National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.00 seconds. 
E-learning support for lifelong training
Žažo, David ; Husa, Jiří (advisor) ; Marek, Marek (referee)
The bachelor thesis deals with the process of creating an e-learning course for the personnel operating with the camera system of the municipal police in Chomutov. This course is created on the base of need to introduce the controlling software IndigoVison Control Center to the current employees and also to the new employees. During the course, the participants get familiar with the features, options, and operating principles of the software. At the end of the course, the knowledge gained by completing the course is validated by the final test. The entire course is evaluated, based on test results and interviews with the participants. The theoretical part deals with e-learning, it mentions the advantages and disadvantages as well as the specifics associated with adult education. The practical part is a detailed presentation of the course, which is fully implemented in an environment of MoodleCloud and it is practical result of the thesis.
Virtual educational portal
Möhwald, David ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Šedivá, Zuzana (referee)
The main objective of this diploma thesis is to introduce the concept of public virtual educational portal (VEP) as a centralized system giving an easy way to spread information and knowledge among users for their lifelong progress. The partial objectives of this thesis are: - introduction to the problems of virtual education, - analysis of e-learning courses supply, their providers and tools used in the field of education in the Czech republic, - overview of selected learning tools and their utilizing within design of the VEP, - design of a feasible way of realization and evaluation of the VEP plan. Contribution of this thesis is, on the first place, to get the reader introduced into the problems of virtual education. Subsequently the reader is given a helpful overview of brokers and providers of educational courses in the Czech republic. Another benefit of this work is to provide readers with the most exploited tools for educational purposes. The main part of this thesis presents an overall concept of the public virtual educational portal including its realization feasibilities and benefits for the users. Finally this thesis is focused on investment plan evaluation in which the benefits and risks of the VEP project realization are described.
Evaluation of technical, economical, and personal aspects of e-learning in the SAP LS system in ČSOB, a. s.
Kubeš, Tomáš ; Beroušek, Petr (advisor) ; Legnerová, Kateřina (referee)
This book focuses on an evaluation of technical, economical, and personal aspects of e-learning deployment in a theoretical plane and in the specific environment of the bank ČSOB, a. s. The thesis begins by an introduction of the term e-learning and a brief description of main properties and characteristics of this new trend in a field of not only corporate education. Special attention is devoted to an assessment of business benefits and cots of education; every aspect is analyzed and compared both for the classical brick and mortar classroom instructor led education and for the e-learning. The thesis introduces two mathematical models for assessing an effectiveness of e-learning deployment. Theoretical concepts are applied to data from a real course which was run in one of the main Czech banks ČSOB, a. s. Last part briefly examines the concepts and benefits of SCORM standard package and its support in the SAP LS 600 system.
Využití e-learningu pro výuku tělesně handikepovaných studentů
Tezzelová, Jana ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Tato práce se zabývá rozšířením e-learningu ve vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a univerzitách v České republice. Cílem je zmapovat stávající situaci a porovnat rozdíly v možnostech využití e-learningu a studia zdravotně postižených osob na univerzitách v ČR a uvést důvody tohoto stavu. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola je teoretickým úvodem do problematiky e-learningu. Jsou v ní definovány základní pojmy a součásti e-learningu. Dále jsou zde popsány přínosy a omezení tohoto způsobu vzdělávání. Druhá část je zaměřena na seznámení se specifiky výuky zdravotně postižených osob. Jsou zde popsány možnosti využití počítačové techniky a dalších technologií, které umožňují využívat e-learning i osobám se specifickými potřebami. Výklad je zaměřen na postižení smyslové, tělesné a specifické vývojové poruchy učení. Poslední kapitola popisuje a pomocí vybraných ukazatelů srovnává současný stav výuky zdravotně postižených osob na vysokých školách v ČR. Průzkum se zabývá otázkami možností studia, využití e-learningu a jiných informačních a komunikačních technologií, počty studentů a existencí speciálních počítačových laboratoří.
Creation and running of an e-course in a e-learning enviroment BeeWiser
Havel, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Matějka, Marek (referee)
This thesis discusses the creation and running of an e-course in a e-learning environment BeeWiser by StringData s.r.o. The goal of this paper is to test individual parts of both development cycle and life cycle of an e-course in this environment and to discuss and to point at cons and pros. Finally the goal is also to evaluate the usability and competitiveness of the environment and possibly to suggest its improvements. The theoretical part of this thesis includes the introduction to the e-learning, description of its pros and cons compared to a traditional teaching methods. It also describes the requirements the user responsible for creation and supervision of such class should meet. In the hands-on part of this thesis is the BeeWiser environment itself tested and evaluated.
Využití e-learningu ve výukovém procesu na univerzitách v ČR
Rut, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Kašparová, Alena (referee)
Práce se zabývá rozšířením e-learningu na univerzitách a vysokých školách v České republice. Cílem je zmapovat situaci na českých univerzitách, upozornit na kritické faktory zavádění e-learningu a navrhnout jejich řešení. Provedený průzkum odpovídá na otázky, jaký LMS univerzita používá, jak se přistupuje k tvorbě elektronických kurzů, kolik učitelů se zapojuje do jejich vývoje, kolik pedagogů možnosti e-learningu využívá a kolik studentů projde e-kurzem. Univerzity jsou srovnávány pomocí vybraných ukazatelů. V poslední kapitole jsou uvedeny nejpodstatnější problémy, kterými by se škola měla při zavádění a následném rozšiřování elektronického vzdělávání zabývat.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.