Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,053 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.54 vteřin. 


Attacks on active network elements
Ščepko, Richard ; Kacálek, Jan (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the topic of the security of computer networks. The tasks of the bachelor thesis are the attacks on active network elements with the aim of the catching of data between two users. In the created structure with a stellate topology, the user stations have connect to the active element (switch). In the thesis, the individual ways of attacks and the significance of ARP proceedings to MAC addresses have describ. Several programmes have use in order to take control over the device. Due to a big amount of these active elements the source code of the programmes had to be alter. The work with the programmes ARPtool and ARPoison demanded the operational system Linux, in our case the distribution of Ubunt. The programme WinArpAttacker could be set off under the system Windows XP as well. The achieved results and the description of the practical part are discuss in detail in the summary of the thesis. The result is the catching communication with the help of the programme WireShark.

Profil a reflexe tanečního oddělení Julliard school
Červinka, Marek ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Profil a reflexe tanečního oddělení Juilliard School se nejprve stručně věnuje klíčovým událostem v dějinách klasického i moderního tance první poloviny 20. století a dále historii The Bennington School of the Dance, která je považována za předchůdce The Juilliard School. Po všeobecných informacích ohledně historie, vzdělávacích cílů a studijních programů The Juilliard School se zbytek práce detailně zaměřuje na její Taneční fakultu. Popisuje její historii, světoznámé pedagogy, studijní program a přijímací řízení. Všechny tyto informace společně s rozhovory, které poskytl český choreograf a pedagog Jarek Cemerek a současný student čtvrtého ročníku Brennan Clost, se staly podklady pro závěrečnou reflexi této fakulty. Ta obsahuje srovnání The Juilliard School s českým tanečním školstvím.

Význam komprehensivní rehabilitace u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní
Keclíková, Lucie ; Malá, Michaela (oponent) ; Hošková, Blanka (vedoucí práce)
2 Souhrn: Název práce: Význam komprehensivní rehabilitace u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní Cíl práce: Shrnout obecné poznatky o roztroušené skleróze mozkomíšní. Charakterizovat komprehensivní rehabilitaci s důrazem na složku léčebné rehabilitace (zaměřit se na možnosti pohybových aktivit i jednotlivých speciálních terapeutických postupů) a popsat její význam u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní. Na základě teoretických poznatků stanovit 12 ti týdenní komplexní rehabilitační program a vyzkoušet jeho účinnost v praxi. Metoda: Z metod výzkumu byla použita varianta experiment, metoda komparace a dotazníková metoda. Byl hodnocen účinek 12ti týdenního komplexního rehabilitačního programu u dvou stejně početných souborů (n = 10) pacientů s RS (EDSS 1-5) vybraných z databáze Centra pro demyelinizační onemocnění neurologické kliniky VFN a 1.LF UK pomocí chodeckého testu (T25- FW), Kurtzkeho stupnice postižení (EDSS), dotazníků dopadu únavy (MFIS), kvality života nemocných RS (MSQOL-54) a určení limitu aktivity a restrikce participace (WHODAS II). První soubor tvořila experimentální skupina, která absolvovala 12 ti týdenní komplexní rehabilitační program. V případě druhého souboru šlo o kontrolní skupinu vybraných pacientů, kteří neprováděli žádnou část z tohoto programu po stejné časové...

Portace knihovny Prawn z Ruby do Pythonu 3
Molhanec, Michal ; Pícka, Marek (vedoucí práce) ; Mikoláš, Mikoláš (oponent)
Práce se zabývá automatickým překladem kódu napsaného v jazyku Ruby do Pythonu 3. Nejprve jsou prozkoumány principy překladu, jak je popisuje odborná literatura. V další části se porovnávají jednotlivé jazykové konstrukce a jsou navrženy způsoby jejich překladu. Na základě této teorie byl vyvinut překladač, který svou funkčnost ukazuje na překladu knihovny Prawn pro generování PDF souborů.

Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů
Tulach, David ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Hochel, Matej (oponent)
Tato práce, Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů, se zabývá otázkou, zdali je možné a přínosné, aby střední školy spolupracovaly s firmami na přípravě či úpravě svých vzdělávacích programů za cílem zlepšení kvality vzdělávání. Po prvotních příspěvcích ze strany odborníků, které na tuto otázku odpovídaly negativně, byl pohled zaměřen na kořen věci - na čem stojí historické pilíře školství a pedagogiky, co o učení se a výuce říká věda, jak pedagogika reaguje na krizi věd. Při porovnání literárních zdrojů a závěrů z rozhovorů s odborníky v kombinaci s analýzou stop a výsledků činnosti odborníků dalších byla stanovena teorie, že veřejné školství dospívá do bodu krize, ve své podstatě se od svého vzniku nezměnilo a nejlepším řešením může být vytvoření alternativních vzdělávacích institucí.

Využití pracovních činností v procesu sociální integrace dospělých s mentálním postižením.
SVITÁKOVÁ, Iveta
V rámci své bakalářské práce jsem se věnovala využití pracovních činností v procesu sociální integrace dospělých s mentálním postižením, přičemž cílem bylo vytvořit, zrealizovat a vyhodnotit pravidelnou pracovní činnost určenou specifické skupině dospělých s mentálním postižením a zaměřenou primárně na rozvoj sociální integrace. Text práce je strukturován do šesti kapitol. V první z nich jsem se zaměřila na vymezení mentálního postižení, charakteristiku dospělosti jako důležitého vývojového období v životě člověka a na dospělost jedinců s mentálním postižením s cílem nalézt a pojmenovat specifika, která byla třeba při práci s touto cílovou skupinou zohlednit. V následující části jsem se věnovala sociální integraci, jejím determinantům a prostředí, ve kterém se uskutečňuje. Na získané výstupy jsem navázala ve třetí kapitole, v níž jsem se zaměřila na klíčové kompetence, z nichž jsou pro sociální integraci nezbytným podkladem zejména sociální, personální a komunikativní kompetence. Cílený rozvoj těchto kompetencí lze realizovat prostřednictvím edukační činnosti, která však musí respektovat specifika účastníků a dobrovolnost účasti. Oba tyto předpoklady lze naplňovat v rámci zájmového vzdělávání s využitím adekvátních pedagogických metod. Na tyto oblasti jsem proto zacílila svou pozornost v závěru kapitoly. Kapitola čtvrtá je věnována práci a pracovním činnostem, konkrétně vymezení pojmů, jejich charakteristice, významu a roli pracovních činností v životě člověka, respektive člověka s mentálním postižením. Na základě všech získaných teoretických poznatků a s využitím dosavadních zkušeností s cílovou skupinou jsem v páté kapitole navrhnula specifický vzdělávací program založený na pracovních činnostech a zaměřený na rozvoj vybraných klíčových kompetencí. Do vzdělávacího programu se dobrovolně přihlásili čtyři účastníci, přičemž jsem se rozhodla sledovat rozvoj kompetencí jen tří účastníků z důvodu, že jeden účastník docházel velmi nepravidelně. Program byl realizován třikrát týdně, vždy 2,5 hodiny po dobu sedmi měsíců (od října 2015 do května 2016) v prostorách vzdělávacího centra Mo-zai-ka. Na počátku realizace vytvořeného vzdělávacího programu účastníci souhlasili s tím, že budeme dodržovat a rozvíjet správné návyky potřebné pro dobré vzájemné vztahy ve skupině a výsledky pracovní činnosti. Na základě individuálních charakteristik účastníků jsem připravovala pracovní činnosti, které měly přispět také k rozvoji sociálních a personálních a komunikativních kompetencí. Ty jsem průběžně sledovala a zaznamenávala. Během realizace programu jsem kladla důraz na opakování, trpělivé jednání s účastníky a vytvoření přátelské atmosféry. Po ukončení vzdělávacího programu jsem rozvoj kompetencí u tří vybraných účastníků vyhodnotila. Na základě toho jsem dospěla k závěru, že k největší změně došlo v komunikativních kompetencích. Posun jsem zaznamenala i v sociálních a personálních kompetencích, zde se však výsledky u jednotlivých účastníků značně lišily. Přesto se domnívám, že cíl práce byl splněn. Uvedené výsledky ukazují, že vzdělávání ve volném čase založené na pracovních činnostech může vést k rozvoji sociálních, personálních a komunikativních kompetencí, které jsou pro dospělé s mentálním postižením nezbytné v procesu sociální integrace. Tato bakalářská práce může být zajímavým zdrojem inspirace pro realizaci obdobných programů zacílených na sociální integraci osob s mentálním postižením.

Metody odchovu sladkovodních mlžů pro účely záchranných programů
Plechingerová, Věra ; Douda, Karel (vedoucí práce) ; Matasová, Klára (oponent)
Práce je napsána formou přehledu o problematice sladkovodních mlžů. Na začátku práce nejprve zhodnocuji celkový stav populací v České republice a poté ve světě. Dále popisuji anatomii a biologii mlžů, zejména reprodukci, která je klíčová pro odchov juvenilních jedinců v laboratorních podmínkách či polopřirozeném prostředí. Navrácení populací mlžů do ekosystému vod je problematické z hlediska neustálých změn biotopu, zejména antropogenními vlivy a málo vhodných hostitelských ryb, bez kterých glochidia nemohou dokončit svůj vývoj. Aby se zabránilo úplnému vyhynutí některých druhů, vyvinuly se různé metody odchovu, které napomáhají navrácení životaschopných populací do přirozeného prostředí vod. Metody odchovu zde také popisuji. V experimentální části posuzuji typy detritů, které mají různé vlivy na přírůstky mlžů. Pro experiment byla vybrána perlorodka říční (Margaritifera margaritifera), jejichž populace je velmi ohrožená. Sladkovodní mlži jsou důležitými bioindikátory ekosystémů vod, kde mají nenahraditelnou funkci, proto je důležité obnovit jejich populace a celkový stav biotopů.

Rozpočet Evropské unie v oblasti spravedlnosti a vnitřních věcí
Ticháček, Jan ; Hřebík, František (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu rozpočtu EU se zaměřením na oblast spravedlnosti a vnitřních věcí. Plánování jednotlivých ročních rozpočtů EU předchází sestavení víceletého finančního rámce, který je prostředkem plánování a pojistkou předvídatelnosti výdajů EU. Rovněž jsou zde promítnuty priority Unie. Vlastní rozpočet se dělí do šesti okruhů. Práce se věnuje třetímu okruhu pod názvem Bezpečnost a občanství. Z tohoto okruhu je také financován rozpočet agentury EU CEPOL (Evropská policejní akademie), které se věnuje druhá část DP. Agentura zastává významné místo v oblasti vzdělávání a výcviku středního a vyššího policejního managementu a orgánů, které se věnují prosazování práva. Zajišťuje vzdělávací aktivity, které mají přispět ke zlepšování spolupráce členských států EU v boji proti nejzávažnějším formám mezinárodní trestné činnosti. Vlajkovou lodí agentury je Evropský výměnný program pro policisty. Zde účastníci získávají zkušenosti díky zahraničním pobytům, na jejichž náplni se sami podílejí. V rámci svých aktivit agentura CEPOL dává přednost kvalitativnímu vzdělávání před kvantitativním. Efektivnosti vynaložení prostředků na výměnný program je věnována třetí část práce. Tato otázka je šetřena dotazníkovou formou, která je následně vyhodnocena.

Analýza cestovního ruchu ve vybrané oblasti
Kasperová, Petra ; Svatošová, Libuše (vedoucí práce) ; Julie, Julie (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou vývoje cestovního ruchu ve Špindlerově Mlýně. Práce obsahuje ukazatele, které jsou analyzovány prostřednictvím metody časových řad, a zhodnocení předpokladů rozvoje cestovního ruchu. Mezi hlavní ukazatele patří návštěvnost Špindlerova Mlýna v letech 2004 až 2014. Na základě adaptivních modelů je zkonstruována prognóza pro rok 2015. Použité elementární charakteristiky pro zjištění základních tendencí ve vývoji ukazatelů jsou počítány v tabulkovém editoru Microsoft Excel 2007 a v programu Statistika 1.0. V závěru práce jsou shrnuta nejdůležitější zjištění týkající se vývoje cestovního ruchu ve Špindlerově Mlýně.