National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.00 seconds. 
Commented Translation: Measurements in Electrotechnics and Audiotechnics
Šustrová, Pavlína ; Krhutová, Milena (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
Předmětem této práce je komentovaný překlad instruktá- žního textu používaného v univerzitních kurzech Měření v elektrotechnice a Měření v audiotechnice. Překlad byl vytvořen pro potřeby budoucích zahraničních studentů navštěvujících uvedené kurzy. Komentář uvádí důvody motivace k provedení překladu, překladatelské teorie a pohledy aplikované během překladu, potíže ke kterým v průběhu došlo a jejich individuální řešení, včetně konkrétních příkladů, a stručnou lingvistickou analýzu textu. Kromě samotného překladu tato práce představuje koncept slovníčků které by doprovázely každý laboratorní návod v textu. Finální verze překladu je připravena k posouzení, zda může být použita jako oficiální studijní materiál.
Commented Translation: Measurements in Electrotechnics and Audiotechnics
Šustrová, Pavlína ; Krhutová, Milena (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
Předmětem této práce je komentovaný překlad instruktá- žního textu používaného v univerzitních kurzech Měření v elektrotechnice a Měření v audiotechnice. Překlad byl vytvořen pro potřeby budoucích zahraničních studentů navštěvujících uvedené kurzy. Komentář uvádí důvody motivace k provedení překladu, překladatelské teorie a pohledy aplikované během překladu, potíže ke kterým v průběhu došlo a jejich individuální řešení, včetně konkrétních příkladů, a stručnou lingvistickou analýzu textu. Kromě samotného překladu tato práce představuje koncept slovníčků které by doprovázely každý laboratorní návod v textu. Finální verze překladu je připravena k posouzení, zda může být použita jako oficiální studijní materiál.
ACTOR AS A CREATOR OF SOUND COMPONENT IN A AUTHOR`S PROJECT
Kolman, Petr ; ČTVRTNÍK, Jan (advisor) ; ŠRÁMEK, Vratislav (referee)
The bachelor thesis contains a brief insight into the theory of music and sound on the stage. Describes differences in the use of sound between specific types of theater. It continues with the personal reflection of the author of the work and describes his most crucial moments during his studies, when he met with the music as an actor on stage, how he worked and how he benefited from it.
Introduction to the signal processing in broadcasting chain
Beneš, Filip ; ZIKMUND, Tomáš (advisor) ; URBAN, Ondřej (referee)
The thesis deals with the processing of audio signal for radio and television broadcasting with emphasis on dynamics processing of music audio signal in radio broadcast chain. It deals with the question of modifying in the musical content and also the art work of the sound engineer. The basic dynamics processing, the principle of how the transmission chain works and as a special part the analysis of parts of the broadcasting processor are described here. The thesis offers an insight into individual parts of the processor including a warning about the possibility of their negative influence on the content. The thesis includes the world’s most widespread and in Czech Republic available audio broadcasting platforms. It is accompanied by an illustrative experiment with that compares a music recording before and after both analog and digital broadcasting chain passage pointing out its basic influences.
Contact microphones and their use in film practice
Bláha, Adam ; NEUBAUER, Petr (advisor) ; Titěra, David (referee)
The goal of this thesis is to introduce its reader to the problematics of various types of contact microphones in the field of film production. Rather than on technical specifications, it is focused on practical aspects of their use. It is dealing with specifics of handling such microphones, characteristics of the sounds recorded by them and with the possibilities of their use regarding the dramaturgy of films‘ soundtracks. Practical part of this work contains examples of these sounds as a demonstration of the claims, that I am introducing throughout this text.
Guerilla filmmaking style and its impact on the work of sound recordist.
Stýblo, Martin ; NĚMEC, Daniel (advisor) ; SKALL, Vladimír (referee)
This diploma work is focused on changes in the workflow of the sound crew in dynamically changing environment, equipment and production in the filmmaking process. It describes personal experiences of sound professionals in rare environments, includes/offers technical tips, tricks and solutions of difficulties in all parts of the creative process: from preparation to post- production.
Digital control of audio devices
Sýkora, Michal ; URBAN, Ondřej (advisor) ; BUKOVSKÝ, Pavel (referee)
This bachelor thesis tries to explain history and practical use of digital controllers of audio devices, help understand their functionality and technical possibilities, describe their design principles and development of them as products and summarize potential possibilities in this area.
Influence of recording on music interpretation development
Fojtů, Michael ; RYBÁŘ, Jaroslav (advisor) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (referee)
The main objective of my thesis is finding the relationship between music recording and interpretation. I am trying to prove the recording process had important role in music evolution. Definition and position of record in past and present becomes a main subject of my interest. I am comparing differences between perception of recording and live concert. I am going to find out how much was the artist constrained to adapt his music expression to the needs of recording. The most important methodology of my work is analysis of records from various stages of technology development. By my hearing I assess information; the analyzed recording can give me.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.