Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,338 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 


Vyučovací metody a jejich využití ve výuce odborných předmětů na střední škole
ŠPANINGEROVÁ, Marie
Obsahem bakalářské práce je v teoretické části popis metod a jejich význam ve výuce, důležitost osobnosti učitele, vzájemných vztahů ve výchovně vzdělávacím procesu, motivace. Zmapovat problematiku vyučovacích metod a možností uplatnění ve výuce na střední škole. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsané vyučovací metody využitelné při výuce odborných předmětů, laboratorních pracích, odborném výcviku. Cílem praktické části je zjistit, jaké vyučovací metody žáci při praktické výuce upřednostňují. Bude využita metoda dotazníku, který bude zadán žákům 1. ? 4. ročníku oboru Hotelnictví a turismus.

Interaktivní tabule ve výuce fyziky na druhém stupni ZŠ
DRN, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá podporou výuky v hodinách fyziky na 2. stupni základní školy pomocí využívání interaktivní tabule. Zaměřuje se na metodu a formu začlenění této pomůcky do vyučování. Dále na evaluaci již vytvořených výukových materiálů pro tuto pomůcku, které jsou k dispozici na internetových portálech zabývajícími se touto problematikou a na ty výukové materiály, které používají samotní pedagogové. Tato práce je podpořená výzkumem provedeným na vybraných základních školách jihočeského regionu. Práci doplňují videa se vzorovou výukou hodiny fyziky, kde je tato technologie využívána a vlastní digitální výukové materiály.

Úloha třídního učitele na střední odborné škole
VÖGLEROVÁ, Monika
Bakalářská práce řeší problematiku úlohy třídního učitele na Střední odborné škole a středním odborném učilišti. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů ze závazných pedagogických dokumentů a následnou spojitostí s činnostmi a kompetencemi třídního učitele v oblasti vyučování, přímého výchovného působení, výchovné koordinace, vzdělávací práce pedagogů ve svěřené třídě, forem spolupráce třídního učitele se zákonnými zástupci i vedením školy, socializaci jedince a tvorby klimatu třídy. Praktická část je zaměřena na popis, zajištění a vlastní realizaci informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na Střední odborné učiliště. Je sledován obsah a význam předávání informací, navázání včasné spolupráce s rodiči žáků pro budoucí práci třídního učitele. Kooperaci se zákonnými zástupci a význam informační schůzky hodnotí formou polostrukturovaného rozhovoru oslovení třídní učitelé. Cílem kvalitativního šetření je získání uceleného přehledu předávání i získávání informací pro práci třídního učitele v podobě ?Průvodce třídního učitele prvním ročníkem na střední odborné škole?. Význam tvorby kodexu chování u žáků a uplatnění v praxi je uvedeno na příkladu realizace odborné exkurze.

Klavírní dílo Vítězslava Nováka s přihlédnutím k jeho využití ve výuce na uměleckých školách
Obručová, Lenka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Vítězslava Nováka si klade za cíl zmapování důležité součásti české hudby, zmapování možností jejího využití v koncertní i hudebně pedagogické praxi a prezentaci těchto výsledků široké veřejnosti. Práce je rozdělena na tři části. První seznámí čtenáře s Novákovým životem a okolnostmi, které provázely a ovlivňovaly jeho tvorbu. Druhá část je přehledem Novákova klavírního díla. Třetí část je reprezentativním výběrem autorových skladeb nej vhodnějších pro využití v hudebně pedagogické praxi. Skladby tohoto výběru jsou opatřeny didaktickou analýzou a praktickými poznámkami, které by měly ulehčit jejich využití v hudební praxi.

Hudba a slovo v komorních cyklech Lukáše Hurníka
Franěk, Milan ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Bezděk, Jiří (oponent) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Cíl této práce spočíval v komplexní analýze dvojice cyklů, jež se řadí k celkem početné vokální tvorbě Lukáše Hurníka. Jádrem se stala druhá kapitola, jež se výslovně touto problematikou zabývala. K výběru skladeb mne motivovala řada faktorů: obsahy a parametry hudební, literární a z obou vyplývající výhledy na pedagogickou interpretaci v současné škole. Nesledoval jsem však primárně exaktní vyjádření podnětů, jež by pro uplatnění vybraných skladeb byly směrodatné, nestanovil jsem tedy přesně ani vzdělávací stupeň, na němž se skladby mohou uplatnit. Tyto možnosti jsou značně variabilní již podle toho, který z výsledků analýz bude konkrétní pedagog preferovat, k jakým účelům skladbu použije a v jaké situaci se rozhodne skladbu uplatnit. Slo mi tedy o to, aby impulsy pro takovouto interpretaci z rozborů vysvítaly, ale aby si nenárokovaly dogmatickou nedotknutelnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Školní nábytek ve vztahu k problematice vadného držení těla u žáků 1. a 2. tříd ZŠ v Českých Budějovicích
SEDLÁČKOVÁ, Pavlína
Školní nábytek je jedním z rizikových faktorů přispívajících ke vzniku a rozvoji vadného držení těla. Věnovala jsem pozornost žákům 1. a 2. tříd ZŠ, jelikož vzhledem k náhlému přechodu od spontánní pohybové aktivity k dlouhodobému statickému zatížení ve škole představují nejrizikovější skupinu. Cílem práce bylo zmapovat vhodnost ergonomických parametrů školního nábytku v 1. a 2. třídách ZŠ a posoudit jeho vliv na vznik vadného držení těla. Zaměřila jsem se na výšku židle, hloubku sedáku, zádovou opěru a výšku a sklon pracovní desky. Dále jsem chtěla prověřit informovanost učitelů o problematice školního nábytku, správného sezení a možnostech kompenzace statického zatížení dětí. Výzkumný soubor tvořilo 146 žáků 1. a 2. tříd náhodně vybraných ZŠ v Českých Budějovicích. Teoretická část práce byla zpracována obsahovou analýzou dokumentů, vlastní výzkum pak probíhal ve třech krocích. Nejdříve byla použita kvantitativní metoda dotazování pomocí dotazníků, které byly rozdány rodičům respondentů. Následovalo šetření ve třídách a posledním krokem bylo položení doplňujících otázek učitelům a vedení škol. Z výsledků vyplývá, že 88 % respondentů používá ergonomicky nevyhovující nábytek, přičemž 1. třídy mají ve všech zkoumaných parametrech vyšší výskyt negativních nálezů, vyjma nízké židle a pracovní desky, jejichž výskyt je však zanedbatelný. Byla zjištěna signifikantní asociace mezi nevyhovujícím školním nábytkem a bolestmi zad, hlavy, ramen a nohou, které vedou ke vzniku a rozvoji vadného držení těla. Informovanost učitelů o této problematice je dobrá, ale podle mého názoru z hlediska prevence nedostačující. Včasnými preventivními opatřeními můžeme ovlivnit stav pohybového aparátu v dospělosti. Zde by se měla v první řadě uplatnit rodina a škola. Neméně důležitou roli však hrají i pediatři a odborní pracovníci v ochraně veřejného zdraví, kteří by měli působit nejen jako orgán kontrolní, ale především poradní. Je tedy důležité zvýšit povědomí široké veřejnosti a pedagogů o ergonomii pracovní židle a stolu, správném sezení a možnostech kompenzace dlouhodobého statického zatížení.

Způsoby motivace žáků ve výuce biologie na vybrané střední odborné škole
Endálová, Kateřina
Cílem bakalářské práce na téma "Způsoby motivace žáků ve výuce biologie na vybrané střední odborné škole" je zpracování teoretické části, která se opírá o odbornou literaturu, kde je objasněn pojem motivace a způsoby, které mohou být v rámci výuky využívány. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření u žáků 1. a 2. ročníků na vybrané střední škole. Dotazník je zaměřen na zjištění využívání motivace dvou učitelů v rámci hodin Biologie. Pro výzkumné šetření byl zvolen dotazník, který byl směřován k žákům, aby vyjádřili, jak vnímají učitelovu motivaci. Na základě získaných dat z dotazníkového šetření bylo vyhotoveno srovnání dvou učitelů v závislosti na jejich motivační činnosti. Na základě získaných výsledků bylo v závěru práce vypracováno doporučení pro pedagogickou praxi.

Webová aplikace pro výuku matematické logiky na střední škole
Moravec, Luboš ; Odvárko, Oldřich (oponent) ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Hlavní částí práce jsou webové stránky určené především pro studenty středních škol , které slouží k výuce matematické logiky a jsOU rozděleny na dvě části - výklad a testy. Výklad členěný do sedmi kapitol nejdříve vysvětluje pojem výroku a jeho negace, dále se zabývá základními logickými spojkami (konjunkce, disjunkce, implikace, ekvivalence), vyhodnocováním pravdivosti a negováním složených výroků, využitím kvantifikátorů a negací výroků s nimi, množinovými operacemi, Vennovými diagramy a na závěr jsou probrány důkazové techniky. Výklad je doplněn sérií pěti testů sloužících k ověření osvojených znalostí. Otázky v testech jsou náhodně vybírány z několika variant, což umožnuje testy opakovat s různymi otázkami. Vlastní text, práce obsahuje uživatelskou a programátorskou dokumentaci a tištěnou podobu výkladových kapitol.

Foreigners in Czech republic after 1993
Sabó, Martin ; Cséfalvaiová, Kornélia (vedoucí práce) ; Dotlačilová, Petra (oponent)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá cudzincami žijúcimi v Českej republike po roku 1993. Okrem samotného skúmania cudzincov poukazuje aj na ich vzdelanie a ekonomickú aktivitu. Všetky kapitoly sú analyzované z niekoľkých hľadísk, ktoré okrem samotného počtu zahraničných občanov zobrazujú aj ich národnostné zloženie a priestorové rozloženie v jednotlivých regiónoch Česka. Bakalárska práca poukazuje na možné dôvody, ktoré vedú cudzincov k rozhodnutiu študovať na stredných či vysokých školách alebo pracovať na území Českej republiky. Vývoj počtu cudzincov na českých školách a českom pracovnom trhu je spracovaný do grafickej podoby.