Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,504 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.82 vteřin. 

Traditional library data in a non-library context: controlled vocabulary for indexing scientific interests in the profiles of academic researches
Busch, Kristýna
Presentation shows an example of a controlled vocabulary originally developed, used and maintained in the National Technical Library of Prague that is now, due to its form of linked data and Creative Commons license, used for indexing scientific interests in the profiles of academic researches at University of Pardubice.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství
Gruberová, Laura ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství se zaměřuje na oblast českého knižního trhu a na marketingové nástroje, které jsou v současné době používány knižními nakladateli. Cílem práce je na základě kvalitativního výzkumu zhodnotit marketingové nástroje konkrétního českého knižního nakladatelství a navrhnout možná zlepšení jejich použití. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů z oblasti knižních nakladatelství a knižního marketingu, které slouží jako východisko pro praktickou část práce. Praktická část práce se zabývá analýzou marketingových nástrojů knižního nakladatelství Argo, uvádí pozitiva a negativa těchto nástrojů a v závěru přináší návrhy na jejich zlepšení. Tato část práce vychází z marketingové situační analýzy nakladatelství, analýzy dostupných dat o činnosti nakladatelství a z hloubkového rozhovoru s jedním z jeho kmenových autorů. Práce je přínosná především pro knižní nakladatele a prodejce, kteří z této práce mohou získat informace o možných marketingových nástrojích. Pro čtenáře knih je tato práce zajímavá především z pohledu získání informací o tom, jak jim může marketing napomoci při výběru knih.

Faktory ovlivňující délku pobytu psa v útulku
PRŮŠOVÁ, Zdenka
Do Útulku pro nalezené psy v Táboře bylo přijato v sledovaných letech (20082015) 1643 psů, přičemž množství přijatých psů se pozvolně snižovalo. Psi vrácení původnímu majiteli strávili v útulku kratší dobu (medián 1 den), než psi opuštění, kteří našli nový domov (medián 18 dní). Do útulku bylo přijato více samců než samic. Z hlediska věku bylo přijato nejvíce psů do stáří 1 roku. Nejčastější zbarvení psů bylo černé. Srst většiny přijatých psů byla krátká a jemná. Nejvíce bylo přijatých kříženců, německých ovčáků, labradorských retrívrů, jezevčíků a jejich kříženců. Z povahových rysů převažovali psi hodní. V rámci opuštěných psů, kteří našli nového majitele, byl proveden statistický test, z kterého vyplývá, že na délku pobytu psa v útulku měl statisticky průkazný vliv jeho věk, povaha, výška, barva srsti, měsíc příjmu do útulku, zda byl "čistokrevný", typ a délka srsti. S rostoucím věkem i výškou psa se prokazatelně prodlužoval pobyt psů v útulku před tím, než byli adoptováni. Zajímavé je, že psi vizuálně čistokrevní (odpovídající standardu určitého plemene) hledali domov prokazatelně déle než kříženci. Psi s bílým zbarvením srsti, hledali domov rychleji oproti ostatním zbarvením, stejně jako psi s jemnou srstí oproti hrubé a krátkou oproti delší, dlouhé a kudrnaté srsti. Nejdelší dobu v útulku trávili psi s agresivní povahou, naopak nejrychleji byli adoptováni psi mazliví. Pokud byl pes do útulku přijat v únoru nebo dubnu, snižovala se délka jeho pobytu v útulku. Naopak psi přijatí v říjnu a listopadu, trávili v útulku prokazatelně déle času. V září docházelo k nárůstu přijatých psů a snižoval se jejich výdej. Nejvíce psů bylo do útulku průměrně přijato v lednu nejméně pak listopadu. Naopak výdej psů z útulku byl největší v červenci a nejnižší v opět listopadu. Při inzerci je třeba zaměřit se přednostně na psy, kteří hledají obvykle domov delší dobu. To jest samců, starších psů, psů s dlouhou, zrzavou či černou nebo hrubou srstí, agresivních a velkých psů.

PLOŠNÉ ZÁKAZY HAZARDU V ČESKÝCH MĚSTECH A JEJICH EKONOMICKÁ EFEKTIVNOST PO ROCE 2010
Lišková, Magdaléna ; Skopeček, Jan (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením ekonomické efektivnosti plošných zákazů hazardu ve vybraných českých městech od roku 2010. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, kapitolu o společenských nákladech a zabývá se také prohibicí a šedou ekonomikou. Praktická část obsahuje kapitoly o současné legislativní úpravě, o trhu hazardních her v České republice, dále kapitolu, ve které je vysvětlena metodika, a nakonec kapitolu s hodnocením ekonomické efektivnosti. V ní je jako základní nástroj použita cost-benefit analýza a dále vztahová analýza, přičemž vyústění analytické části je závěr, že plošné zákazy hazardu jsou ekonomiky neefektivní. Práce, na rozdíl od mnoha českých studií, pracuje s předpokladem, že společenské náklady vytváří jen patologičtí hráči a zabývá se jen společenskými náklady. Práce přináší nové vyčíslení společenských nákladů a nový pohled na problematiku ekonomické regulace hazardu.

Právní a daňové aspekty obchodu s nemovitostmi v roce 2016 v Rakousku
Banctel, Kristýna ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Tato práce si klade za cíl porovnat soukromoprávní a daňovou legislativu týkající se transakcí s nemovitostmi v Rakousku a v České republice v roce 2016 a zjistit, zda může být způsob zdanění právních úkonů s nemovitostmi či výnosů s nemovitostmi spojených účinným nástrojem proti neúměrnému nárůstu tržních cen. V teoretické části této práce jsou analyzovány vybrané statistické demografické a cenové údaje týkající se nemovitostí a také nastíněny aktuální zákonné úpravy platné v obou porovnávaných zemích. Praktická část obsahuje výpočty a porovnání transakčních nákladů a daňového zatížení při koupi a prodeji nemovitosti, která byla využívána k dosažení zisků z pronájmu, porovnání zákonných možností odepisování a výnosnosti investičního bytu v obou zemích.

Vliv zavedení DMS v bance na její byznys procesy
Vejmělek, Vojtěch ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Cícha, Daniel (oponent)
Tématem této práce je posouzení vlivu implementace elektronického systému pro správu a řízení dokumentů (DMS) na vybraný byznys proces. Práce postupuje od podrobné charakteristiky základních pojmů, vedle technologických aspektů se zabývá také legislativou, dále pokračuje přes současný stav vybraného procesu až po návrh budoucího stavu. Práce je věnována všem, které zajímá problematika správy podnikového obsahu, dále může nabídnout motivy k zamyšlení, jak uchopit elektronizaci dokumentů a jak díky tomu lze zvýšit úroveň poskytovaných služeb.

Analýza trhu nemovitostí v Královéhradeckem kraji
Vašata, Zdeněk ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Trýznová, Jana (oponent)
Cílem této práce je analýza trhu nemovitostí se zaměřením investice drobného investora do bytů v tomto regionu. První část práce se zaměřuje na všeobecné informace o trhu nemovitostí a potřebné ekonomické znalosti pro případnou investici. Další, praktická část, je již zaměřena na Královehradecký region, kde určení nejvhodnějších lokalit k investici je výsledným průnikem rozborů finančního a obecného, který zkoumá lokality z geografické stránky, demografického vývoje nebo např. infrastruktury oblasti. V doporučených lokalitách je pak provedena modelová analýza s vyhodnocením potenciálu investice do bytů ve zkoumaném regionu.

Analysis of the bitter spirits category and the perception of the brand Becherovka Original in the czech market
Michelík, Martin ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Kolouchová, Daniela (oponent)
Cílem této práce je analyzovat trh bylinných alkoholických nápojů a vyhodnotit vnímání značky Becherovka Original na českém trhu a navrhnout případná doporučení na zlepšení vnímání značky s důrazem na mladou generaci spotřebitelů. V práci je popsán teoretický základ pro pochopení spotřebního chování, nákupního rozhodovacího procesu, prvků, hodnoty a image značky. Ke splnění cíle byl vytvořen primární výzkum v podobě internetového dotazníkového šetření. Ze získaných dat byl analyzován trh alkoholických nápojů obecně, trh lihovin se zaměřením na trh bylinných alkoholických nápojů v České republice. Dále byla analyzována marketingová strategie značky. Na základě teoretické části a výsledků výzkumu bylo analyzováno vnímání značky Becherovka Original na českém trhu s důrazem na mladé spotřebitele. Na závěr byly navrženy doporučení k budoucímu vývoji značky.

Implementation of the Smart Metering Systems in Energetics in Slovakia
Petreová, Adela ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Účelem práce je zmapovat aktuální stav transformace odvětví elektorenergetiky k inteligentním sítím, nalézt odpovědi na základní otázky vyplývající ze zavádění systémů chytrého měření, zhodnotit sociální a ekonomické náklady a přínosy, trendy v legislativě, porovnat situaci na Slovensku s ostatními krajinami Evropské unie, přičemž cílem tohoto mapování je snaha na základě zjištění vytvořit další doporučení pro Slovenskou republiku v tomto oboru. V práci je popsaná analýza nákladů a přínosů kritickým přístupem a je poukázáno na slabá místa CBA analýzy původně vypracované pro Slovensko, i za pomoci porovnání (benchmarkingu) s krajinami, které ve vypracování analýzy postupovaly odlišně. Metody výzkumu jsou rešerše dostupných zdrojů, kvalitativní výzkum za pomoci případové studie a rozboru CBA analýzy a expertní výzkum prostřednictvím dotazování. Výsledkem je posouzení ekonomické a sociální přínosnosti systémů chytrého měření na Slovensku a zmapování procesu a stavu jejich zavádění.

Differences and similarities on the approaches of buyers from X and Y generations regarding sustainable procurement
Lacour, Maxime ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Geniaux, Isabelle (oponent)
Zodpovědné zásobování se stalo skutečnou výzvou pro firmy v návaznosti na současné trendy Corporate Social Responsibility (CSR) a pro další eticky orientované zákazníky. Na rozdíl od pojmu "zelené zásobování", tento pojem odpovědných zakázek podporuje společnosti k využívání etického a udržitelného zásobování. Obvyklá kritéria při zadávání veřejných zakázek jako je cena, výkony, inovace, termíny a doba splatnosti, jsou stále více spojovány s těmi více eticky orientovanými. Tato kritéria týkající se etiky kombinují jak sociální tak ekologickou odpovědnost dodavatelů a dalších stakeholders, jako jsou energetické úspory a dodržení určité certifikace. V současné době je mnoho výzev k předkládání nabídek stanovujících také ekologické požadavky na dodavatele nebo subdodavatele, a to i v kategorii nestrategického zásobování. Cílem této práce je porovnat tento přístup odpovědných zakázek mezi kupujícími z generace X a z generace Y: sdílejí stejné názory na zodpovědné zásobování? Jsou pro ně výhody a nevýhody odpovědného zásobování podobné?