National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Scrum Values and Principles: Design of a Multimedia Learning Environment for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Borovskiy, Sergey ; Smutný, Milan (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce si klade za cíl připravit teoretický rámec pro aplikaci agilní metody, konkrétně Scrumu, do procesu výuky anglického jazyka. Kromě toho práce obsahuje praktickou část, která je poskytuje ilustrativní příklad takové implementace prezentované pro demonstrační účely v prostředí odlehčeného a snadno ovladatelného manažerského softwaru Trello. K dosažení cílů stanovených v bakalářské práci je využita metoda integrované výuky předmětu a cizího jazyka (Content and Language Integrated Learning - CLIL). Vzhledem k tomu, že CLIL je duálně zaměřená metoda, Trello board obsahuje materiály předmětu Elektrotechnika vyučovaného ve studijním programu Angličtina v elektrotechnice a informatice na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Praktická část proto kombinuje jak odborný předmět, tak lingvisticky zaměřené materiály.
Using of EduScrum Method in Biology Education at the Lower Secondary School
Čížek, Tomáš ; Vojíř, Karel (advisor) ; Nejedlý, Adam (referee)
This work was focused on the eduScrum teaching method and its use in the teaching of biology at the second level of elementary school, specifically in the seventh and eighth grade. The main goal was to characterize this method and find out what the students reported as its strengths and weaknesses, what they took away for themselves and what threats they perceived. Also, what suggestions did they have for improving the method. A secondary goal was to define the goals of science education in general and to define activation methods, among which the EduScrum method belongs. A modified SWOT analysis was chosen as a research tool. The students' statements were further processed qualitatively using the open coding method. The result of the research part showed that the students mentioned teamwork as the main strength of the EduScrum method. Non-cooperation was mentioned by the students as the weakest aspect. This paradox was explained on the basis of two theories of motivation - self- determination and mind-set. The greatest benefit for the pupils was the deepening of knowledge in the given topics. The students saw the greatest threat in non-cooperation and the related risks of missing work and receiving a bad grade. In order to improve the method, the students presented mostly irrelevant proposals that...
Scrum Values and Principles: Design of a Multimedia Learning Environment for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Borovskiy, Sergey ; Smutný, Milan (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce si klade za cíl připravit teoretický rámec pro aplikaci agilní metody, konkrétně Scrumu, do procesu výuky anglického jazyka. Kromě toho práce obsahuje praktickou část, která je poskytuje ilustrativní příklad takové implementace prezentované pro demonstrační účely v prostředí odlehčeného a snadno ovladatelného manažerského softwaru Trello. K dosažení cílů stanovených v bakalářské práci je využita metoda integrované výuky předmětu a cizího jazyka (Content and Language Integrated Learning - CLIL). Vzhledem k tomu, že CLIL je duálně zaměřená metoda, Trello board obsahuje materiály předmětu Elektrotechnika vyučovaného ve studijním programu Angličtina v elektrotechnice a informatice na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Praktická část proto kombinuje jak odborný předmět, tak lingvisticky zaměřené materiály.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.