National Repository of Grey Literature 94 records found  beginprevious85 - 94  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Selling of Trips on the Internet
Vondrová, Alžběta ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Holeček, Jan (referee)
In the first chapter summarizes the work advantages and disadvantages of using the Internet, typical user and types of intangible goods, that are sold on the Internet. The second chapter describes traits of typical holiday, ways of payment, travel contract and selling of trips during the crisis. In the third chapter, differences between travel agencies and their representatives are introduced.
The economic analysis of the integration of the travel agents Obnova Ltd. and Travel Agent Marcela Drašnarová
Abrahamová, Jana ; Valentová, Jana (advisor) ; Valášek, Miroslav (referee)
The thesis looks at a detailed evaluation of the potential merger of two travel agents (Travel Agent Obnova Ltd., and Travel Agent Marcela Drašnarová). The first part deals with a comprehensive analysis of both companies. The theoretical characteristic of financial analysis builds its practical implementation on the example of Travel Agent Obnova. Qualitative analysis is based on PEST analysis, competitive analysis and SWOT analysis for the two above mentioned companies. The second part is devoted to the integration of enterprises in the tourism sector as part of the globalization process. The paper presents specific examples of merger based on real experience. In conclusion, the thesis characterizes and assesses the options for the integration of those travel agents.
Transformation of the selected travel agency VS Tours into a touroperator
Schmittová, Helena ; Valentová, Jana (advisor) ; Hošek, Rostislav (referee)
This final thesis deals with the process of transforming of the selected travel agency VS Tours into a touroperator. All formalities and practical steps that are necessary for a successful process are analyzed and evaluated. In the first part general legal conditions for tourism industry in the Czech Republic as well as the formal transformation process are described. The second part first introduces the existing travel agency VS Tours and deals further with practical aspects of its transformation into a touroperator, including drafts of the necessary documents. The third part solves purely the practical aspects of the matter. A proposal for a profile product of the new touroperator, its marketing strategy and revenue calculations are presented. The work as a whole proposes a complex plan for transforming the travel agency VS Tours into a touroperator. The work can also be generally seen as a guide for any other travel agency planning a similar step.
Analýza rozvoje cestovní agentury v době internetové revoluce
Vlčková, Vladimíra ; Hartman, Ladislav (advisor) ; Vojík, Vladimír (referee)
Práce analyzuje rozvoj internetové cestovní agentury - české mikrofirmy ? a to od vzniku agentury až po současnost, z hlediska jejích cílů, strategií a dosažených výsledků. Podrobněji se zabývá hodnocením kvality a účinností internetových prezentací sledované cestovní agentury a srovnává je s prezentacemi konkurentů. Cestovní agentuře jsou na základě provedené analýzy doporučeny konkrétní postupy v oblasti SEO a SEM.
Sale of holiday packages of German Tour Operators in the Czech republic
Pořtová, Lucie ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Straková, Ivana (referee)
The aim of the Bachelor thesis is to analyze a sale of holiday packages of german tour operators in the Czech republic. There are presented german tour operators whose holiday packages are being sold in the Czech republic. According to the price comparison of holiday packages there are presented destinations which are better to be bought by czech or german tour operators.
Malé a střední podniky a internet ? SWOT analýza cestovní agentury Net Travel.cz, s.r.o.
Bártová, Barbora ; Černá, Jitka (advisor) ; Srpová, Jitka (referee)
Práce si bere za cíl nalézt takové projekty, které využijí příležitostí společnosti a tím pádem i jejích silných stránek a které by dále měly pokud možno eliminovat slabé stránky a možná ohrožení. Tyto projekty budou sloužit vlastníkům jako podklady pro rozhodování při tvorbě plánu na rok 2008. První část práce je věnována obecným informacím o podnikání v cestovním ruchu a metodám marketingových analýz. Druhá část práce se věnuje popisu společnosti, SWOT analýze samotné a návrhu projektů.
CA Rapotour: Analysis of current situation and opportunities of further progress
Blümelová, Johana ; Černá, Jitka (advisor) ; Kačín, Radovan (referee)
Cílem práce je metodou SWOT analyzovat a zhodnotit současnou pozici firmy a její cíle a možnosti dalšího směřování, na základě této analýzy pak formulovat konkrétnější strategii. Práce se dále zabývá postavením a významem malých a středních podniků v EU i ČR a také některými bližšími podmínkami podnikání v cestovním ruchu v regionu Moravskoslezského kraje.
Consumer loyalty - competitive advantage of travel agencies
Malá, Barbora ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Houška, Petr (referee)
The theoretical part of diploma thesis "Consumer loyalty - competitive advantage of travel agencies" is focused on specification of tourism product and the main differences in goods and services. This part also deals with principles of loyalty and motivation programmes and includes marketing view of particular forms of sales promotions. The practical part is based on analysis of loyalty and motivation programmes aplicated by travel agencies in the market of the Czech republic during the period under consideration (june 2007 - september 2008). Practical part is also focused on marketing research concentrated on relation between consumers and travel agencies, their knowledge of existing loyalty and motivation programmes and demonstration of theirs effectivity.
Insurance guarantee in case of bankruptcy of a travel agency
Němečková, Zuzana ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Houška, Petr (referee)
Práce se zaměřuje na analýzu zákona č. 159/1999 Sb. a jeho novely a zkoumá důvody přijetí zákona. Práce zmiňuje také historii cestovních kanceláří v České republice, jejich vývoj a dělení. Podrobně se věnuje povinnému smluvnímu pojištění, popisuje jednotlivé kroky směřující k uzavření pojištění a postup při pojistné události. Pro názornost je uveden podnikatelský záměr založení fiktivní cestovní kanceláře a nabídka pojišťovny Uniqa na pojištění proti úpadku. Na závěr jsou zmíněny některé současné problémy v oblasti cestovního ruchu spojené se zákonem č. 159/1999 Sb.

National Repository of Grey Literature : 94 records found   beginprevious85 - 94  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.