National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
Digiverse Monument
Tajovský, Jakub ; Blažíček, Martin (referee) ; Resslová, Veronika (advisor)
In my diploma thesis I deal with the image on the border of digital and analog media and horizon as border of visual perception. Output is computer program, variable image, digital version of artefact. The image is the grid of pictures superimposed in horizontal strip, particular pictures we can vary for their alternatives. The image we can see from various point of view: 1. As a picture on the wall of gallery, 2. from the space behind the canvas, from where is able to contol it with cursor, 3. on the internet, as video stream.
Digital graphics: Painting
Bobyleva, Ekaterina ; Walek, Agata (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Cílem této bakalářské práce je vymezit koncept digitální malby, její požadavky na technické a programové vybavení počítače, a následně popsat různé nástroje a techniky, kterých digitální malba využívá. První kapitola se zabývá pojmem estetiky jak v tradičním, tak i v počítačovém umění, popisuje historický přehled vývoje digitálního umění a zavadí koncept metamodernismusu v umění. Druhá kapitola je zaměřená na malířské techniky (podle uměleckých směrů), které se používají v tradiční a digitální malbě a jsou podporované příklady. Otázky vyjádření emocí prostřednictvím digitálních nástrojů, psychologie vnímání obrazů a role počítače v procesu tvorby jsou rovněž podrobně popsané v rámci druhé kapitoly. Třetí kapitola se týká metody nefotorealistického zobrazování digitálního obrazu ve stylu abstraktní stylizace. Na tomto základě vytvořen manuál pro začátečníci editorů Stylize, který je také součástí třetí kapitoly.
Shadows have eyes
Grűnwaldová, Glorie ; Nádvorník, Filip (referee) ; Artamonov, Vasil (advisor)
My Bachelor thesis continues in longer-term work, which is spinning around curiosity, feeling of being watched and maybe even paranoia. It is based on my own experiences, which are related to today's digitized world. We can argue about whether there is privacy or we really live in a place of easily detectable information. These experiences are also based on anxiety and some sort of self control. In my paintings I try to move over the weight of this theme and work with humor. There are moments that make no sense, they are stylized into exaggerated form. The expression of the image is also important, painting itself and combination of techniques. My main goal is to share, lighten these experiences, but also transfer energy throughout the painting.
Visual identity of the virtual city
Sodomková, Natálie ; Ondrík, Jozef (referee) ; Vaněk, Vojtěch (advisor)
This thesis is a continuation of an essay developed in the context of the bachelor thesis Les (2020) on graphical user interfaces and infographics. At the same time, the thesis is based on a prototype of a digital game Studna. In detail, it focuses on one of the segments of game development, namely visual communication. The aim of the work is to find a stylized visual vocabulary in relation to architecture, narrative design, gameplay and responsiveness in the context of navigation. The textual part looks for examples of more sophisticated ways of conveying information in existing video game titles. The practical part proposes a methodology that draws inspiration from design and industrial architecture from the 19th-20th century, including illustration and painting approaches. The proposed methodology verifies whether the applied approaches are suitable for further use in practice.
Digital graphics: Painting
Bobyleva, Ekaterina ; Walek, Agata (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Cílem této bakalářské práce je vymezit koncept digitální malby, její požadavky na technické a programové vybavení počítače, a následně popsat různé nástroje a techniky, kterých digitální malba využívá. První kapitola se zabývá pojmem estetiky jak v tradičním, tak i v počítačovém umění, popisuje historický přehled vývoje digitálního umění a zavadí koncept metamodernismusu v umění. Druhá kapitola je zaměřená na malířské techniky (podle uměleckých směrů), které se používají v tradiční a digitální malbě a jsou podporované příklady. Otázky vyjádření emocí prostřednictvím digitálních nástrojů, psychologie vnímání obrazů a role počítače v procesu tvorby jsou rovněž podrobně popsané v rámci druhé kapitoly. Třetí kapitola se týká metody nefotorealistického zobrazování digitálního obrazu ve stylu abstraktní stylizace. Na tomto základě vytvořen manuál pro začátečníci editorů Stylize, který je také součástí třetí kapitoly.
Digital painting as a specific area of computer graphics
Vyhnánková, Iva ; Jeřábek, Tomáš (advisor) ; Štípek, Jiří (referee)
TITLE: Digital painting as a specific area of computer graphics AUTHOR: Iva Vyhnánková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Education SUPERVISOR: Mgr. Tomáš Jeřábek ABSTRACT: Digital painting brings new possibilities to the field of arts. These possibilities consist not only of general advantages of software usage such as undo and easy modifications, but also of number of new tools, which can simulate traditional media to a certain degree. The work deals with digital painting in the context of its characteristic features, advantages and disadvantages as compared to traditional painting, and application, followed by the area of hardware and software. The practical part describes selected methods of not only simulating traditional techniques, but also of software tools application for specific painting techniques which traditional painting does not enable. KEYWORDS: digital painting, computer art, graphic software, painting, drawing
Digiverse Monument
Tajovský, Jakub ; Blažíček, Martin (referee) ; Resslová, Veronika (advisor)
In my diploma thesis I deal with the image on the border of digital and analog media and horizon as border of visual perception. Output is computer program, variable image, digital version of artefact. The image is the grid of pictures superimposed in horizontal strip, particular pictures we can vary for their alternatives. The image we can see from various point of view: 1. As a picture on the wall of gallery, 2. from the space behind the canvas, from where is able to contol it with cursor, 3. on the internet, as video stream.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.