National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Picture and Text Relation Aspects in Art Sign Language interpreting in theatrical performance Jonathan Livingston Racek
Kováčová, Tamara ; Řehořová, Irena (advisor) ; Šafaříková, Radana (referee)
The thesis discusses in turn: Czech sign language as natural language, the structure and function of sign languages, processes of interpreting drama performance into sign language, differences between image signs and language signs and aspects of their relation in general terms. The thesis further presents a description of the process of relating simultaneous constructions of language signs and language-image signs in the particular case of sign language interpreting of the drama performance Jonathan Livingston Racek. Finally, the conclusions of the analysis are presented in a form suitable to serve as a guidance for sign language interpreters preparing for experimental drama performance interpreting.
Sign language interpreting in the theatre
Kováčová, Tamara ; Hynková Dingová, Naďa (advisor) ; Vaňková, Irena (referee)
Cílem bakalářské práce je podat úvodní informace pro tlumočníky znakového jazyka, kteří se rozhodnou tlumočit divadelní představení do znakového jazyka. V kapitolách 1 a 2 se popisuje obecný úvod k teorii tlumočení a zařazení divadelního tlumočení do systému tlumočení. Kapitola 3 pojednává o základních typech divadelního tlumočení. V kapitolách 4 až 7 je popisován proces příprava proces překladu divadelního představení do znakového jazyka. Kapitola 8 pojednává o technických podmínkách divadelního tlumočení. V kapitole 9 jsou přiblížena specifika divadelního tlumočení pro děti. Kapitola 10 se zaměřuje na týmovou spolupráci tlumočníků znakového jazyka při přípravě divadelního představení. Kapitola 11 nabízí stručný přehled divadelních představení tlumočených do znakového jazyka v ČR, která byla realizována k červenci 2007. Závěrečná 12. kapitola předkládá návrhy směřování divadelního tlumočení pro neslyšící do budoucna.
Sign language interpreting in the theatre
Kováčová, Tamara ; Vaňková, Irena (referee) ; Hynková Dingová, Naďa (advisor)
Cílem bakalářské práce je podat úvodní informace pro tlumočníky znakového jazyka, kteří se rozhodnou tlumočit divadelní představení do znakového jazyka. V kapitolách 1 a 2 se popisuje obecný úvod k teorii tlumočení a zařazení divadelního tlumočení do systému tlumočení. Kapitola 3 pojednává o základních typech divadelního tlumočení. V kapitolách 4 až 7 je popisován proces příprava proces překladu divadelního představení do znakového jazyka. Kapitola 8 pojednává o technických podmínkách divadelního tlumočení. V kapitole 9 jsou přiblížena specifika divadelního tlumočení pro děti. Kapitola 10 se zaměřuje na týmovou spolupráci tlumočníků znakového jazyka při přípravě divadelního představení. Kapitola 11 nabízí stručný přehled divadelních představení tlumočených do znakového jazyka v ČR, která byla realizována k červenci 2007. Závěrečná 12. kapitola předkládá návrhy směřování divadelního tlumočení pro neslyšící do budoucna.
Picture and Text Relation Aspects in Art Sign Language interpreting in theatrical performance Jonathan Livingston Racek
Kováčová, Tamara ; Řehořová, Irena (advisor) ; Šafaříková, Radana (referee)
The thesis discusses in turn: Czech sign language as natural language, the structure and function of sign languages, processes of interpreting drama performance into sign language, differences between image signs and language signs and aspects of their relation in general terms. The thesis further presents a description of the process of relating simultaneous constructions of language signs and language-image signs in the particular case of sign language interpreting of the drama performance Jonathan Livingston Racek. Finally, the conclusions of the analysis are presented in a form suitable to serve as a guidance for sign language interpreters preparing for experimental drama performance interpreting.
May Textbooks be Replaced by Grey Literature? : OER (Open Educational Resources) in Service of Open Education
Kováčová, Tamara
There is significant trend among “open” initiatives for support of open education during last decade. Important part of open education is OER (open educational resources). The best practices will be explored. What are OER? How OER can (not) emerge? How OER can (not) be found? How are (not) OER used? What are exact benefit of OER usage in education? How build on those advantages?
Slides: Prezentace_Kovacova_CZ - Download fulltextPDF; Prezentace_Kovacova_EN - Download fulltextPDF
Video: idr-1040_1 - Download fulltextMP4

See also: similar author names
2 Kováčová, Tereza
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.