|
Statistika & My (č. 4/2015): měsíčník Českého statistického úřadu
Český statistický úřad
Měsíčník informující o aktuálním dění v Českém statistickém úřadě. Přináší analýzy, komentáře, výsledky statistických šetření realizovaných a organizovaných ČSÚ, statistické údaje o ČR, jejich obyvatelích včetně mezinárodního srovnání. Uveřejňuje informace o ediční činnosti úřadu, odborných úspěších pracovníků, již uskutečněných a plánovaných tiskových konferencích, seminářích, akcích a dalších aktivitách.
Fulltext: PDF
|
| |
|
Vybrané aspekty cestovního ruchu České republiky
Český statistický úřad
Analýza vybraných aspektů cestovního ruchu v ČR ze dvou základních pohledů: 1. makroekonomický, tzn. finanční toky mezi ČR a zahraničím, vč. komparace zemí EU a 2. mikroekonomický, tzn. nepeněžní ukazatele ve věcné či územní podrobnosti jako lůžkové kapacity, počty návštěvníků, jejich přenocování ap.
Fulltext: PDF
|
| |
|
Service management in a selected hotel
MAŘÍKOVÁ, Veronika
The main topic of this paper is the service management in a selected hotel The Savoy Hotel. It deals with suggestions how to improve management procedures in the hotel. In the theoretical part are defined and described hotel services, tourist industry, management, developmental trends in the hotel management area and so on. The practical part deals with the particular hotel Savoy. It analyses accessible data, elaboration financial analysis and questionnaire survey. The result is creating a proposal for the improvement of the management.
|
| |
| |
|
Methods and strategies for advertising holiday destinations based on modern technologies and their utilization by municipal authorities
Hofrajtrová, Helena ; Vláčil, Jan (advisor) ; Mitwallyová, Helena (referee)
The thesis inquires into public administration activities in the sphere of advertising holiday destinations. It specifically concentrates on the approach of municipal authorities regarding utilization of modern technologies for the growth of the tourist industry and increase of public awareness of their towns. In the theoretical section, the role of public administration in tourism and advertising holiday destinations is described. It focuses on introducing particular methods and strategies that can be used by municipal authorities to publicise their territories, taking into account utilization of information and communication technologies. In the practical part, utilization of the delineated strategies is analysed for selected towns. The aim of the thesis is -- on the basis of this analysis -- to assess the approach of municipal authorities to modern forms of advertising holiday destinations.
|
|
The Metodics concerning the guidance of the visitors of castles, countryhouses and other historic buildings open to the public
Kubů, Naďa
Úvodní část metodiky zmiňuje obecně počátky průvodcovských služeb a prů- vodcovských textů v evropském kontextu, s hlavním zřetelem na hrady a zámky v českém prostředí. Navazující části se již věnují hlavnímu tématu metodiky, a to potřebám kvalita- tivního zabezpečení průvodcovské činnosti. Je zde vysvětlena problematika tvor- by a interpretace průvodcovských textů, přípravy průvodců na průvodcovskou čin- nost a s ní spojené povinnosti či potřeby. Samostatně je popsaná obecně vedená organizace prohlídky památkového objektu průvodcem. V základních bodech je naznačen přístup průvodce k návštěvníkům s omezenou schopností pohybu a ori- entace. Závěr přináší soupis použité a doporučené literatury pro ty, kteří se chtějí o průvodcovské činnosti a jejích specifikách dozvědět více.
Fulltext: PDF
|
|
The study of current public view on the issue of tourism and its impact on the surrounding landscape
HEJDA, Milan
The diploma thesis aims at mapping the differences in opinions of various social classes of the society in the matter of the effect of tourism on the landscape. The first part is intended to find an answer to the question of a negative or positive effect of tourism on the surrounding landscape. The second part examines the opinions of various social groups of the society, which were obtained in a questionnaire survey. The reason for drawing up this thesis was the dynamic character of the growth of wellness hotels that depend directly on the surrounding landscape.
|