focused on infographical service
Zuska, Adam ; Trunečková, Ludmila (advisor) ; Slanec, Jaroslav (referee)
In the era of digitalization and internet, news agencies are attempting to use all available instruments in the best possible quality to provide information effectively while stressing out accuracy, clarity and understandability. Especially for this reasons, multimedia service forms an integral part of news agency production. Using the advantages of various tables, graphs, diagrams or multidimensional animation, readers can be easily informed about current events and affairs and they are able to watch those events that are unlikely to be captured on a video. This work deals with the process of multimedialization of news agency production with examples of infographical service. In theoretical part, it ruminates over following aspects - the term of multimedialization, activity and functioning of news agencies and production of effective information graphics. In its practical part, it describes the production of infographics in the Czech News Agency, both in present and in history. The quantification of infographical production in years from 1992 to 2011 and its interpretation is also offered in this work.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.