Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,744 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 


Analýza kvality života u vychovatelů na Táborsku, navržení a ověření programu podpory zdraví
HÁJKOVÁ, Martina
Diplomová práce Analýza kvality života u vychovatelů na Táborsku, navržení a ověření programu podpory zdraví se v teoretické části zabývá především vychovatelskou profesí, kompetencemi pedagogů a poskytuje profil vychovatele. V další kapitole se věnuje pojmu kvalita života, důležitá je především kvalita života u pedagogů, její problematika a podpora zdraví u pedagogů. Ve výzkumné části bylo mým cílem provést analýzu kvality života u vychovatelů na Táborsku, navržení a ověření programu podpory zdraví. Výzkum práce byl realizován dotazníkovým šetřením pomocí dotazníku WHOQOL-BREF. Byla zjištěna dobrá kvalita života vychovatelů a u skupiny, která se účastnila mého intervenčního programu, se kvalita života zlepšila.

Analýza a projekce výchovy ke zdraví ve sportovním tréninku hokejistů.
ČERNÝ, Kamil
Diplomová práce zkoumala vliv psychotréninku na bázi jógových technik ve sportovním tréninku mladých vrcholových hráčů ledního hokeje. Cílem tohoto psychotréninku bylo rozvinout pozornost, koncentraci, zlepšit sebedůvěru, psychickou odolnost a osvojit si techniku uvolnění. Intervenční psychotréninkový program "Intenzita" (ČERNÝ, KREJČÍ, 2012) byl realizován v rámci předsezónního týdenního soustředění hráčů. Sledovaný soubor tvořilo 12 hokejistů hokejového klubu Tábor v průměrném věku 16 let, kteří se k intervenci dobrovolně přihlásili. Před aplikací programu prošli participanti vstupními psychologickými testy. Psychotrénink tvořilo 7 lekcí, přičemž každá z nich trvala 80 minut. Edukace probíhala v dopoledních hodinách před tréninkem hráčů na ledě. Po absolvování intervenčního programu prošli participanti výstupními psychotesty. Naměřená data byla porovnána a statisticky ověřena metodou t-testu. Výsledky potvrdily stanovené hypotézy. Psychotréninkový program "Intenzita" byl doporučen do školení trenérů mládeže s aplikací v rámci předsezónního soustředění.

Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.

Zdravý životní styl mladé populace
Michalčínová, Barbora ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na zdravý životní styl mládeže. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část definuje pojmy, které souvisí se zdravím, životním stylem, zdravým stravováním, poruchami příjmu potravy, programy na podporu zdraví v České republice a dalšími. Praktická část se zaměřuje na podporu zdravého životního stylu a zdravého stravování na Základní škole Jana Amose Komenského v Karlových Varech. Na základě institucionální analýzy dle Bronislava Malinowského je zjišťováno, zda vybraná instituce plní své poslání. Součástí této práce je také dotazník zaměřený na zdravý životní styl mládeže a jeho vyhodnocení.

Zdravý životní styl mladé populace
Havlíček, Tomáš ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Jiří , Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravým životním stylem mladé populace jak z obecného hlediska, tak se zaměřením na užší oblast, jakou je stravování. Teoretická část pojednává o hlavních faktorech zdravého životního stylu v rovině tělesné, duševní i sociální, soustřeďuje se na životní styl současné mládeže, její stravovací zvyklosti a s tím související problematiku školních jídelen. V praktické části je zkoumána a hodnocena vybraná instituce, jíž je konkrétní školní jídelna na střední škole. Pozornost je věnována i dalším stravovacím možnostem ve škole. Výzkum je zaměřen na dodržování zásad zdravého stravování ze strany dané organizace a rovněž je mapován postoj žáků. Následně jsou navržena doporučení na změny vedoucí ke zlepšení současné situace.

Zdravý životní styl mladé populace
Rožánková, Vladimíra ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Dana, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá Zdravým životním stylem mladé populace na Střední škole zemědělské a potravinářské v Klatovech. Práce je členěna na dvě části, první je část teoretická, která se nejprve věnuje základním pojmům v souvislosti se zdravým životním stylem. V krátkosti je v další části charakterizována skupina mladé populace z hlediska fyzických, sociálních a psychických charakteristik. Nejvíce prostoru v teoretické části je věnováno projektům na podporu zdravého životního stylu a možnostem, které mají školy a školská zařízení k aktivní podpoře životního stylu. Druhá část této práce je část výzkumná. V této části bude provedena institucionální analýza Střední školy zemědělské a potravinářské, Klatovy podle Malinowského. Tato analýza bude realizována na základě podrobného studia dokumentů školy, dále bude ve škole provedeno pozorování, rozhovory s pedagogy a s managementem školy. V hodinách tělesné výchovy pak proběhne měření tělesné výšky a váhy vybraných žáků, které bude společně s ostatními faktory využito pro zjištění, zda vybraná instituce plní své poslání v oblasti podpory zdravého životního stylu, a tím bude naplněn hlavní cíl práce. V poslední části práce bude navrženo doporučení pro danou instituci k aktivní podpoře zdravého životního stylu.

Zdravý životní styl mladé populace
Emingerová, Zuzana ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Světluše, Světluše (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu mladé populace a je zaměřena na možnosti zdravých stravovacích návyků a sportovních aktivit na vybrané základní škole. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se zdravého životního stylu, kterými jsou zdraví, zdravý životní styl, pohybové aktivity, stravovací návyky a školní stravování. Další kapitoly se věnují preventivním programům Světové zdravotnické organizace, které podporují zdraví ve školním prostředí. Poslední kapitola je zaměřena na ziskové a neziskové organizace a na institucionální analýzu Bronislawa Malinowského, která je následně aplikována na školní jídelnu základní školy. Výzkumná část se zabývá přirozeným pozorováním a osobním dotazováním na základní škole v Litvínově Hamru. Byly pozorovány jednak stravovací možnosti a stav jídelny dle zásad zdravého životního stylu, jednak sportovní aktivity ve školním prostředí. V kapitole Zhodnocení jsou popsány nedostatky, které byly během výzkumu zjištěny a následně jsou uvedena doporučení a náměty.

Rostliny obsahující toxické látky v zahradách mateřských škol
Pilařová, Kateřina ; Pavlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Jitka, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá výskytem jedovatých rostlin v zahradách mateřských škol, hodnotí míru nebezpečí pro děti a informovanost pedagogů, kteří zajišťují bezpečnost dětí při pobytu v předškolním zařízení. Pozornost je zde věnována jednotlivým skupinám rostlinných toxických sloučenin, reakcím organismu na jejich přítomnost včetně příkladů otrav způsobených některými z nich a dále první pomoci při otravě. Zmíněny jsou nejnebezpečnější rostliny s možným výskytem v našich zeměpisných podmínkách, a to zejm. takové, které mohou lákat děti atraktivním zjevem některých svých částí (květy, plody apod.). Součástí je také statistické zpracování výskytu jedovatých rostlin na zahradách mateřských škol a informovanosti pedagogického dozoru. Ze závěrů šetření vyplývá, že na pozemcích mateřských škol se vyskytuje často velké množství různých nebezpečných rostlin s obsahem toxických látek a děti ke svým hrám také části takových rostlin využívají. Přestože je hodnocení skutečné toxicity rostlin velice problematické, nelze nebezpečí v této oblasti podceňovat a je na místě, aby pedagogové uměli jedovaté rostliny rozpoznat. Toxické rostlinné látky totiž mají i v malých dávkách velkou biologickou aktivitu. Tato práce by měla sloužit jako základ pro vytvoření materiálu pro účely provádění státního zdravotního dozoru ve školách a školských zařízeních a příručky přímo pro školy, protože zahrady mateřských škol jsou vzhledem k nízkému věku, rozumovým schopnostem a vysokému počtu dětí nejrizikovějším místem pro možnost případné otravy.

Ventilační podpora v přednemocniční péči a během transportu pacienta
PETROVIČ, Pavel
Tématem této bakalářské práce je ventilační podpora v přednemocniční péči a během transportu. Vědomí, dýchání a krevní oběh patří mezi základní životní funkce. Ventilační podporou jsme schopni zajistit úplnou nebo částečnou plicní ventilaci. K tomu nám slouží různé pomůcky, ať už to jsou jednoduché resuscitační roušky a masky určené pro laickou veřejnost, nebo se jedná o pomůcky určené pro vyškolené zdravotnické záchranáře, jako je například laryngeální maska nebo endotracheální kanyla a ventilátor pro umělou plicní ventilaci. Přednemocniční péče se týká nejen poskytnutí profesionální první pomoci, ale také poskytnutí první pomoci laickou veřejností. Proto jsou v práci uvedeny pomůcky k zajištění ventilaci plic. Tato bakalářská práce měla dva cíle, a to zmapovat a porovnat znalosti studentů maturitních ročníků o dýchání z úst do úst a zmapovat zkušenosti zdravotnických záchranářů s laryngeální maskou Supreme a s kapnometrií. Průzkum byl realizován smíšenou metodou výzkumu. Znalosti studentů maturitních ročníků byly zjištěny formou testů, které byly rozdány v třídě Z4 Střední odborné školy veterinární, mechanizační a zahradnické a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a ve třídě 4. B Gymnázia Jírovcova. V ročníku Z4 byl průzkum proveden 14. března 2014, ve třídě bylo přítomno 25 studentů, z toho 4 muži a 21 žen. Ve třídě 4. B bylo testování znalostí studentů provedeno 2. dubna 2014 a bylo přítomno 26 studentů, z toho 16 žen a 10 mužů. Na začátku testu byl kladen důraz na zachování anonymity respondentů, dále byli seznámeni s charakterem výzkumu a jeho cílem. Na začátku testu bylo provedeno krátké statistické šetření zda se jedná o muže či ženu a zda je daná osoba vlastníkem řidičského oprávnění či nikoli. Následovalo 15 uzavřených otázek, ve kterých studenti vybírali právě jednu správnou odpověď. Po odevzdání testů byla provedena zpětná vazba a studentům řečeny správné odpovědi. Celkem bylo tedy rozdáno 51 testů. Zkušenosti zdravotnických záchranářů s laryngeální maskou Supreme a s kapnometrií byly zjišťovány formou pěti krátkých rozhovorů v týdnu od 7. do 11. dubna 2014. Výzkumný soubor tvořili zdravotničtí záchranáři v zaměstnaneckém poměru u Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Získaná data z testů byla vyhodnocena, každá otázka zvlášť, a následně přenesena do grafů, které vyobrazují počty správných a špatných odpovědí. Cílem práce bylo zmapovat a porovnat znalosti studentů maturitních ročníků. Statisticky vyhodnocené testy svědčí o tom, že studenti ze třídy Z4 mají více znalostí o umělém dýchaní z úst do úst potažmo o neodkladné resuscitaci. Celkem v 7 otázkách byli určitě úspěšnější, než jejich vrstevníci ze 4. B, kteří byli lepší pouze ve třech otázkách. Zkušenosti zdravotnických záchranářů s laryngeální maskou Supreme jsou pozitivní a pokud je u pacienta nutné zajistit dýchací cesty, kdy na místě zásahu není lékař, tak volí právě LMA Supreme. Zdravotničtí záchranáři se shodují, že následná ventilace přes LMA Supreme je dostačující, pokud správně zvolíme velikost. Zdravotničtí záchranáři využívají kapnometr, pokud je k dispozici, protože není dostupný ve všech vozech ZZS. Zdravotničtí záchranáři ze zkoumaného souboru se denně nesetkávají s pacienty, kteří by potřebovali, nebo by byli na řízené ventilaci. Studenti maturitních ročníků mají povědomí o dýchání z úst do úst, popřípadě o poskytování první pomoci. Ovšem tyto znalosti nejsou 100% a bylo by třeba zavést výuku první pomoci na středních školách. Zdravotničtí záchranáři přejímají nové pomůcky a přístroje za své a používají je během své praxe. A první pomoc se díky tomu stává prospěšnější pro pacienta a komfortnější pro zdravotnického záchranáře.