National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.00 seconds. 
The library of Eliška Krásnohorská
Bělehrádková, Jana ; Khel, Richard (advisor) ; Janáčková, Jaroslava (referee)
Předkládaná diplomová práce popisuje, analyzuje a zhodnocuje význam osobní knihovny Elišky Krásnohorské z pohledu knihovědného. Diplomová práce je postavena na zjišťování, výběru, analýze a vyhodnocování adekvátních pramenů. Práce je členěna na tři hlavní celky. První z nich podává výklad života Elišky Krásnohorské, doplněné o poznámky stran jejich knižních zvyků. Druhý celek je zaměřen již knihovědně. Zabývá se významem knih v osobním a profesním životě Elišky Krásnohorské, motivem knihy v jejím díle a prací Krásnohorské s knihou. Třetí celek pak podává výklad osobnosti Krásnohorské z hlediska jejího vzdělávacího působení, které bylo ovlivněno tiskem a knihami ve zvýšené míře. Jako příloha je zařazen soupis osobní knihovny Krásnohorské rozdělený na dvě části, z nichž první část představuje knihy zmiňované v její korespondenci, pamětech, a deníkových záznamech a druhá část je tvořena získanými katalogizačními lístky z Knihovny Gender studies, doplněna o poznámky a dedikace. Součástí práce jsou i obrazové přílohy související s informacemi zmiňovanými v hlavním textu.
Personal Library of Josef Václav Sládek
Ježková, Veronika ; Khel, Richard (advisor) ; Janáčková, Jaroslava (referee)
The aim of this thesis is to present the life and work of Josef Vaclav Sladek and show its relationship to the book from the perspective of the reader and author. The first part focuses on the life of Josef Vaclav Sladek and his personality. The following analysis of his work, emphasizing the theme of the book appearing in his work. Also is characterized Sládek position as a reader. The essential point of this work is to describe and analyze Sladek personal library in Zbiroh. [Author's abstract].
Personal Library of Josef Václav Sládek
Ježková, Veronika ; Khel, Richard (advisor) ; Janáčková, Jaroslava (referee)
The aim of this thesis is to present the life and work of Josef Vaclav Sladek and show its relationship to the book from the perspective of the reader and author. The first part focuses on the life of Josef Vaclav Sladek and his personality. The following analysis of his work, emphasizing the theme of the book appearing in his work. Also is characterized Sládek position as a reader. The essential point of this work is to describe and analyze Sladek personal library in Zbiroh. [Author's abstract].
The library of Eliška Krásnohorská
Bělehrádková, Jana ; Khel, Richard (advisor) ; Janáčková, Jaroslava (referee)
Předkládaná diplomová práce popisuje, analyzuje a zhodnocuje význam osobní knihovny Elišky Krásnohorské z pohledu knihovědného. Diplomová práce je postavena na zjišťování, výběru, analýze a vyhodnocování adekvátních pramenů. Práce je členěna na tři hlavní celky. První z nich podává výklad života Elišky Krásnohorské, doplněné o poznámky stran jejich knižních zvyků. Druhý celek je zaměřen již knihovědně. Zabývá se významem knih v osobním a profesním životě Elišky Krásnohorské, motivem knihy v jejím díle a prací Krásnohorské s knihou. Třetí celek pak podává výklad osobnosti Krásnohorské z hlediska jejího vzdělávacího působení, které bylo ovlivněno tiskem a knihami ve zvýšené míře. Jako příloha je zařazen soupis osobní knihovny Krásnohorské rozdělený na dvě části, z nichž první část představuje knihy zmiňované v její korespondenci, pamětech, a deníkových záznamech a druhá část je tvořena získanými katalogizačními lístky z Knihovny Gender studies, doplněna o poznámky a dedikace. Součástí práce jsou i obrazové přílohy související s informacemi zmiňovanými v hlavním textu.
The influence of brand on consumer buying behavior
Janáčková, Jitka ; Vokáčová, Lucie (advisor) ; Michal, Michal (referee)
The thesis describes the influence of the brand on the consumer buying behavior. The aim of the thesis is to qualify the influence of the brand on a selected segment on the smart phone market. The theoretical part explains the basic terms of marketing management, marketing mix, brand, consumer buying behavior and buying decision process. In the practical part the world market of smart phones and the biggest companies of this market are characterized. Then these companies are analysed and compared according to their marketing strategy. The end of the thesis is finished by questionable. The aim of the questionable is to qualify the marketing stimuli and to find the influence of the brand on the consumer buying behaviour. In the conclusion are summarized the most important detections. According to these detections references are proposed.
Czech literature from an intermedia perspective. Fourth Congress of World Czech Literary Studies: Other Czech Literature (?)
Fedrová, Stanislava ; Zajac, P. ; Winter, A. ; Štochl, J. ; Novák, R. ; Beličová, R. ; Foret, M. ; Kořínek, Pavel ; Jareš, Michal ; Bubeníček, P. ; Koblížek, T. ; Mareš, P. ; Málková, I. ; Čulík, J. ; Kyuchin, Kim ; Zelinský, M. ; Schultze, B. ; Gerčikova, I. ; Voisine-Jechová, H. ; Cloutier, C. ; Jirsa, T. ; Kapsová, E. ; Jedličková, Alice ; Mercks, K. ; Režná, M. ; Změlík, R. ; Šlaisová, E. ; Ambros, V. ; Janáčková, J. ; Pariláková, E. ; Váša, O. ; Lemańczyk, M. M. ; Schmid, H. ; Vaňková, I. ; Machová Ondřejová, K. ; Šolić, M. ; Müllerová, L. ; Kudlová, Klára ; Pořízka, P.
Arranged every 5 years at the initiative of the Academy of Sciences of the Czech Republic Institute of Czech Literature, the congress brought together some 150 researchers this year. World intermedia studies research has developed from case studies into initial syntheses, while in the Czech context it still has slight symptoms of "otherness". Studies contained in this collection deal with analyses into the crossing of media boundaries within the framework of authorial poetics, within individual works and between semiotic systems: the problematization of film and radio adaptations of literary works, comics, ekphrasis and other thematizations of the fine arts or musical motifs in literature, the relationship between drama and theatre stagings and the representation of reality and the procedures of other media in literary texts.

See also: similar author names
1 Janáčková, Jitka
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.