National Repository of Grey Literature 9 records found  Search took 0.01 seconds. 
Topic Identification from Spoken TED-Talks
Vašš, Adam ; Ondel, Lucas Antoine Francois (referee) ; Kesiraju, Santosh (advisor)
Táto práca sa zaoberá problémom spracovania prirodzeného jazyka a následnej klasifikácie. Použité systémy boli modelované na TED-LIUM korpuse. Systém automatického spracovania jazyka bol modelovaný s použitím sady nástrojov Kaldi. Vo výsledku bol dosiahnutý WER s hodnotou 16.6%. Problém klasifikácie textu bol adresovaný s pomocou metód na lineárnu klasifikáciu, konkrétne Multinomial Naive Bayes a Linear Support Vector Machines, kde druhá technika dosiahla vyššiu presnosť klasifikácie.
Time
Grúňová, Nina ; Nálevka, Jan (referee) ; Rathouský, Luděk (advisor)
Directions, where my practical part of thesis lead me, is preset moment "now", its understanding in different disciplines and also empiric examination of collision between the time of inside quality and time, which has set independent scale into our world - chronological time. Motive for choosing such topic is mainly my own experience, but it is also reaction to contemporary tendencies in art scene, which (by my opinion) are turning away from present. The outcome of this interest is a video Uchopit okamžik/hold the moment ( 08'30 '' , 2016) filmed at studio keying screen accompanied by audio commentary. The second video Natáhnout okamžik/extend the moment ( 01'00 '', 2016) is a video recording of my own experience with time. I came out from my own experience and also resources and nonfiction of the phenomenological texts by authors such as Emmanuel Lévians or Jan Sokol.
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Cílem této práce je prozkoumat, shrnout a uspořádat nejvýznamnějším vzdělávací technologie. Porovnat a rozdělit tyto technologie do konkrétních skupin, jako například výukový software, internetové stránky s výukovými nástroji, elektronické encyklopedie, mobilní zařízení a zařízení, jež mají pomáhat s výukou a také ji ulehčovat. Pokusit se tyto technologie uspořádat a vytvořit tak systém, který by pomohl ostatním studentům rozhodnout co je pro ně nejlepší a co by naopak byla ztráta času. Dále je také cílem vyzvednout nejužitečnější technologie a pomoci pochopit jejich účel a význam, a hlavně poukázat na jejich největší přednosti a slabosti.
Topic Identification from Spoken TED-Talks
Vašš, Adam ; Ondel, Lucas Antoine Francois (referee) ; Kesiraju, Santosh (advisor)
Táto práca sa zaoberá problémom spracovania prirodzeného jazyka a následnej klasifikácie. Použité systémy boli modelované na TED-LIUM korpuse. Systém automatického spracovania jazyka bol modelovaný s použitím sady nástrojov Kaldi. Vo výsledku bol dosiahnutý WER s hodnotou 16.6\%. Problém klasifikácie textu bol adresovaný s pomocou metód na lineárnu klasifikáciu, konkrétne Multinomial Naive Bayes a Linear Support Vector Machines, kde druhá technika dosiahla vyššiu presnosť klasifikácie.
Topic Identification from Spoken TED-Talks
Vašš, Adam ; Ondel, Lucas Antoine Francois (referee) ; Kesiraju, Santosh (advisor)
Táto práca sa zaoberá problémom spracovania prirodzeného jazyka a následnej klasifikácie. Použité systémy boli modelované na TED-LIUM korpuse. Systém automatického spracovania jazyka bol modelovaný s použitím sady nástrojov Kaldi. Vo výsledku bol dosiahnutý WER s hodnotou 16.6%. Problém klasifikácie textu bol adresovaný s pomocou metód na lineárnu klasifikáciu, konkrétne Multinomial Naive Bayes a Linear Support Vector Machines, kde druhá technika dosiahla vyššiu presnosť klasifikácie.
Topic Identification from Spoken TED-Talks
Vašš, Adam ; Ondel, Lucas Antoine Francois (referee) ; Kesiraju, Santosh (advisor)
Táto práca sa zaoberá problémom spracovania prirodzeného jazyka a následnej klasifikácie. Použité systémy boli modelované na TED-LIUM korpuse. Systém automatického spracovania jazyka bol modelovaný s použitím sady nástrojov Kaldi. Vo výsledku bol dosiahnutý WER s hodnotou 16.6\%. Problém klasifikácie textu bol adresovaný s pomocou metód na lineárnu klasifikáciu, konkrétne Multinomial Naive Bayes a Linear Support Vector Machines, kde druhá technika dosiahla vyššiu presnosť klasifikácie.
New technologies in training and development
Bednárová, Miroslava ; Dvořáková, Zuzana (advisor) ; Švejcarová, Pavla (referee)
The goal of this thesis is to bring complex outlook on New technologies used in Training and development, directed mainly to public, Training and development specialists and managers who are deciding whether to start using New technologies in their company or not. The thesis shows the beginning of a company training and its evolution, as well as main pros and cons of new forms. The thesis mentions not only descriptive properties of new technologies, but also defines requirements needed for their usage and measurements used to evaluate their contribution.
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Cílem této práce je prozkoumat, shrnout a uspořádat nejvýznamnějším vzdělávací technologie. Porovnat a rozdělit tyto technologie do konkrétních skupin, jako například výukový software, internetové stránky s výukovými nástroji, elektronické encyklopedie, mobilní zařízení a zařízení, jež mají pomáhat s výukou a také ji ulehčovat. Pokusit se tyto technologie uspořádat a vytvořit tak systém, který by pomohl ostatním studentům rozhodnout co je pro ně nejlepší a co by naopak byla ztráta času. Dále je také cílem vyzvednout nejužitečnější technologie a pomoci pochopit jejich účel a význam, a hlavně poukázat na jejich největší přednosti a slabosti.
Time
Grúňová, Nina ; Nálevka, Jan (referee) ; Rathouský, Luděk (advisor)
Directions, where my practical part of thesis lead me, is preset moment "now", its understanding in different disciplines and also empiric examination of collision between the time of inside quality and time, which has set independent scale into our world - chronological time. Motive for choosing such topic is mainly my own experience, but it is also reaction to contemporary tendencies in art scene, which (by my opinion) are turning away from present. The outcome of this interest is a video Uchopit okamžik/hold the moment ( 08'30 '' , 2016) filmed at studio keying screen accompanied by audio commentary. The second video Natáhnout okamžik/extend the moment ( 01'00 '', 2016) is a video recording of my own experience with time. I came out from my own experience and also resources and nonfiction of the phenomenological texts by authors such as Emmanuel Lévians or Jan Sokol.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.