National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Transformation of Telco business strategy driven by over-the-top services such as WhatsApp, Skype and Netflix: The case of the Czech Republic
Kabusheva, Sabina ; Tyll, Ladislav (advisor) ; Machek, Ondřej (referee)
The following thesis aims to describe the transformation of telco operators' business strategy evoked by the growing popularity and usage of Internet services like WhatsApp, Skype and Netflix, also known as over-the-top services. The thesis provides comprehensive overview of transformations in the telecom industry that have been taking place globally, explaining the drivers that led to inception of free or cheaper Internet-based services, their business models. It then narrows down to the thorough analysis of the Czech market, capturing the implications that over-the-top services have on business strategy of the major Czech telco players. The analysis is strongly supported by industry reports, statistics and quantitative research. The primary research adds in telco customers' perspectives, usage and value perception of over-the-top services, as well as their satisfaction with respective telco services and their pricing. Derived findings identify major developments and trends in the Czech telco market; they also suggest compelling observations for related businesses.
CVM Application in Telco Company
Machander, Aleš ; Novotný, Ota (advisor) ; Esser, Miroslav (referee)
Obsahem práce je téma Customer Value Management (CVM) v oblasti telekomunikací. Z důvodu poměrně velké saturace tohoto trhu nabývá na důležitosti navyšování tržeb plynoucí ze stávající zákaznické báze. Za hlavní cíle jsem vytyčil zpracování komplexního teoretického základu CVM a studie zabývající se nastavením efektivního retenčního procesu. V teoretické části čtenáře seznamuji se základními aspekty CVM - hodnota zákazníka (CLV), Campaign Management System, odchozí a příchozí komunikační kampaně a kontaktní strategie. Nedílnou součástí je popis Business Intelligence nástrojů -- prediktivní modely a zákaznická segmentace. Praktická část spočívá ve vypracování zmíněné studie. V reálném prostředí telekomunikační společnosti jsem analyzoval současný stav retenčního procesu a na základě zjištěných informací jsem navrhl nové CVM aktivity, které vedou ke zvýšení hodnoty zákaznické báze. Hlavními přínosy práce jsou poskytnutí teoretického základu o oblasti CVM, který slouží jako dostačující informační zdroj pro potřeby v akademickém i business prostředí a navržená studie CVM aktivit v retenčním procesu vhodná pro použití i ve společnostech mimo telekomunikační odvětví.
Financial analysis of Telefónica O2 Czech Republic
Šaněk, Petr ; Kopkáně, Heřman (advisor) ; Matuštík, Ondřej (referee)
This work is analyzing the financial situation of Telefónica O2 Czech Republic, a.s. It is analyzed by most used indicator like profitability, solvency and liquidity ratios. It also uses investment valuation ratios and economic value added. The analysis is also comparing the company with its main competitors on the field of mobile communication. The assets and net profit of the company are heavily influenced by the state correction in 2003. From indicators not influenced by the correction we can tell, that financial situation was good in spite of negative net profit. The financial situation in years 2003 to 2008 is very good. Profitability ratios of the main competitor T-Mobile Czech Republic, a.s. are very similar but the researched company has been a little bit better most years. On the basis of this financial analysis I find the financial health of the company very good, with great potential.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.