National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Mainstreaming the blind students in the basic school
Kochová, Klára ; Mlčková, Marie (advisor) ; Schindlerová, Olga (referee)
The aim of this work is to summarize the important principles concerning the mainstreaming of children with visual impairments in the basic school. The work focuses on the role of the assistant teacher, the guidance important for the mainstreaming process and other specific recommendations. The practical outcome of this work is a guide for teachers, and others who wish to integrate children with visual impairments and have interest in such dealings. In the thesis the basic points of the issue are recognizes as well as, in an abbreviated form, the methodological issues in regard to children with visual impairments in the classroom. Part of the work is devoted to didactic aids, problems with specially prepared textbooks, leisure activities and a brief introduction to counselling facilities. The text is supplemented by testimonies of interested parties, i.e. parents, teachers, managers, assistants, and of course the children themselves. The aim of the thesis is, therefore, to offer specific recommendations for the individual problem in themed areas. The handbook will also serve as a textbook for a course organized by the Integrace, o.s. and is also annexed to this thesis.
Development of a child with severe visual impairment from the perspective of a parent
Lanová, Martina ; Květoňová, Lea (advisor) ; Mužáková, Monika (referee)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Vývoj dítěte s těžkým zrakovým postižením z pohledu rodiče Martina Lanová Katedra speciální pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. Studijní program: B 7506 Speciální pedagogika 2013 Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci na téma Vývoj dítěte s těžkým zrakovým postižením z pohledu rodiče vypracovala pod vedením vedoucího bakalářské práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále prohlašuji, že tato bakalářská práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Datum ……………………………….. podpis Ráda bych touto cestou vyjádřila poděkování Doc. PhDr. L. Květoňové, Ph.D. za její cenné rady a trpělivost při vedení mé bakalářské práce. Rovněž bych chtěla poděkovat své rodině za její podporu. ………………………. Podpis NÁZEV: Vývoj dítěte s těžkým zrakovým postižením z pohledu rodiče AUTOR: Martina Lanová KATEDRA: Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ASTRAKT: Tématem bakalářské práce je deskripce vývoje dítěte s těžkým zrakovým postižením od narození do období dospělosti z pohledu rodiče. Cílem práce je deskripce vývoje dítěte, přehled možných problémů, které s sebou těžká zraková vada přináší a její dopad na vývoj celé osobnosti dítěte, jeho chování a prožívání. Pozornost bude zaměřena na...
What is it like to be a father in a family with a child with severe visual impairment
Lanová, Martina ; Květoňová, Lea (advisor) ; Šumníková, Pavlína (referee)
The topic of this thesis is the situation of families with children having severe visual or multiple disabilities, examined from the father's standpoint. The aim of this thesis is to map out (explore) the lives of fathers whose children have severe visual impairments or multiple disabilities from their subjective point of view. The focus will be on the process of accepting disabled children, the fathers' experiences, their behavior and expectations in relation to the children, their spouse / partner and other family members. In addition, the focus will be on their view of the relationship between the larger society and individuals with disabilities, including organizations dealing with this issue. For the purposes of qualitative research "What it is like to be a father whose child has a severe visual impairment," a method of semi-structured interviews for data collection will be used. The Grounded Theory method will be used to analyze the data obtained from the research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Development of a child with severe visual impairment from the perspective of a parent
Lanová, Martina ; Květoňová, Lea (advisor) ; Mužáková, Monika (referee)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Vývoj dítěte s těžkým zrakovým postižením z pohledu rodiče Martina Lanová Katedra speciální pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. Studijní program: B 7506 Speciální pedagogika 2013 Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci na téma Vývoj dítěte s těžkým zrakovým postižením z pohledu rodiče vypracovala pod vedením vedoucího bakalářské práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále prohlašuji, že tato bakalářská práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Datum ……………………………….. podpis Ráda bych touto cestou vyjádřila poděkování Doc. PhDr. L. Květoňové, Ph.D. za její cenné rady a trpělivost při vedení mé bakalářské práce. Rovněž bych chtěla poděkovat své rodině za její podporu. ………………………. Podpis NÁZEV: Vývoj dítěte s těžkým zrakovým postižením z pohledu rodiče AUTOR: Martina Lanová KATEDRA: Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ASTRAKT: Tématem bakalářské práce je deskripce vývoje dítěte s těžkým zrakovým postižením od narození do období dospělosti z pohledu rodiče. Cílem práce je deskripce vývoje dítěte, přehled možných problémů, které s sebou těžká zraková vada přináší a její dopad na vývoj celé osobnosti dítěte, jeho chování a prožívání. Pozornost bude zaměřena na...
Mainstreaming the blind students in the basic school
Kochová, Klára ; Mlčková, Marie (advisor) ; Schindlerová, Olga (referee)
The aim of this work is to summarize the important principles concerning the mainstreaming of children with visual impairments in the basic school. The work focuses on the role of the assistant teacher, the guidance important for the mainstreaming process and other specific recommendations. The practical outcome of this work is a guide for teachers, and others who wish to integrate children with visual impairments and have interest in such dealings. In the thesis the basic points of the issue are recognizes as well as, in an abbreviated form, the methodological issues in regard to children with visual impairments in the classroom. Part of the work is devoted to didactic aids, problems with specially prepared textbooks, leisure activities and a brief introduction to counselling facilities. The text is supplemented by testimonies of interested parties, i.e. parents, teachers, managers, assistants, and of course the children themselves. The aim of the thesis is, therefore, to offer specific recommendations for the individual problem in themed areas. The handbook will also serve as a textbook for a course organized by the Integrace, o.s. and is also annexed to this thesis.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.