National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Campaigns by Adidas company in the context of generation Z
Bernardová, Gabriela ; Opelík, Daniel (advisor) ; Bačuvčík, Radim (referee)
Title: Adidas campaigns in the context of Generation Z Objectives: The main aim of this thesis is to identify the perception of Adidas campaigns by selected Generation Z representatives studying at selected faculties of Charles University. Methods: In order to achieve the stated objective, first a quantitative method in the form of an electronic questionnaire survey was used. This method was supported by the implementation of focus groups with representatives from selected faculties to provide additional data or clarification of phenomena arising from the analysis of the data obtained from the questionnaire survey. Results: The thesis research confirmed the existence of differences in the perception of Adidas brand campaigns between FSV UK and FTSV UK students. Although the analysed results regarding the values characterising Generation Z from both surveys reflect the values selected based on the literature search for the whole Generation Z, they are represented to a different extent for each representative from the chosen faculties. Based on the results, shared values could be considered sport as a form of entertainment, interest in sustainability, or an emphasis on the importance of mental health. Respondents, however, have very different perceptions of campaigns focused on LGBT+ community...
Internet and Social Networks as a Tool for The Contemporary Marketing Campaigns
Křenek, Lukáš ; Šimberová, Iveta (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Záměrem této práce je analyzovat nové praktiky používané při plánování marketingových kampaní. Zřetel je dán zejména na použití internetu a sociálních sítí, které zaznamenávají v posledních letech značný růst počtu uživatelů. Navíc například oproti televizním kampaním, náklady na ně jsou podstatně nižší. Jak si na tom tedy stojí internetové kampaně a je vůbec internetová kampaň úspěšná? Tato otázka je jedním z hlavních témat, kterými se bude práce zabývat. Další částí bude analýza význačných a originálních kampaní, které přispěli k dalšímu vývoji užívání nových médií.
Internet and Social Networks as a Tool for The Contemporary Marketing Campaigns
Křenek, Lukáš ; Šimberová, Iveta (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Záměrem této práce je analyzovat nové praktiky používané při plánování marketingových kampaní. Zřetel je dán zejména na použití internetu a sociálních sítí, které zaznamenávají v posledních letech značný růst počtu uživatelů. Navíc například oproti televizním kampaním, náklady na ně jsou podstatně nižší. Jak si na tom tedy stojí internetové kampaně a je vůbec internetová kampaň úspěšná? Tato otázka je jedním z hlavních témat, kterými se bude práce zabývat. Další částí bude analýza význačných a originálních kampaní, které přispěli k dalšímu vývoji užívání nových médií.
Nové trendy v marketingové komunikaci
Ogorelkova, Elena ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Král, Petr (referee)
The goal of this thesis is to analyze new trends in marketing communications that appeared in response to major world changes happening recently, understand the reason and consequences of these changes on business environment in order companies could perform well in modern world. My work is concentrating on the analysis of recent and dramatic changes in a way marketers are communicating to consumers and it could be useful to any professional that deals with creation and performing marketing campaigns. The relation between marketing communications techniques and consumers' behavior will be shown in the thesis -- the way how current technological, ecological, social and economical changes influence modern consumers' lifestyles, habits, and how marketing promotional tactics are adjusting to these changes.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.