Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,186 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 


Analýza faktorů úspěšnosti podniků
Nguyen Hai, Phong ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Petrůj, Šimon (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat podnikatelský projekt TamTam. Dílčím cílem práce je potvrdit, resp. vyvrátit předpoklady, které si společníci nastavili. Dále zkoumá proveditelnost aktuálního strategického plánu. Na základě analýzy bude vyhodnoceno, jestli je vhodnou volbou pro daný projekt. V opačném případě bude navržen alternativní strategický plán s jiným business modelem. V teoretické části jsou popsány metody a poznatky, které jsou využity v praktické části. V praktické části je nejdříve zanalyzován trh s vietnamskými živnostníky. Poté je nastíněn aktuální stav projektu s doporučením autora na zlepšení. Na závěr je navržen alternativní strategický plán, který je zhodnocen pomocí ukazatelů ROE, EVA, čisté současné hodnoty a SWOT analýzy.

Faktory úspěchu crowdfundingové kampaně v prostředí českého internetu
Pekárek, Jan ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Crowdfunding je takový způsob financování projektu, kdy jsou peníze získávány od velkého množství drobných přispěvatelů. Tato práce má za cíl identifikovat základní faktory úspěchu crowdfundingové kampaně na základě statistické analýzy projektů na portálu HitHit.cz. Dále přináší soubor doporučení, jak vytvořit úspěšnou crowdfundingovou kampaň, a charakteristiku největších amerických a českých crowdfundingových portálů.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Nástupnictví v českých rodinných firmách
Rabiňák, Ondřej ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Habrmanová, Blanka (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikace faktorů úspěšného nástupnictví v českých rodinných firmách. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je věnována předmětu a cíli diplomové práce. Druhá kapitola se zabývá teoretickými východisky podnikání, historií podnikání v České republice a teoretickými východisky týkající se rodinných firem. Obsahem třetí kapitoly je analýza výzkumů na téma nástupnictví u nás i ve světě. Čtvrtá kapitola je zaměřena na vlastní výzkum praktik nástupnictví v českých rodinných firmách. Pátá kapitola obsahuje identifikaci faktorů úspěšného nástupnictví.

Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"
Chiziţcaia, Oxana ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou dva pojmy, start-up a strategie Modrých oceánů. Konkrétním cílem je provést charakteristiku vývoje uvedené strategie a pojmu start-up s následnou analýzou klíčových faktorů úspěchů start-upů v korespondenci na strategii. Výstupním cílem je formulovat doporučení na konkrétní podnikatelský segment, investory. Výše uvedené primární pojmy diplomové práce jsou prvotně definovány a následně integrovány z hlediska praktické analýzy ve vybraných start-upech, z čehož vychází i konstrukce této práce. Práce byla rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a mapuje vývoj uvedeného strategického konceptu v čase, dle primárních publikací autorů strategie. Dále je představeno aktuální vnímání označení start-up a navazující klíčové faktory. Následná praktická část prostřednictvím analýzy a komparace transformuje uvedená teoretická východiska do praxe. V této části jsou primárně představeny start-upy Crowdholding a Emuj a následně jsou zhodnoceny klíčové faktory úspěchů těchto start-upů. V další části je pak realizováno zhodnocení faktorů jejich úspěšnosti z hlediska klíčových aspektů strategie Modrých oceánů. Výstupem jsou pak doporučení pro případné investory z hlediska jejich možných polemik nad podnikatelskými záměry. Závěr práce shrnuje jak teoretickou, tak také praktickou část celé práce.

Obchodní modely IT startupů založené na sdílené ekonomice
Šimon, Petr ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Srpová, Jitka (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat aktuální stav sdílené ekonomiky a navrhnout model kritických faktorů úspěchu u IT startupů působících ve specifické oblasti přepravních služeb. Výstup je posléze validován na několika vybraných společnostech. Zvolený problém byl řešen modifikovanou kvalitativní metodou kritických faktorů úspěchu, jejíž autorem je John F. Rockart. Získané faktory byly následně zasazeny do kauzálního modelu využívajícího principů systémové dynamiky. Výsledky této práce umožňují pochopit zákonitosti, které se skrývají za úspěchem přepravních služeb působících ve sdílené ekonomice. Informace jsou přínosné nejen pro startupy samotné, ale i pro akademickou sféru a potenciální investory.

Politické a sociální aspekty územní samosprávy - participace obyvatel na veřejném životě obcí
Kučerová, Zuzana ; Kopřiva, Radek (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Východiskem práce je dosavadní teorie zapojení občanů do života municipalit a občanská společnost. Práce se soustředí na ověření uplatnitelnosti Nekolova konceptu, který je typologií forem účasti, na dvou vybraných obcích v České republice, a to Týnce nad Labem a Krakovan. Práce se soustředí zejména na popis participačních forem a klade si otázku, jaké faktory stojí v pozadí rozdílů v účasti lidí. Ukazuje se, že Nekolův koncept je ve snaze porozumět důvodům účasti dobrým nástrojem. Zároveň práce přináší poznatek o rozdílech v účasti ve sledovaných obcích. Rozhodujícím rozdílovým činitelem je stabilita politického prostředí. V obci Krakovany je politické prostředí dlouhodobě etablované a je spojené s postavou starosty, který je důležitým iniciátorem rozvoje obce.

Příspěvky sekcí (NACE-CZ) k tvorbě hrubé přidané hodnoty
BEDNÁŘOVÁ, Monika
Cílem této diplomové práce bylo zhodnocení příspěvků sekcí (NACE-CZ) k tvorbě hrubé přidané hodnoty. V první části této práce byly popsány teoretické pojmy související s hrubou přidanou hodnotou národního hospodářství. K výpočtům byly použity analytické postupy, které lze využít pouze v případě, že se jedná o aditivní vazbu mezi jednotlivými faktory. Na základě postupů uvedených v metodice došlo v praktické části ke zhodnocení příspěvků sekcí k tvorbě hrubé přidané hodnoty národního hospodářství. V daném časovém horizontu příspěvky institucionálních sektorů i skupin oddílů v členění dle úrovně technologie vykázaly určitou závislost na reálném hospodářském cyklu. Ačkoliv nejsilnějším institucionálním sektorem jsou nefinanční podniky, tak v době krize byly spolu s vládními institucemi zasaženy nejvíce. Naopak silnou pozici v době krize vykázal sektor finančních institucí. Co se týče seskupení oddílů dle úrovně technologie, nejvíce k hrubé přidané hodnotě národního hospodářství přispívají skupiny B1 a B2. U všech skupin byl zaznamenán vliv hospodářského cyklu, ale skupina C dle výsledků nereagovala až tak citlivě jako ostatní skupiny.

Vliv transportního stresu na úhyn brojlerů
SEDLÁČKOVÁ, Renata
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s důvody úhynu brojlerů při jejich přepravě na jatky. Podklady pro vlastní výzkum (z roku 2012) byly získány od Státní veterinární správy a obchodní společnosti Vodňanská drůbež s. r. o., která je největším dodavatelem drůbežího masa v České republice. Druhá kapitola se zabývá legislativou vztahující se na zvířata všeobecně, ale také legislativou, která upravuje především ochranu drůbeže chované na maso. Welfare brojlerů, tedy jejich pohoda, a manipulace s nimi je řešena v kapitole třetí. Je zde popsáno vyskladňování hal, odchyt kuřat, nakládání kuřat, přeprava jatečné drůbeže, vykládání kuřat a podmínky, které musí splňovat pověřené osoby při manipulaci s drůbeží. Čtvrtá kapitola popisuje faktory ovlivňující pohodu brojlerů během výkrmu. K těmto faktorům patří druh podestýlky, mikroklima termoregulace drůbeže, osvětlení a také zdravotní stav brojlerů. Jelikož práce řeší úhyn brojlerů během přepravy, věnuje se pátá kapitola této problematice. Jsou zde rozepsány požadavky na přepravu, vliv vysoké a nízké teploty na převáženou drůbež. Dále pak dopravní prostředky a povinnosti přepravců při přepravě na jatky, ať už je to plánování cesty nebo péče o zvířata během přepravy. Šestá kapitola se zabývá vlastní diplomovou prací. V roce 2012 bylo na jatky (obchodní společnost Vodňanská drůbež s.r.o.) převezeno od 116 chovatelů 30 231 410 kusů brojlerů na porážku, z toho 136 616 kusů při přepravě uhynulo, tj. v průměru 0,455 %. Nejvíce úhynů bylo ve vzdálenosti 251 - 305 km (0,834 %), nejméně při vzdálenosti do 50 km 0,252 %. Stáří kuřat při porážce bylo průměrně 35,13 dní a porážková hmotnost se pohybovala v průměru 1,93 kg. Nejvíce úhynu brojlerů při přepravě nastalo v období zimy 0,919 %, korelační koeficient r = 0,37, nejméně 0,316 % v letních měsících (r = 0,02).