Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,451 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Zkušenosti žen s domácím násilím
LÁZNIČKOVÁ, Milada
Cílem výzkumu je s použitím narativního přístupu zachytit pohled žen na vlastní zkušenosti s domácím násilím. Teoretická část se věnuje problematice domácího násilí, charakteristice osobnosti týrané ženy a narativnímu přístupu. Jako inspirace pro pochopení role oběti násilí je využita hlubinná interpretace pohádky o Modrovousovi. Praktická část popisuje vlastní výzkum, který je tvořen rozhovory s třemi ženami, které jsou v současné době klientkami intervenčního centra.

Hodnoty a motivace sociálních pracovníků a sociálních pracovnic v sociální práci
GONDEKOVÁ, Karolína
Diplomová práce obsahuje teoretické poznatky i empirické šetření, které se vzájemně prolínají a ve kterých se snažím hlouběji proniknout do problematiky související s hodnotami a motivací v sociální práci. Teorie vymezuje pojem hodnot, jejich funkce, utváření a postavení ve společnosti, charakterizuje termín motivace, její vývoj, různé modely a faktory. Dále se zabývám pojetím sociální práce, jejím cílem, činností, kompetencemi a typologií sociálního pracovníka. V neposlední řadě poukazuji na roli genderu, rozdílnou socializaci chlapců a dívek, na genderový aspekt v naší společnosti, zda se toto hledisko odráží ve výkonu sociální práce. Záměrem prováděného šetření je zjistit, jaké jsou hodnoty a jaké je motivace sociálních pracovníků (mužů) a sociálních pracovnic (žen) k volbě a k výkonu profese sociální práce.

Partnerství z pohledu muže a ženy
ELIAS, Annemarie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na partnerský vztah mladých dospělých a to ze dvou stránek z pohledu muže a z pohledu ženy. Cílem bakalářské práce je, na základě prováděného výzkumu zjistit, jaká jsou očekávání partnerů ve vztahu, a zda se tyto očekávání liší na základě genderových stereotypů a rolí. V teoretické části se zabývám genderem, odlišnými postoji a očekáváními muže a ženy a partnerskými vztahy. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, tedy na polostrukurovaných rozhovorech s partnery. Rozhovory byly prováděny na výzkumném vzorku, tvořeným 6 dobrovolníky (3 páry). Interview byly prováděny s každým partnerem zvlášť. Neboť se předpokládalo, že v nepřítomnosti partnera budou respondenti otevřenější a pravdomluvnější. Data byla zpracovávána v rámci páru a následně porovnávána s páry ostatními. Podle předpokladu byly nalezeny rozdíly mezi očekáváními mužů a žen ve vztahu, které vycházely z genderových rolí.

Nezaměstnanost žen na trhu práce ve vybraném regionu
ANOFREIOVÁ, Hana
Cílem práce je popsat situaci na trhu práce z hlediska nezaměstnanosti žen v Jihočeském kraji. Nezaměstnanost žen je porovnávána s nezaměstnaností mužů. Dále práce popisuje jaký vliv má diskriminace žen na trh práce a proč jsou vlastně ženy diskriminovány. Součástí práce je také analýza vývoje a příčin nepříznivé situace žen vracejících se po rodičovské dovolené do pracovního procesu a zhodnocení jejich možností na trhu práce. Výsledkem práce je zhodnocení nezaměstnanosti žen a jejich návratu po rodičovské dovolené.

Sociální interakce mezi psy v Brně-Lužánkách
Moravanská, Andrea
Cílem bakalářské práce byla analýza interakcí mezi psy v Brně-Lužánkách. Bylo sledováno celkem 200 dvojic psů. Na chování psů mělo vliv jejich pohlaví. Fena častěji očichávala druhou fenu na hlavě, zatímco pes častěji očichával na zádi. Jedinci opačného pohlaví se vyzývali ke hře častěji než jedinci stejného pohlaví. Nejčastěji se vyzývali ke hře psi, kteří byli vedeni na volno. Častěji vyzývali ke hře psi, kteří byli vedeni muži. Z uvedených údajů vyplývá, že chování psů na veřejných prostranstvích je ovlivněno celou řadou faktorů.

Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU
NOVOTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce nese název "Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU". Její obsah je členěn na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je posléze dělena do tří základních kapitol. První oddíl představuje problematiku specifických poruch učení (SPU), tedy definici, členění, etiologii a diagnostiku. V následující části je pojednáváno o žákovi s vývojovou poruchou učení. Tato kapitola se věnuje dítěti se SPU ve školním prostředí. Zahrnuje možnosti úpravy vzdělávání dítěte s vývojovou poruchou učení, jeho hodnocení a nápravu. Není zde opominut ani sociální a emocionální dopad těchto obtíží na dítě. Poslední a nejvýznamnější kapitola teoretické části je nazvána "Vnímání dětí se specifickými poruchami učení učiteli na 1. stupni ZŠ". Zde jsou rozepsané jednotlivé aspekty, které mohou ovlivňovat pedagogy a jejich percepci dětí se SPU. Druhou polovinou bakalářské práce je část praktická, tedy výzkumné šetření. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vnímají učitelé 1. stupně ZŠ děti se specifickou poruchou učení. Konkrétněji je tento výzkum zaměřen na rozdíl percepce dětí s vývojovou poruchou učení mezi učiteli a studenty. Zabývá se i rozdíly ve vnímání role pedagoga pro tyto děti mezi muži a ženami. Celý výzkum byl vykonán kvalitativně.

The teacher stressing situations in the teacher - adololescent pupil relationship
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Some interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of 368 teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, who defined these situations and determinated their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others. With older teenagers, the teachers tend to be more tolarant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and school level (basic/secondary school). The study of this problem area may also be an important source of information for the teachers to draw on.

Učitelky a učitelé
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Studie se zabývá výzkumem učitelů základních škol z genderového hlediska. Jsou uvedeny rozdíly mezi učitelkami a učiteli v motivaci pro výkon učitelské profese, ve výčtu školních a školských stresorů a v postupech, kterými tyto stresy zvládají. Dále jsou uvedeny charakteristiky sociální role, které jsou očekávané u učitelek a učitelů z pohledu rodičů a žáků.

Sociálně etické aspekty feminismu v České republice
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá historií feminismu ve světě i v České republice, jeho proudy a vlnami. Seznamuje čtenáře s některými významnými představiteli a představitelkami feminismu, s jejichž prací se lze setkat a jejichž názory a práce vývoj feminismu ovlivnily a ovlivňují. Dále mapuje průnik a vliv feminismu a gender do některých oblastí soukromého i veřejného života v Evropské unii a v České republice. Práce se zabývá oprávněností či neoprávněností požadavků feminismu a tím, do jaké míry jsou tyto požadavky realizovatelné v České republice. Mapuje se pojmy jako rovnost, diskriminace, agenda rovnosti žen a mužů a rodinná politika, tedy oblasti, které jsou v popředí zájmu feminismu.

K otázce společných pohřbů muže a ženy v únětické kultuře
Pleinerová, Ivana
Příspěvek se zabývá problematikou společných pohřbů mužů a žen v období únětické kultury. Příklady jsou z nalezišť Březno u Loun a Hostivice-Palouky.