Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,233 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 

Smlouvy zamezující dvojímu zdanění
Procházková, Andrea ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Marková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mezinárodního dvojího zdanění v oblasti daní z příjmů a majetku. Cílem práce je podat komplexní přehled o problematice uzavírání mezinárodních smluv o zamezení dvojího zdanění a ověřit, zda rozdíly v jejich ustanoveních mohou být natolik podstatné, aby měly vliv na činnost mezinárodně působících subjektů. Text práce je členěn do tří kapitol. První kapitola vysvětluje, co to dvojí zdanění je, jak vzniká a jakými způsoby je možné ho omezit. Dále se zabývá souvisejícími daňovými úniky. Druhá kapitola se věnuje bilaterálním a multilaterálním smlouvám o zamezení dvojího zdanění. Důraz je kladen na modelové smlouvy OECD a OSN a související otázky výměny informací, nediskriminace a řešení sporů. Třetí kapitola je zaměřena na přístup České republiky k uzavírání daňových smluv. Její stěžejní část je věnována komparaci smluv o zamezení dvojího zdanění, které Česká republika uzavřela s USA, Slovenskem a Německem.

Porovnání rozdílů ve zdanění při různých formách podnikání v ČR a ve Švédsku
Jaševová, Alžběta ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Beneš, Jonáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním zdanění při různých formách podnikání v České republice a ve Švédsku. Cílem práce je zjistit a porovnat rozdíly v efektivním zdanění fyzických a právnických osob v České republice a ve Švédsku při různých hladinách příjmů a následná analýza těchto zjištěných výsledků, přičemž se soustředí na osoby samostatně výdělečně činné a společnosti s ručením omezením a na obdoby těchto společností ve Švédsku.

Vliv hospodářského cyklu na financování resortu obrany ČR v letech 2004–2014
Heres, Ondřej ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Strejček, Ivo (oponent)
Práce zkoumá vliv výkonnosti ekonomiky na financování resortu obrany v České republice v letech 2004-2014, přičemž hlavní otázky jsou, zda je tento vliv jednoznačný a do jaké míry je pro výši financování resortu zásadní. Dále práce poskytuje základní přehled o vývoji a struktuře rozpočtu Ministerstva obrany v uvedeném období. Teoretická část obsahuje teorie hospodářských cyklů a veřejného sektoru a v krátkosti seznamuje čtenáře se základními institucemi, které mají za úkol zajišťovat obranu. Praktická část analyzuje výdaje a příjmy resortu obrany ČR a posuzuje jejich vzájemný vliv a zároveň vliv HDP na tyto ukazatele. V poslední kapitole jsou pro porovnání s předchozími závěry ve zkratce analyzována tempa růstu HDP a tempa růstu výdajů na obranu u vybraných států NATO. Zatímco závěry vycházející z dat MO ČR vykazují spíše proticyklický vývoj výdajů na obranu, u vybraných států NATO je vývoj více procyklický. To poukazuje na velmi nejednoznačný vliv hospodářského cyklu na výdaje na sektor obrany.

Vývoj ústřední a státní správy od roku 1868
Schmied, Petr ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Grospič, Jiří (oponent)
Obsahem této diplomové práce je analýza vývoje ústřední státní správy na území dnešní České a Slovenské republiky v letech 1868 -- 1993. V daném období proběhlo mnoho státních a politických změn, proto práce obsahuje i politický a společenský vývoj. Cílem práce je zjistit, zda má státní uspořádání a politická reprezentace vliv na podobu státní správy. Práce vychází z analýzy zákonů, které utvářely systém státní správy, a odborných publikací.


Kondiční příprava příslušníků Policie České republiky
Agh, Karel ; Přívětivý, Lubomír (vedoucí práce) ; Konrád, Antonín (oponent)
Název práce: Kondiční příprava příslušníků Policie České republiky Cíle práce: Cílem práce je shrnout a zhodnotit současný stav kondiční přípravy a jejího prověřování u příslušníků Policie České republiky na vybraných okresech v rámci Středočeského kraje. Metoda: Potřebné informace směřující k danému cíli mé práce jsem získal rešerší dostupné literatury, právních norem a jiných informačních zdrojů upravující danou problematiku. Pro potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz jsem následně provedl analýzu dokumentů a vyhodnocení získaných dat (výsledků prověrek). Dále pak anonymní dotazníkové šetření u policistů na vybraných okresech v rámci Středočeského kraje. Následně bylo provedeno vyhodnocení dotazníkového šetření a shrnutí získaných dat pro jejich následnou interpretaci a závěrečné srovnání a zhodnocení. Výsledky: Zjištěné poznatky prezentují celkový stav a prověřování kondiční přípravy a představují názory a postoje policistů ke kondiční přípravě. Klíčová slova: kondiční příprava, fyzická zdatnost, pohybové schopnosti, motorické testy, zákonné normy

Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu
Jurášová, Monika ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Resumé Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu Jak ochranné známky, tak autorská díla jsou nehmotné statky a předměty duševního vlastnictví. Ochranná známka je zakotvena v Zákoně č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách jako označení, které se používá k označování zboží neb služeb vytvořených jednou osobou (fyzickou nebo právnickou) a k jejich odlišování od zboží nebo služeb vytvořených osobou odlišnou tak, aby byl spotřebitel schopen rozpoznat původ zboží nebo služeb. V souladu se zákonem takové označení může tvořit jméno, slovo, logo, barva, tvar výrobku nebo jeho obal, písmeno či písmena nebo číslice nebo kombinací výše uvedeného, a musí být vyjádřeno v objektivně vnímatelné podobě. Označení musí být originální, musí mít rozlišující schopnosti a musí být ve vztahu ke zboží nebo službám, které označuje. Označení, které splňuje takové náležitosti, může být registrováno u příslušného Úřadu průmyslového vlastnictví a následně získat certifikát a známkoprávní ochranu. Autorské dílo je chráněno podle Autorského zákona č. 121/2000 Sb., jako jedinečný výsledek tvůrčí duševní činnosti, vyjádřený v objektivně vnímatelné podobě. Autor má výhradní práva ke svému dílu, jež se dělí na práva osobnostní a práva majetková. Zahrnují zejména právo na určení autorství a udělování oprávnění (licence) k užití...

Statistická přejímka
Vyškovský, Jaroslav ; Fiala, Alois (oponent) ; Pernikář, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce řeší statistickou přejímkou kontrolu velkých objemů produktů dovážených do České republiky. Práce jako taková je konstruována tak, aby bylo možno danou metodiku užít i u jiných aplikací a produktů než na jaké bylo navrženo konkrétní řešení. Vypracování této práce bylo provedeno ve spolupráci s firmou, zabývající se segmentem spojovacích prvků pro dřevozpracující průmysl. Využity byly dostupné standardy, jak pro určení potřebných charakteristik jakosti produktů, tak pro tvorbu samotné metodiky. Závěrem této práce je technické a ekonomické zhodnocení navržené metodiky, provedené na modelovém zastupujícím produktu.

Reklama z pohledu českého daňového práva
Králová, Štěpánka ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháček, Martin (oponent)
Práce se věnuje analýze daňových dopadů reklamy. Reklama jako nástroj, jehož cílem je hledání zákazníků a podpora prodeje, může mít mnoho konkrétních forem. Autorka obecně definuje daňovou uznatelnost nákladů na reklamu při stanovení základu daně z příjmů a následně uvádí daňové souvislosti různých forem reklamy jak z pohledu daně z příjmů, tak i z pohledu DPH. Z daňového hlediska je důležité odlišení reklamy od reprezentace. Určitou výjimkou je bezplatné poskytování reklamních předmětů. Dále jsou odlišeny dary od sponzoringu, včetně uvedení jejich dopadů na straně jejich příjemců. Pozornost je věnována také daňovým souvislostem reklamy ve formě reklamních vzorků a ochutnávkových akcí, slev a věrnostních programů. Autorka se zaměřuje také na legislativní omezení marketingových soutěží. Dopady na dotčenou problematiku má také harmonizace v oblasti reklamy a daní v EU, z níž je následně odvozen možný budoucí vývoj této oblasti.

Politický marketing v předvolebním období
Baghdasarjan, Inesa ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO využívané v kampani před krajskými volbami 2016? Projevily se ve vybraných týdenících odlišnosti v interpretaci mediálního obrazu stran? Diplomová práce je strukturovaná do čtyř základních kapitol. První kapitola vymezuje základní terminologii týkající se politického marketingu. Druhá kapitola je věnována medializaci politiky a českým médiím. Ve třetí analyticko-empirické části jsou charakterizovány marketingové strategie jednotlivých stran. Poslední kapitola interpretuje výsledky obsahové analýzy.