Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,315 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Neziskové organizace v oblasti prevence poruch příjmu potravy
OBSTOVÁ, Lucie
Tématem této bakalářské práce jsou Neziskové organizace v oblasti prevence poruch příjmu potravy. V teoretické části jsou popsány poruchy příjmu potravy, co to je mentální anorexie, mentální bulimie a oblast prevence,kterou realizují neziskové organizace. Praktická část je orientována na vymezení cílů práce, použitou metodiku a charakteristiku cílových souborů. Prvním cílem práce bylo zmapovat neziskové organizace působící v oblasti poruch příjmu potravy. Druhým cílem této práce bylo zjistit, jak tyto organizace realizují prevenci a osvětovou činnost. Pro získání dat byl využit kvalitativní výzkum. Jako metoda výzkumu bylo zvoleno dotazování. Jako technika sběru dat byl použit řízený rozhovor. Cílovým souborem pro výzkum byly neziskové organizace z celé České republiky, které se zabývají prevencí poruch příjmu potravy. Při výzkumu byly ochotny spolupracovat dvě neziskové organizace. Výzkum probíhal od března až do června 2011. Výsledky výzkumu poukázaly na to, že v České republice není dostatek neziskových organizací, které se zabývají touto problematikou. Dále bylo při výzkumu zjištěno, že na území České republiky má výsadní postavení občanské sdružení Anabell, která má několik poboček. Dále výsledky výzkumu ukázaly, že neziskové organizace neposkytují mnoho preventivních programů a nekonají v České republice takovou osvětovou činnost, jak by bylo zapotřebí. Tato práce může sloužit jako inspirace pro zlepšení nabídky preventivních programů a také pro rozšíření sítě neziskových organizací na území České republiky. Tato práce může sloužit také jako zdroj informací ohledně poruch příjmu potravy pro rodiče a školy.

Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.

Data mining pro efektivní komunikaci se zákazníkem
Madhi, Simona ; Šperková, Lucie (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tématem této práce je ilustrace a vysvětlení přínosu data miningu pro efektivní komunikaci se zákazníkem. Cílem práce je provedení data miningové analýzy k dosažení výsledků potencionálně kladně ovlivňujících vztah organizace s jejími zákazníky, a to s využitím nástroje KNIME Analytics Platform. V práci je nastíněn teoretický podklad řízení vztahů se zákazníky, data miningu a využití data miningu pro zlepšení CRM, následovaný analýzou trhu s data miningovými nástroji a představení vybraného nástroje KNIME Analytics Platform. Dále následuje praktické využití poznatků při provádění analýzy reálných dat za cílem nalezení znalostí o zákaznících, které by byly využitelné pro implementaci v rámci CRM strategie a konečně pozitivního ovlivnění hodnoty vztahu se zákazníky.

Humanitarian crises and their solution: Case study of the West African Ebola virus epidemic
Rusnáková, Alžbeta ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Burešová, Jana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jestli kroky podniknuté mezinárodními organizacemi pod vedením Mezinárodní zdravotnické organizace přispěly ke zmírnění humanitárních dopadů epidemie eboly v Západní Africe probíhající v letech 2014 - 2016. Pozornost bude věnována nejvýznamnějším aktérům a specifickým nástrojům využívaných v řešení epidemií na mezinárodní úrovni a ve třech nejvíce zasáhnutých afrických zemích.

Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Schütz, Martin ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.

Role of UNHCR in case of asylum seekers, refugees and stateless persons – the case study of Turkey
Unzeitigová, Klára ; Novotná, Markéta (vedoucí práce) ; Kuchařová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na rámující schopnost UNHCR, která je zkoumána na základě modelu aktérství od Kratochvíla, Cibulkové a Beníka. Kritická diskurzivní analýza Normana Fairclougha je aplikována za účelem analýzy textové, kontextuální a sociokulturní dimenze rámující schopnosti UNHCR. Pro práci byla zvolena případová studie Turecka, protože Turecko patří k jedné ze zemí s největším počtem uprchlíků a žadatelů o azyl. Prostřednictvím kritické diskurzivní analýzy práce zkoumá, zda je UNHCR považováno za aktéra, který rámuje mezinárodní prostředí v rámci problematiky žadatelů o azyl, uprchlíků a státního bezdomovectví. Analýza ukázala, že UNHCR je respektovanou mezinárodní organizací a důležitým aktérem v dané problematice. Nicméně, ne všechny mezinárodní organizace přisuzují UNHCR roli zákonodárce a aktéra, který iniciuje debaty v rámci dané problematiky.

Vývoj, výsledek, budoucnost a hrozby aneb multilaterální systém v otázkách
Kozáková, Michaela ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl poskytnout souhrnný pohled na aktuální vývoj v rámci Světové obchodní organizace (WTO) a poukázat na směr, kterým se ubírají jednání v rámci Rozvojové agendy z Dohá (DDA) s důrazem na 10. Ministerskou konferenci. V práci jsou průběžně rozebírány postoje a požadavky nejen hlavních hráčů spolu s doplňujícími myšlenkami autorky k průběžnému vývoji. Práce se dotýká též otázky, proč se nejen vyspělí členové WTO odvracejí od multilaterálních k plurilaterálním, bilaterálním a regionálním obchodním dohodám a jaký to může mít dopad na samotný multilaterální systém. K tomuto účelu je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá teoretickým úvodu nezbytným pro komplexní porozumění aktuálnímu vývoji jednání v rámci Rozvojové agendy z Dohá (DDA). Druhá část detailně rozebírá samotná jednání v těchto hlavních oblastech, která proběhla v posledních měsících před letní pauzou a po ní. Je zde dána pozornost na hlavní aktéry, zásadní změny, problémy a posuny, ke kterým došlo. Následuje kapitola třetí plynule navazující na vývoj před letní pauzou a zpracovává vývoj v jednotlivých oblastech, posuny a aktuální otázky okolo příprav a očekávání od Ministeriálu. Dále se kapitola zaměřuje na samotnou Ministerskou konferenci. Otázce následujících scénářů činnosti a cílů Světové obchodní organizace bude věnována závěrečná kapitola.

Analýza procesů jako základ pro zavedení nového informačního systému
Kmochova, Zdena ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Svatá, Vlasta (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je provedení analýzy procesů ve společnosti POP servis, s.r.o., dále provést analýzu současného problému v této společnosti a doporučit a navrhnout opatření, které eliminují vznik příčin problému. Příčiny jsou z hlediska managementu lidí a procesů odhaleny pomocí provedení analýzy procesů souvisejících s problémem a eliminovány na základě návrhů metrik a odpovědností u těchto procesů. První, teoretická část diplomové práce, je věnována pojmům z oblasti procesního řízení. Mezi pojmy, které práce charakterizuje, patří procesní řízení, podnikové procesy, procesní analýza a metody procesního modelování, procesní mapy, notace pro grafický zápis podnikových procesů, zlepšování podnikových procesů a metody analýzy organizace. V druhé, praktické části diplomové práce, je představena organizace POP servis, s.r.o., která je předmětem zkoumání. Na základě analýzy současného stavu jsou zde definovány vize, mise a cíle organizace. Dále je zde popsán postup analýzy současného stavu, čímž je procesní analýza vybraných procesů a návrh odpovědností a metrik u těchto procesů. Metody analýzy jsou SWOT analýza, analýza činností, strukturovaný rozhovor a procesní analýza. Výsledkem diplomové práce je tedy analýza vybraných procesů společnosti POP servis, s.r.o., návrh metrik, definování pracovních pozic a odpovědností a návrhy na zlepšení vybraných procesů.

The Use of Data Analytics in Internal and External Audit
Tecáková, Andrea ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Kadochová, Lucie (oponent)
Datová analýza je jednou z rychle se vyvíjejících oblastí využívání IT v organizacích. V této práci je datová analýza řešena v kontextu interního a externího auditu. Primárním cílem práce je identifikovat příležitosti pro využití datové analýzy v obou druzích auditu. Sekundárním cílem je návrh konkrétní datově-analytické procedury, její aplikace na data reálné organizace a následná demonstrace přínosů plynoucích z využití technik datové analýzy. Práce staví na rozboru dostupných teoretických informací o stavu řešené oblasti, na který navazuje autorkou realizovaný průzkum, který mapuje současný stav využívání datové analýzy v interním i externím auditu v rámci ČR. Přínosem práce je kromě identifikace konkrétních oblastí auditu, ve kterých je vhodné metody datové analýzy využít, návrh konkrétní datově-analytické procedury a její aplikace. Dalším přínosem je zmapování současného stavu auditní praxe a souhrn postřehů respondentů z řad auditorů, které poukazují na výhody a problémy aplikace datové analýzy do běžné práce auditora.