National Repository of Grey Literature 29 records found  previous11 - 20next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Mobile Application with Computer Vision Elements
Dyk, Tomáš ; Bartl, Vojtěch (referee) ; Špaňhel, Jakub (advisor)
Bachelor thesis describes development of mobile applications for loading and solving sudoku. Mobile application is developed for Android. The user loads a sudoku into the application by taking a picture of sudoku from a newspaper or a magazine. The application then detects the sudoku position in the photo, recognizes the numbers in each sudoku field and allows the user to solve the sudoku in the mobile phone. All unresolved sudoku, including newly uploaded, is stored in the application so that the user can solve it at any time.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat multiplatformní vzdělávací mobilní hru pro procvičování a rozšiřování anglické slovní zásoby. Hra je založena na pravidlech slovní kopané a jí podobných her se slovy a obsahuje minimální prototyp režimu online hry dvou hráčů proti sobě. Aplikace využívá platformu .NET, kde je implementována v jazycích C# a XAML. Části řešení dostatečně připravené pro produkční prostředí byly nasazeny s využitím vhodných cloudových služeb Microsoft Azure. Aplikace na Android byla publikována lokálně a ozkoušena na vybrané skupině uživatelů v rámci uzavřeného testování. Výsledky testování posloužily k určení stavu řešení v okamžiku dokončení práce a na na jejich základě byla navržena možná vylepšení nad rámec technických nedostatků a omezení.
Design of the Yourcut Mobile Application and its Deployment
Kallab, Karel ; Dyk, Tomáš (referee) ; Dydowicz, Petr (advisor)
The master's thesis focuses on the creation of the Yourcut application for streamlining the services of barbering. The main goal of this work is to create an application and deploy it in a smart mirror, built directly to the needs of the application. The whole work can be divided into three parts. In the first part, the reader gets acquainted with all the technological prerequisites that need to be known in order to understand the whole work. The second part describes and analyzes. It summarizes the problems associated with creating an application and all the technical and technological prerequisites for the application to be created correctly. In the last part there is a description of the application creating, along with the construction of a smart mirror and their deployment.
Tram Detection in Video by Neural Network
Golda, Vojtěch ; Špaňhel, Jakub (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
This paper deals with tram detection in video using convolutional neural networks. The basic principles of their function are described. A number of distinct architectures are trained. The usefulness of the resulting models is subsequently compared. The output of this paper is a program capable of detecting trams in video.
Tram Detection in Video by Neural Network
Golda, Vojtěch ; Špaňhel, Jakub (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
This paper deals with tram detection in video using convolutional neural networks. The basic principles of their function are described. A number of distinct architectures are trained. The usefulness of the resulting models is subsequently compared. The output of this paper is a program capable of detecting trams in video.
Reconstruction of Damaged Parts of Fingerprint Image Using Neural Nets
Bobocký, Boris ; Dyk, Tomáš (referee) ; Kanich, Ondřej (advisor)
In this paper, I propose a method for reconstructing damaged fingerprints using generative adversarial networks (GANs), implemented with Python and the PyThorch library. I have trained a specific GAN model on a dataset of approximately twenty thousand prints, created with Anguli and other damage simulation tools. This approach produced excellent results and could have wide application in biometric systems. This work highlights the potential of deep learning in the fields of image reconstruction and biometrics.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat multiplatformní vzdělávací mobilní hru pro procvičování a rozšiřování anglické slovní zásoby. Hra je založena na pravidlech slovní kopané a jí podobných her se slovy a obsahuje režim online hry dvou hráčů proti sobě. Aplikace využívá platformu .NET, kde je implementována v jazycích C# a XAML. Činnost mobilního klienta závisí na vzdálených službách, které byly nasazeny s využitím vhodných cloudových služeb a integračních možností platformy Microsoft Azure. Verze mobilní aplikace pro Android byla publikována prostřednictvím Google Play v režimu přístupu pro testování a ozkoušena na uzavřené skupině uživatelů s vlastními zařízeními. Na základě zpětné vazby z testování byly navrženy možnosti dodatečných vylepšení v oblastech odstranění technických slabin a přidání nových funkcionalit.
Person Detection in Video
Marek, Lukáš ; Goldmann, Tomáš (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
This bachelor thesis deals with the implementation of an application for detecting people in video footage. Both the application and the detection are implemented in Python. TKinter library is used to create the application. The OpenCV library and the YOLOv4 detection algorithm, which runs on a CUDA backend but can also run on the CPU, are used for detection.
Monitoring the Movement of Visitors in Museum Exhibitions
Viskupič, Matej ; Dyk, Tomáš (referee) ; Drahanský, Martin (advisor)
The aim of this work is to propose a new system of monitoring visitors in museums. Incontrast to existing methods, the problem is solved here only using camera technology. This requires addressing three sub-problems: (1.) detection of visitors in camera streams using a convolutional neural network; (2.) camera configuration to exactly determine the position of the detected persons within the monitoring area; and (3.) identification and tracking the detected persons. The outcome of the proposed solution is the heatmap of most visited places, the map of visitor trajectories and the statistic of visits for individual exhibits. This monitoring method can contribute towards improved evaluation of visitor experience and more effective selection and positioning of the exhibits.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat multiplatformní vzdělávací mobilní hru pro procvičování a rozšiřování anglické slovní zásoby. Hra je založena na pravidlech slovní kopané a jí podobných her se slovy a obsahuje minimální prototyp režimu online hry dvou hráčů proti sobě. Aplikace využívá platformu .NET, kde je implementována v jazycích C# a XAML. Části řešení dostatečně připravené pro produkční prostředí byly nasazeny s využitím vhodných cloudových služeb Microsoft Azure. Aplikace na Android byla publikována lokálně a ozkoušena na vybrané skupině uživatelů v rámci uzavřeného testování. Výsledky testování posloužily k určení stavu řešení v okamžiku dokončení práce a na na jejich základě byla navržena možná vylepšení nad rámec technických nedostatků a omezení.

National Repository of Grey Literature : 29 records found   previous11 - 20next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.