Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 515 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 


Velká Británie a Evropa. Příspěvek k analýze přístupu ostrovního státu k evropskému integračnímu procesu -- zaměřeno na přístup Winstona Churchilla.
Blažková, Kristýna ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem přístupu sira Winstona Churchilla k evropské integraci v letech 1945 až 1955. Snaží se zachytit změnu v Churchillových názorech a postojích od doby, kdy byl ministerským předsedou Clement Attlee, až do doby, kdy se do této funkce navrátil on sám. A to jak v otázkách integrace, tak ve vnitrostátních záležitostech. Z tohoto důvodu je v práci nastíněn vývoj několika významných integračních snah a organizací, od Rady Evropy až po Severoatlantickou alianci. Práce též rozebírá Churchillův vztah ke Spojeným státům americkým a Sovětskému svazu a jeho snahy o dosažení setkání na nejvyšší úrovni mezi těmito dvěma státy a Velkou Británií. Dosažení smíru a domluvy s Ruskem se stalo pro Churchilla po roce 1951, prioritou a proto je tématu věnována velká část v závěru této bakalářské práce.

FFF 2005. 12. mezinárodní symposium Frakcionace tokem v poli

Mezinárodní setkání vědců zabývajících se výzkumem různých směrů frakcionace tokem v poli (FFF): separace, charakterizace a preparace buněk, magnetická separace buněk, aplikace životního prostředí, teorie a měření, biopolymery a biotechnologie, separace částic, splitt frakcionace, mikrofluidika, syntetické polymery, termální FFF a flow FFF.

Lidský a sociální kapitál v základním školství
KOKŠTEIN, Jiří
Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření. Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými.

Působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi poskytovatelů sociálních služeb
SALABOVÁ, Jana
Teoretická část se dělí na 4 kapitoly. První kapitola je věnována pomáhajícím profesím, kde tyto profese nejprve definuji a dále vkládám i vymezení studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství, se kterým v práci dále pracuji. Také se v této kapitole dotýkám připravenosti budoucích absolventů k vykonávání práce sociálního pracovníka, pracovníka v sociálních službách. Druhá kapitola nese název speciální pedagogika, kde tento vědní obor vymezuji předmět, cíle a její členění. Třetí kapitola se zaměřuje na sociální služby, a to konkrétně na definování tohoto pojmu, druhy a formy sociálních služeb, zařízení spadající do oblasti sociálních služeb a kdo je jejich poskytovatelem. Čtvrtá a poslední kapitola teoretické části se věnuje roli absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v sociálních službách, kde je popisován sociální pracovník definice, kvalifikační a další předpoklady a kompetence, také je zde podkapitola, kde je zmínka o pedagogickém pracovníkovi a to konkrétně o vychovateli, kde se nalézají osobnostní a jiné předpoklady pro výkon této práce a náplň práce, kterou vykonává vychovatel v zařízení sociálních služeb. Poslední stránky čtvrté kapitoly jsou věnované pracovníkovi v sociálních službách jeho činnostem a zároveň i osobnímu asistentovi, kde se zaměřuji na definici této pozice a samotné osobní asistence a přidávám i osobnostní předpoklady k této pozici. Cílem praktické části práce je zmapování působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi sociálních služeb - konkrétně, jaká je jeho náplň práce, zda má kompetence k vykonávání této pozice, jestli je s prací spokojen a jaká byla jeho motivace pracovat právě v této oblasti. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. K naplnění výše uvedených cílů byla zvolena technika sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru s respondenty, kterými mi byli absolventi studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství pracující v oblasti sociálních služeb. Lze říci, podle výsledků této práce, že absolventi se v oblasti sociálních služeb většinou uplatní na nižších pracovních pozicích a to jako pracovníci v sociálních službách, a to i přesto, že mají kvalifikaci i na vykonávání sociálního pracovníka. Věkové rozmezí klientů, se kterými respondenti pracují, se pohybuje od dětského věku a končí věkem seniorským. Motivace, která vedla dotazované k rozhodnutí zvolit právě oblast sociálních služeb je různá, někteří uváděli, že jim k tomu pomohla praxe při škole a to jak samotná práce, tak i zaujetí právě onou cílovou skupinou, již předešlá zkušenost s prací s lidmi s postižením či právě nabytí nových zkušeností. Také angažovanost rodinného příslušníka a jejich předešlé vzdělání bylo určitou motivací. Spokojenost s prací je podle zjištěných dat patrná a to přispívá i ke kvalitně a zodpovědně odváděné práci. Osobním přínosem je podle zjištěných výsledků především jejich potřebnost v činnostech, které v práci provádějí, nové zkušenosti, které získávají a také vidina pokroků jejich klientů. Výhodou zaměstnání, které provádějí je pro ně nejčastěji nestereotypnost, zmiňují cílovou skupinu, se kterou pracují, pokroky klientů a že je pro ně práce naplňující, i proto, že jsou v příjemném kolektivu lidí. Kamenem úrazu, tudíž nevýhodou je pro ně především finanční ohodnocení, které není moc uspokojující a pracovní doba. Vystudovaný studijní obor Speciální pedagogika - vychovatelství, je pro dotazované absolventy přínosem, hlavně co se týče praxe při škole, kterou měli možnost vykonávat a navštěvovat různá zařízení.

Cystická fibróza a výživa
PECHOVÁ, Jana
Název bakalářské práce je ,,Cystická fibróza a výživa." Cystická fibróza je dědičné chronické onemocnění. Je charakterizována jako dysfunkce chloridových kanálků v organizmu. Projevem cystické fibrózy je velké množství hlenu v dýchacím a trávicím ústrojí diagnostikovaných. Tuto nemoc řadíme ke skupině velmi vzácných onemocnění. V České republice touto nemocí trpí menší procento obyvatel. Při tomto onemocnění je pro její nositele prioritní dodržovat doporučené stravovací návyky. Zlepšuje se tak prognóza nemoci a pacienti mohou vést plnohodnotný život. Dodržováním doporučených stravovacích návyků a stravovacích režimů se zabývá tato bakalářská práce. Již z názvu práce vyplývají její dané základní cíle. Jedním z cílů bakalářské práce je zjištění, zda děti trpící cystickou fibrózou mohou konzumovat všechny dostupné potraviny, zda mají speciální požadavky na kvalitu a úpravu potravin. Druhým velmi důležitým cílem bakalářské práce je vyhodnocení jídelníčku daného vzorku lidí, kteří trpí tímto vzácným dědičným onemocněním. Pro objektivitu výzkumu byli v této bakalářské práci jako výzkumné vzorky vybráni čtyři respondenti ve věku 3-18 let. Na základě vyhodnocení jejich týdenního jídelníčku, dotazníkového šetření vedené s jejich rodiči i jimi samotnými a řízeného rozhovoru bude zjištěno, zda děti dodržují všechny zásady daného doporučeného stravovacího režimu. V teoretické části je pracováno s názory odborníků zabývajících se nemocí cystická fibróza velmi důkladně. Jejich zkušenosti ukazují na důležitost správně navrženého jídelníčku a na dodržování správných stravovacích zásad a režimů. Tyto poznatky jsou pak plně využívány v praktické části bakalářské práce. Závěry z diskuze mohou být využity v praktické pracovní činnosti nutričních terapeutů, kteří se ve své praxi s dětmi nemocnými cystickou fibrózou mohou setkat.

Dvě setkání s Novým světem: Kryštov Kolumbus a Bartolomé de Las Casas
Legátová, Iveta ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent) ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce)
RESUMÉ: DVĚ SETKÁNÍ S NOVÝM SVĚTEM: KRYŠTOF KOLUMBUS A BARTOLOMÉ DE LAS CAS Nejprve nás práce seznámí s historií patnáctého století v Evropě. Neboť historické události jsou velmi důležité k pochopení éry, která je souhrnně naz ývána érou zámořských objevů. Druhá část je věnována postavě Kryštofa Kolumba: jeho životopisu, povaze, ale především objevení Nového světa. Nejdůležitější částí je rozbor Kolumbova Deníku z první plavb y, kdy se setkáváme se st ylem psaní a způsobem vyjadřování. V této chvíli nahlížíme na Kryštofa Kolumba jako na autora prvních španělsky psaných svědectví o Novém světě. O století později, tedy v šestnáctém století, poznáváme odlišnou situaci díky španělskému katolickému knězi Bartoloméovi de Las Casasovi. Postoje tohoto muže anal yzujeme z pohledu víry, síl y přesvědčení a z pohledu literáta. Kolumbovo utopické vidění Nového světa je konfrontováno s Las Casasovou tvrdou realitou, která je způsobena dob ýváním nového kontinentu. Hlavní podstatou Las Casasovy literatury je obrana práv Indiánů. Toto nové téma je rozebíráno jak filozoficky a morálně, tak teologicky. Opíráme se o primární díla a svědectví. Práce se samozřejmě zab ývá tzv. Černou legendou a s ní spojenými tzv. Novým i zákony. Cílem této práce není srovnání osobností Kryštofa Kolumba a Bartoloméa de Las Casase, ani jejich...

Divadlo Continuo
Burešová, Eva ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nezávislou divadelní skupinou ? Divadlem Continuo. Ve své práci popisuji specifický a v České republice ojedinělý způsob fungování Continua, jeho proměny a vývoj od počátků až do současnosti. Na Divadlo Continuo nahlížím hlavně z organizačně-produkční stránky, která je doplněna o kapitoly, zabývající se také jeho uměleckou stránkou a podmínkami, za kterých je možné v Continuu tvořit a zároveň žít. Ve své práci jsem se snažila zjistit a pojmenovat výhody a nevýhody, které s sebou provozování tohoto nezávislého divadelního souboru přináší. Cílem mé bakalářské práce je přiblížit čtenářům fenomén Divadla Continuo, a to hlavně na základě informací získaných z osobních setkání s lidmi, kteří s Continuem spolupracovali v minulosti nebo jsou jeho členy dnes. Práci jsem doplnila obrazovou přílohou, jejímž cílem je zachytit hlavně výtvarnou stránku a stylizaci divadla Continuo, tolik typickou pro všechny jeho projekty.

Rozdílné přístupy ke ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaická
Pádivá, Nikola ; Pleštilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hlavica, Lukáš (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou rozdílné přístupy při ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaická. Její náplní bylo zabývat se možnými hereckými přístupy k roli a možnou prací s textem skrze osobní zkušenost. V průběhu studia se posluchači herectví setkají s dramaty veršovanými i prozaickými. Obsahem práce je osobní zamyšlení nad zkoušením jednotlivých her a nad důležitostí studijních poznatků pro další profesní vývoj autorky. Na základě jejích tří nejvýraznějších rolí (Hippodamie, Zuzana v inscenaci Kříž u potoka a Alexandra v inscenaci Markéta, dcera Lazarova) autorka vygenerovala podtitul práce ?Setkání s Hippodamií, Zuzanou a Alexandrou aneb všechno je věčně v procesu aneb jde o pravdu.? Druhá část podtitulu byla stanovena z důvodu velkého výskytu těchto dvou uvedených motivů ? věčný proces a hledání pravdy.

Legnavská divadelní pouť
Vanišová, Apolena ; Trpišovský, Lukáš (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Social specific projekt Legnavská divadelní pouť se odehrává ve východoslovenské rusínské obci Legnava. Jedná se o projekt s dlouhodobou koncepcí, jehož hlavním cílem je znovunastolení místní tradice letních kulturních setkání. Prozatím v Legnavě byly realizovány první dva ročníky projektu. Jejich ústředním tématem se stala místní kulturní a náboženská tradice. Na přípravě a výsledné prezentaci prvního i druhého ročníku pracoval česko - slovenský tvůrčí tým společně s místními obyvateli a klienty Domova sociálních služeb Legnava, který se na území obce nachází. V současné době je hlavní prioritou projektu jeho úspěšné předání do rukou místních obyvatel a nalezení vhodného klíče pro cyklické předávání organizační zodpovědnosti nad ním.