Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,502 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 


Modelování profilů rychlosti větru naměřených sodarem v komplexním terénu
Hošek, Jiří
Sodarová měření byla prováděna na vhodných lokalitách Krušných a Orlických hor v letech 2000 a 2003 v široké škále synoptických situací. Krušné hory představují nejvhodnější oblast ke stavbě větrných elektráren. Zobecnění získaných profilů rychlosti větru může pomoci zlepšit přesnost numerických modelů v takových výškách nad povrchem, které jsou významné pro stavbu větrných elektráren. Ve druhé části práce jsou v obou oblastech počítána pole rychlosti větru pro termíny získaných vertikálních profilů. Použity byly nehydrostatické mezoměřítkové modely KAMM a PIAP. Inicializace modelů byla provedena rychlostí a směrem geostrofického proudění a teplotním zvrstvením.

Fyzikální a matematické modelování vlivu velofaryngeální nedostatečnosti na akustické vlastnosti vokálního traktu člověka
Horáček, Jaromír ; Vampola, T. ; Veselý, Jan ; Růžička, P.
V článku jsou studovány účinky velofaryngeální nedostatečnosti respektive rozštěpů patra na akustické frekvenčně modální vlastnosti supraglotických prostor člověka. Modelování pomocí konečných prvků (MKP) je ověřováno experimenty s použitím fyzikálního modelu vokálního a nosního traktu vyrobených metodou rapid prototyping z MKP modelu.

Předběžné výsledky modelování rázové napjatosti hlasivek s použitím aeroelastického modelu produkce hlasu
Horáček, Jaromír ; Laukkanen, A. M. ; Šidlof, Petr
Hlasoví profesionálové např. učitelé mají často problémy se svým hlasem. Proto je potřeba více informací o biomechanických silách ve vztahu k produkci hlasu tak, aby bylo možno stanovit bezpečné limity pro používání hlasu v různých profesích. Rázová napjatost je definována jako rázová síla dělená kontaktní plochou hlasivek při jejich nárazu. Rázové napětí je důležitá proměnná pro kvantifikaci mechanického namáhání hlasivkové tkáně během hlasového projevu.

Přesné polohování pneumatických pohonů
Volf, Marek ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se v úvodu zabývá stručným přehledem současné úlohy pneumatických pohonů. Dále je provedena rešerše v oblasti modelování a řízení pneumatických pohonů. Je zde uveden základní přehled termodynamických zákonu. Ty jsou následně použity při sestavení matematického modelu pneumatického pohonu. Následně je provedena identifikace parametrů modelu. Je navrženo řízení pomocí fuzzy PID regulátoru a výsledky jsou porovnány s konvenčním PID regulátorem.

Experiment CAPEX-U: Současnost a Budoucnost
Frolov, Oleksandr ; Koláček, Karel ; Štraus, Jaroslav ; Schmidt, Jiří ; Boháček, Vladislav ; Prukner, Václav
Představujeme nové pulzní zařízení s kapilárním výbojem s laserem spínaným jiskřištěm. Sestavené zařízeni CAPEX-U se skládá z Marxova generátoru, pulzní formovací linky, plynem plněného, laserem spínaného jiskřiště a keramické kapiláry. Konstrukce byla určena pomocí mapování elektrostatických polí v nejvíce namáhaných místech a také pomocí analýzy ekvivalentního obvodu. Představujeme výsledky modelováni a také první elektrické testy celého zařízení.

Návrh modelů správy investičních nemovitostí
Šicnerová Shahbazjan, Margarit ; Brauner, Roman (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaobírá podnikatelským záměr pro firmu Get & Invest, který spočívá v sestavení modelu správy investičních nemovitostí. Get & Invest je mladou firmu zabývající se realitní a stavební činnosti, financováním. Mimo jiné také poskytuje např. právní servis. V práci se dále budu zabývá všemi aspekty, které s podnikatelským záměrem bezprostředně souvisí. Jedná se o analýzu trhu, zákazníků, dodavatelů a konkurence. Dále také stanovení ceny za poskytované služby. Cílem práce je tedy navrhnout komplexní model správy investičních nemovitostí. Tento model bude zahrnovat jak náklady spojené s provozem těchto nemovitostí, tak i jejich ekonomické zhodnocení v čase.

Konstrukce formy pro výrobu trupu ultralehkého letounu
Zatočilová, Aneta ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí formy trupu ultra lehkého letounu, z hlediska softwarového zpracování digitálních dat. Výsledný digitální model splňuje nároky na vyrobitelnost pomocí CNC strojního obrábění. Realizace dle přístupu reverzního inženýrství byla koncipována do čtyř etap, které musely být řešeny postupně z důvodu návaznosti jednotlivých kroků. Jednotlivé etapy odpovídají hlavním kapitolám praktické části diplomové práce. První část se zabývá trojrozměrnou digitalizací trupu letounu s využitím optického skeneru ATOS a fotogrammetrického systému Tritop. Výsledkem této části práce jsou digitální data geometrie trupu letounu ve formě polygonální sítě. Následující část se zabývá softwarovou rekonstrukcí naměřených dat – optimalizací polygonální sítě za účelem zajištění vhodného podkladu pro zpracování plošného modelu. Třetí, časově nejnáročnější část práce, se zabývá tvorbou plošného modelu trupu letounu. Geometrie musí splňovat nároky na hladkost a tečné, nebo křivostní napojení ploch, včetně dalších nároků vyplývajících z využití modelu. V poslední části práce je popsán postup odvození formy z geometrie trupu letounu.

Metodika modelování lepených spojů v automobilovém průmyslu
Hrádek, Zbyněk ; Janda, Štěpán (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou modelování pevnostních lepených spojů používaných při simulacích bariérové zkoušky čelního OBD nárazu dle EuroNCAP. Cílem je navrhnout metodiku modelování lepených spojů, která by přiblížila chování modelovaného lepeného spoje experimentu.