National Repository of Grey Literature 9 records found  Search took 0.01 seconds. 
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (referee) ; Zezulka, František (advisor)
Cílem práce byl návrh a implementace řídicích algoritmů pro optimalizaci spotřeby energie elektrického vozidla. Hlavním úkolem byla optimalizace rozložení energie mezi hlavním zdrojem energie (bateriemi) a super-kapacitory v průběhu jízdního cyklu. Jízdní výkonový profil je odhadován a předpovězen na základě 3D geografických souřadnic a matematického modelu vozidla. V první části jsou uvedeny komponenty vozidla a jejich modely. Poté jsou představeny algoritmy na základě klouzavého průměru a dynamického programování. Byly provedeny simulace a analýzy pro demostraci přínosů algoritmů. V poslední části je popsána Java implementace algoritmů a také aplikace pro operační systém Android.
Modeling and simulation of robust control algorithms for BLDC motors
Smilek, Jan ; Hrbáček, Jan (referee) ; Toman, Jiří (advisor)
This thesis focuses on developing algorithms for brushless AC motor control. First part of the thesis contains derivation of mathematical model and overview of selected sensor and sensorless control methods. Second part introduces simulation model of the motor, developed in Matlab/Simulink environment, with usage of SimPowerSystems toolbox. Following chapter describes realization of control algorithm, utilizing Hall sensors and position estimation. After that, sensorless rotor position estimation module is developed, and its implementation into the model is mentioned. Last chapters deal with development of graphical user interface, meant for changing selected motor and control parameters, and they also summarize and compare achieved results.
Control unit for BLDC motor
Krejčí, Ondřej ; Cipín, Radoslav (referee) ; Procházka, Petr (advisor)
This master„s thesis elaborates with EC motors problematic. There are described essential features of brushless DC motors, their principles, construction and methods for rotor position detection. There are mentioned commonly used control algorithms of EC motors including theory of three-phase convertors. This thesis also contains a complex design of the universal convertor for EC motor and its practical implementation. Power parts losses calculation, heat-sink calculation and measurements at the convertor prototype are also described in this thesis.
Equipment for long-term test of BLDC controller
Řihák, Roman ; Háze, Jiří (referee) ; Šteffan, Pavel (advisor)
This diploma thesis deals with the design and realization of equipment for long-term testing of the controller of brushless DC motors. In the theoretical part are mentioned principles and explanation of the function of various types of electric motors. The diploma thesis also deals with brushless motors, how they are controlled, types, constructed, etc. At the end of the first chapter there is a mention of thermoelectric phenomena. The second chapter describes the appropriate design of equipment for long-term testing from the block diagram to the construction itself. The third chapter deals with the implementation and function of the entire test system.
Equipment for long-term test of BLDC controller
Řihák, Roman ; Háze, Jiří (referee) ; Šteffan, Pavel (advisor)
This diploma thesis deals with the design and realization of equipment for long-term testing of the controller of brushless DC motors. In the theoretical part are mentioned principles and explanation of the function of various types of electric motors. The diploma thesis also deals with brushless motors, how they are controlled, types, constructed, etc. At the end of the first chapter there is a mention of thermoelectric phenomena. The second chapter describes the appropriate design of equipment for long-term testing from the block diagram to the construction itself. The third chapter deals with the implementation and function of the entire test system.
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (referee) ; Zezulka, František (advisor)
Cílem práce byl návrh a implementace řídicích algoritmů pro optimalizaci spotřeby energie elektrického vozidla. Hlavním úkolem byla optimalizace rozložení energie mezi hlavním zdrojem energie (bateriemi) a super-kapacitory v průběhu jízdního cyklu. Jízdní výkonový profil je odhadován a předpovězen na základě 3D geografických souřadnic a matematického modelu vozidla. V první části jsou uvedeny komponenty vozidla a jejich modely. Poté jsou představeny algoritmy na základě klouzavého průměru a dynamického programování. Byly provedeny simulace a analýzy pro demostraci přínosů algoritmů. V poslední části je popsána Java implementace algoritmů a také aplikace pro operační systém Android.
Modeling and simulation of robust control algorithms for BLDC motors
Smilek, Jan ; Hrbáček, Jan (referee) ; Toman, Jiří (advisor)
This thesis focuses on developing algorithms for brushless AC motor control. First part of the thesis contains derivation of mathematical model and overview of selected sensor and sensorless control methods. Second part introduces simulation model of the motor, developed in Matlab/Simulink environment, with usage of SimPowerSystems toolbox. Following chapter describes realization of control algorithm, utilizing Hall sensors and position estimation. After that, sensorless rotor position estimation module is developed, and its implementation into the model is mentioned. Last chapters deal with development of graphical user interface, meant for changing selected motor and control parameters, and they also summarize and compare achieved results.
Control unit for BLDC motor
Krejčí, Ondřej ; Cipín, Radoslav (referee) ; Procházka, Petr (advisor)
This master„s thesis elaborates with EC motors problematic. There are described essential features of brushless DC motors, their principles, construction and methods for rotor position detection. There are mentioned commonly used control algorithms of EC motors including theory of three-phase convertors. This thesis also contains a complex design of the universal convertor for EC motor and its practical implementation. Power parts losses calculation, heat-sink calculation and measurements at the convertor prototype are also described in this thesis.
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (referee) ; Zezulka, František (advisor)
Cílem práce byl návrh a implementace řídicích algoritmů pro optimalizaci spotřeby energie elektrického vozidla. Hlavním úkolem byla optimalizace rozložení energie mezi hlavním zdrojem energie (bateriemi) a super-kapacitory v průběhu jízdního cyklu. Jízdní výkonový profil je odhadován a předpovězen na základě 3D geografických souřadnic a matematického modelu vozidla. V první části jsou uvedeny komponenty vozidla a jejich modely. Poté jsou představeny algoritmy na základě klouzavého průměru a dynamického programování. Byly provedeny simulace a analýzy pro demostraci přínosů algoritmů. V poslední části je popsána Java implementace algoritmů a také aplikace pro operační systém Android.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.