Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,705 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 


Možnosti využití aktuální literární výchovy na 1. stupni ZŠ
GREGOROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na výzkum mimoškolních činností žáků 4. a 5. ročníků ZŠ, které souvisí s aktuální literární výchovou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá literární výchovou, jejím začlenění do Rámcového vzdělávacího programu a také se věnuje čtenářství na 1. stupni ZŠ. Začleněny jsou i metody, formy práce, učební a didaktické pomůcky a učitelova příprava na hodiny literární výchovy. Hlavním cílem výzkumu je zjistit postoj a vztah žáků k aktuální literární výchově a zaznamenat jejich zájem o mimoškolní činnosti. Dále jsou zmíněny konkrétní přístupy učitelů ZŠ a možnosti využití aktuální výchovy v praxi.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Využití Orffových nástrojů v nehudebních činnostech v mateřských školách
Prokopiusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce zahrnuje charakteristiku Orffových nástrojů a znázorňuje jejich zapojení do nehudebních činností v mateřských školách. Zabývá se tím, zda se při častějším použití Orffových nástrojů vztah dětí k nim zlepší. Všechny tytočinnosti jsou přizpůsobeny dětem předškolního věku. Součástí práce jsou přílohy k použití pracovních listů nebo obrázků.

Modelové bydlení jako součást ucelené rehabilitace dětí s kombinovaným postižením
SCHÖNEROVÁ, Aneta
ABSTRAKT Ve své diplomové práci se zabývám tématem: Modelové bydlení jako součást ucelené rehabilitace dětí s kombinovaným postižením. Modelové bydlení je zcela novým projektem, který zavedlo do komplexu svých služeb Dětské centrum ARPIDA v Českých Budějovicích (dále jen DC ARPIDA). Projekt probíhá již druhým rokem a jeho realizace je uskutečňována při druhém ročníku praktické školy DC ARPIDA v budově Modelového chráněného bydlení. Jde o projekt, který má za cíl naučit děti s tělesným a kombinovaným postižením předem definované modelové činnosti, které by měli zvýšit jejich funkční míru nezávislosti na druhé osobě a zvýšit míru jejich soběstačnosti v běžných a rozšířených denních aktivitách, které jsou spojené s bydlením. Modelové chráněné bydlení v DC ARPIDA je tedy určeno pro děti, navštěvující dvouletou praktickou školu v DC ARPIDA, kdy děti absolvují tříměsíční turnus modelového chráněného bydlení. Na jeho počátku prochází děti ergoterapeutickým hodnocením, které určuje jejich funkční míru nezávislosti a míru soběstačnosti. Po skončení modelového chráněného bydlení jsou děti opět hodnoceny, aby bylo zřejmé, zda se jejich výsledky zlepšily a zda jim absolvování turnusu v modelovém chráněném bydlení prospělo. Cílem mé diplomové práce bylo zjistit, zda modelové chráněné bydlení přispívá ke zvýšení soběstačnosti klienta a má tak veliký význam v uceleném systému rehabilitace, jak se na celý projekt dívají rodiče dětí, zda si přejí, aby se jejich děti tohoto projektu zúčastňovaly, zda podporují myšlenku samostatného bydlení a jak si přejí aby jejich děti žili v budoucnu. K ověření stanovených hypotéz jsem využila dotazníkového šetření a sekundární analýzu dat. Cílovou skupinu pro dotazníkové šetření tvořili rodiče dětí, které jsou uživateli služeb DC ARPIDA. Mým záměrem bylo zjistit, v jaké míře jsou informováni o možnostech integrace svých dětí do společnosti, jakým způsobem jsou schopni, či ochotni, se na ní podílet a jakou mají představu o tom, jakým způsobem bude jejich dítě v budoucnu žít. Integrace totiž není jen školní a {\clqq}prací`` odborníků a personálu školních zařízení, ale především rodiče, jsou článkem, které má v úspěšné integraci jejich dítěte nezastupitelné místo. Pro sekundární analýzu dat byly použity výsledky vstupních a výstupních ergoterapeutických hodnocení. Vzhledem k získaným údajům získaným ze sekundární analýzy dat, lze jednoznačně konstatovat, že modelové činnosti, kterým se děti během turnusu v modelovém chráněném bydlení věnují, přispívají ke zvýšení jejich funkční míry nezávislosti na druhé osobě a soběstačnosti v rozšířených aktivitách všedního dne. Z výsledků výzkumu tedy jednoznačně vyplynulo, že klientům turnus v modelovém chráněném bydlení prospívá, ve všech případech došlo ke zlepšení funkční míry nezávislosti na druhé osobě a ke zlepšení soběstačnosti ve sledovaných modelových činnostech, čímž se jednoznačně potvrdila stanovená východisková hypotéza.

Studie vlivu pasivních a aktivních metod řízení na mezní vrstvu
Jakubec, V. ; Matějka, M. ; Popelka, Lukáš ; Schmirler, M. ; Pohl, L.
Studie vlivu aktivních metod řízení byla provedena experimentálně na modelu desky s klapkou simulující profil s mezní vrstvou řízenou pomocí syntetizovaného paprsku. Pro vizualizaci byla použita metoda PIV. Dále jsou uvedeny výsledky vizualizace místního odtržení mezní vrstvy na leteckém profile, ovlivnění pomocí turbulizační pásky a numerické řešení tohoto jevu.

Trénink herních dovedností ve volejbalu u žákovské kategorie chlapců a děvčat
Elčkner, Michal ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název: Trénink herních dovedností ve volejbalu v žákovské kategorii chlapců a děvčat. Cíle práce: Vytvoření baterie jednoduchých technických testů pro kategorii starších žáků z hlediska vybraných herních činností jednotlivce ve volejbalu a jejich vyhodnocení. Dále pak porovnání výsledků a zjištění rozdílu mezi kategorií dívek a chlapců. Metoda: Jednalo se o sledování, během něhož byl komparační metodou posuzován vývoj výkonnosti hráčů sledované skupiny v technických testech. Během sledování proběhla celkem tři testování, která poskytla vstupní, kontrolní a výstupní výkonové údaje. Pro zpracování a následnou analýzu naměřených dat byla použita metoda t-testu pro párové hodnoty závislých výběrů. Výsledky: Výsledky ukazují trenérům testované skupiny zpětnou kontrolu nad trénováním a prováděním herních činností jednotlivce ve volejbalu, způsoby vedení tréninku a technického zdokonalování svěřenců. Následné porovnání chlapců a dívek poukazuje na zvláštnosti motorického vývoje v tomto věku. Klíčová slova: Volejbal Herní činnosti jednotlivce Volejbal mládeže Trénink - 4 -

Učitel a žáci jako spolutvůrci a konzumenti školního klimatu
Čapek, Robert ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Lašek, Jan (oponent) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Cílem této práce bylo uspořádat poznatky, týkající se školního klimatu, s důrazem na klima třídní. Nejdůležitějšími spolutvůrci a konzumenty klimatu jsou učitelé a žáci, kteří se na jeho vytváření podílejí ve vzájemných interakcích. Tyto interakce lze vnímat v jednotlivých kategoriích (jako je komunikace, výukové metody a aktivity, participace žáků aj.), které pojímám jako jednotlivé složky třídního klimatu. Klima ve školní třídě je možné nejen vnímat, ale i měřit. V práci se zabývám různými způsoby zjišťování klimatu - a to jak kvalitativními, tak i kvantitativními. Analyzuji jejich pozitiva a negativa, upozorňuji na nebezpečí při jejich používání. Výzkumná část prezentuje dvě fáze výzkumu. První z nich je kvantitativní měření v rozsáhlém vzorku 7. tříd základních škol a víceletých gymnázií. Druhá fáze ověřovala použití několika nástrojů na měření klimatu v jednotlivých třídách. Součástí výzkumné části je diskuze, která přináší nejen odpovědi na výzkumné otázky, ale analyzuje obecně možnosti zjišťování klimatu ve školní třídě.

Teorie firmy v pojetí nové institucionální ekonomii s přihlédnutím ke stavu institucionálního prostředí v ČR
Vitík, Robert ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Soukup, Jindřich (oponent) ; Žák, Milan (oponent) ; Mlčoch, Lubomír (oponent)
Dizertační práce rozpracovává teorii firmy na základě konceptu Teorie transakčních nákladů. Práce se zabývá zejména posledním vývojem teorie firmy rozpracované zástupci tzv. Nové institucionální ekonomie. Teorie se soustřeďuje na úlohu formálních a neformálních institucí. Hlavní úlohou institucí je ochrana vlastnických práv, vynucení uzavřených smluv, v širším smyslu klíčově ovlivňují charakter ekonomického prostředí, které usnadňuje ekonomickou aktivitu a poskytuje důležité informace jednotlivým účastníkům trhu. Instituce nás informují o možném ekonomickém chování a určují nám jeho základní omezení. V teoretické části práce nalezneme rozpracovaný základní teoretický model se specifickými lidskými aktivy, který vychází z teorie transakčních nákladů. Z modelu vyplývá, že transakce s vysoce specifickými aktivy budou internalizovány s daleko vyšší pravděpodobností, neboť firma dokáže lépe koordinovat takového aktivity než trh. Dochází k tomu i přesto, že specifičnost aktiv zvyšuje náklady například spojené s koordinací aktivit uvnitř firmy. Pokud vezmeme v potaz možnost, že hierarchické uspořádání, například vytvořením pravidel a interních postupů, zvyšuje efektivitu v porovnání s tržním uspořádáním, můžeme předchozí základní model modifikovat. Modifikovaný model založený na poznatcích teorie na bázi znalostí a schopností ukazuje, že specifičnost aktiv snižuje transakční náklady uvnitř firmy a naopak vede k rostoucím transakčním nákladům na trhu. Odpověď na první z formulovaných hypotéz najdeme v závěru teoretické části. Na základě předložených argumentů zastávám názor, že teorie na bázi znalostí a schopností je kompatibilní s původní teorií transakčních nákladů, oba přístupy tak společně dokáží odpovědět na širší okruh otázek. Praktická část dizertační práce je věnována kvalitě institucionálního prostředí v České republice. Institucionální prostředí je hodnoceno na základě posledních studií mezinárodních organizací jako Transparency International, Heritage Foundation, Kurtzman Group a zejména Světové banky. Za největší slabiny institucionálního prostředí můžeme považovat například množství administrativních kroků spojených se založením nové společnosti, složitost procedur spojených se stavebním povolením, nízká flexibilita zákonné úpravy pracovní doby zaměstnanců, administrativně a časově náročný daňový systém, přílišná délka soudních řízení, což vede k neefektivnímu vynucení smluvních ujednání a zejména k slabé ochraně vlastnických práv. Výsledkem jsou enormní transakční náklady na trhu. Takovéto transakční náklady negativně ovlivňují konkurenceschopnost jednotlivých společností a samozřejmě i celé České republiky.