Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,396 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.32 vteřin. 

Leasing - srovnání úpravy platné v ČR s IFRS
Křížová, Veronika ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce)
Ve své práci charakterizuji a porovnávám rozdíly mezi českou úpravou finančního leasingu s leasingem podle Mezinárodních účetních standardů. Po vymezení základních pojmů týkajících se leasingu jsem se zaměřila na srovnání obou úprav z teoretického i praktického hlediska. Srovnání uvádím u každé úpravy jak z pohledu pronajímatele, tak i z pohledu nájemce.

Analýza vlivu sociální politiky na porodnost v jednotlivých krajích ČR
Dvořák, Josef ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce se zabývá vztahem mezi porodností a nástroji státní sociální podpory. Cílem této práce je odhalit vztah mezi těmito dvěma veličinami. Dílčím cílem je pak prozkoumat specifika působení nástrojů sociální podpory v konkrétních krajích České republiky. Zaměřil jsem se na výzkum na úrovni celé ČR i jednotlivých krajů v období mezi lety 1993-2014. Při hledání těchto vztahů byla použita metoda srovnání rozdílů ve vývoji veličiny míry plodnosti. Následně byl sestaven regresní model vypočítaný pomocí metody fixních efektů. Pro vzorek konkrétních krajů byla aplikována metoda nejmenších čtverců. Provedeným výzkumem se ve všech modelech podařilo popsat více než 80 % variability. Na základě této práce je možné předvídat chování obyvatel při změně výše některých dávek. Hlavním zjištěním je, že nejvíce motivující jsou opatření jako rodičovský příspěvek a přídavek na dítě.

Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce
Rožková, Lucie ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Březina, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce je analýza a zhodnocení úspěšnosti marketingové strategie na sociálních médiích použité obchodním řetězcem a porovnání působení na sociálních médiích s konkurenčními řetězci a dále formulace doporučení pro analyzovanou společnost pro efektivnější a úspěšnější komunikaci na sociální síti. Teoretická část je zaměřena na představení zkoumané problematiky a představení možností využití sociálních médií pro marketingovou strategii společnosti. Následuje metodická část ukazující použité výzkumné a analytické metody. V praktické části je metodou dotazníkového šetření, konkurenčního srovnání a zároveň obsahovou metodou porovnáno působení analyzované společnosti a její konkurence na sociální síti Facebook. Následně autorka dle výsledků navrhuje doporučení pro lépe hodnocenou komunikaci společnosti se zákazníkem. V závěru práce se nachází zhodnocení práce a okomentování definovaných hypotéz.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Teorie komunikace s cizincem v ošetřovatelském procesu
Heitzerová, Ilona ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Skorunka, David (oponent) ; Švarcová, Eva (oponent)
Autor: Ilona Heitzerová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Teorie komunikace s cizincem v ošetřovatelském procesu Vedoucí práce: doc. PhDr.Jana Kutnohorská, CSc. Počet stran: 140 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: komunikace, multikultura, ošetřovatelství, porod, poporodní péče Bakalářská práce pojednává o základních pojmech souvisejících s komunikací, jak v obecné rovině, tak v rovině týkající se komunikace s cizinci, s multikulturní tématikou a s pojmy, které se vztahují k porodu. Dále se práce zabývá specifiky v oblasti ošetřovatelské péče o matky - cizinky a v této souvislosti je zmíněn koncepční model dle Madeleine Leiningerové. V práci jsou zahrnuty informace o vietnamské, bulharské, ukrajinské a nigerijské kultuře, náboženství a charakteristika těchto národnostních menšin. Nedílnou součástí bakalářské práce je kvalitativní výzkumné šetření, zaměřené na komunikaci, na jazykových znalostech a na pochopení problému a přístupu ke klientkám - cizinkám ohledně ošetřovatelské péče při porodu. Zkoumaný vzorek tvoří matky - cizinky, které porodily na porodnickém oddělení Podřipské nemocnice s poliklinikou v Roudnici n.L.

Srovnání komunikace realizované formou PPP projektu na Slovensku se státní komunikací v České republice
Urban, Tomáš ; Vrbová, Lucie (vedoucí práce) ; Tenk, Jiří (oponent)
PPP(public-private partnership, překlad: partnerství mezi soukromým a veřejným sektorem) projekty se v dnešní době využívají stále častěji jako alternativní nástroj pro stavbu veřejných projektů infrastruktury a služeb. Partnerství mezi soukromým a veřejným sektorem spolu přináší několik zásadních výhod, ale i nevýhod a rizik. PPP projekty se však pomalu stávají nedílnou součástí každého vyspělejšího státu. V této bakalářské práci budeme obecně mluvit o teorii spojené s PPP projekty a dále budeme porovnávat dálnici R1 na Slovensku postavenou přes PPP s dálnicí D3 postavenou tradičním způsobem.

Návrh řešení BI v prostředí platformy elektronického obchodu
Kabrhelová, Kateřina ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vysoký, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem pilotního řešení Business Intelligence pro platformu elektronického obchodu Shopio. V první části práce jsou teoreticky popsány pojmy Business Intelligence a elektronický obchod se zaměřením na možné přístupy k měření výkonnosti elektronického obchodu. Součástí teoretické části je také srovnání nástrojů pro měření výkonnosti elektronických obchodů dostupných na českém trhu. Druhá část práce nejprve obecně popisuje platformu Shopio a současný stav modulu statistiky. Pro potřeby návrhu nového řešení je provedena analýza požadavků na řešení mezi současnými klienty, kteří provozují své elektronické obchody na platformě Shopio. Na základě získaných požadavků je poté navrženo pilotní řešení Business Intelligence, které je zároveň testováno s využitím reálných dat elektronického obchodu. Hlavním cílem práce je vylepšit současný stav reportů a poskytnout tak majitelům e-shopů možnost vyhodnocovat prodeje elektronického obchodu lépe a efektivněji.

Spolupráce stomické sestry se členy multidisciplinárního týmu
VOTRUBOVÁ, Veronika
Stomie je vyvedení dutého orgánu na povrch těla. Hlavním cílem péče o stomii je navrácení pacienta do plnohodnotného života, s čím by mu měla napomáhat stomická sestra. Stomická sestra provádí pacienta předoperační přípravou, pooperační přípravou a dále i ambulantní, kdy pacient navštěvuje stomickou sestru ve stomické poradně. Aby mohla stomická sestra uspokojovat všechny potřeby pacienta, je důležitá spolupráce i s ostatními členy multidisciplinárního týmu. Teoretická část se zabývá anatomií a fyziologií, definicí stomie dále historií stomie a jejího vývoje v ošetřování. Další kapitola se zabývá indikacemi, typy stomií a možnými komplikacemi. Následují kapitoly o předoperační a pooperační péči, výživovém doporučení a klubech pro stomiky. Další kapitoly jsou věnovány stomickým sestrám. Tato práce má stanovený jeden cíl: Zjistit, jak spolupracuje sestra v rámci multidisciplinárního týmu na různých odděleních zdravotnického zařízení. Pro tento cíl byla stanovena hypotéza: Začlenění stomické sestry v multidisciplinárním týmu je na různých odděleních odlišné. A výzkumná otázka: Jakým způsobem je stomická sestra začleněna do multidisciplinárního týmu? K dosažení cíle bylo provedeno kvantitativně kvalitativní šetření. Kvantitativní šetření proběhlo formou dotazníků pro sestry z chirurgického a interního oddělení. Kvalitativní šetření bylo provedeno pomocí rozhovorů se třemi stomickými sestrami. Výsledky dotazníků byly zpracovány do grafů. Rozhovory byly přepsány a zpracovány do třech kategorizací. Z výzkumu vyplývá, že na chirurgickém oddělení směnné sestry se stomickou sestrou spolupracují mnohem lépe než na interním oddělení. Na chirurgickém oddělení spolupráce funguje lépe v oblasti komunikace se směnnými sestrami, kdy si předávají informace o pacientech se stomií, o výskytu komplikací a o postupu péče. Naopak na interním oddělení tato komunikace v mnoha případech nefunguje. Sestry na interním oddělení nemají ve většině případů potřebu komunikovat se stomickou sestrou a probírat postup péče o pacienta. Pomocí výzkumné otázky a potvrzení hypotézy jsme došli k naplnění cíle. Z kvalitativního šetření vyplývá, že jsou stomické sestry se začleněny do edukace pacientů před operací a po operaci. Do předoperační přípravy se zahrnuje i zakreslení vhodného místa pro stomii u budoucího stomika. Se směnnými sestrami většinou probírají vhodný postup péče o pacienta se stomií, vzájemně se informují o výskytu komplikací. Stomická sestra informuje v případě zájmu sestry o nových pomůckách a poznatcích ze seminářů. Stomická sestra má svoji specifickou dokumentaci, kam zapisuje údaje o pacientovi. Dvě stomické sestry poukazují i na možnost spolupráce s nutričním terapeutem v rámci výživové porady pacienta se stomií. Spolupráce s fyzioterapeutem spočívá pouze v tom, že ho stomická sestra informuje o celkovém stavu a fyzioterapeut provádí celkovou rehabilitaci. Výsledky našich zjištění získané touto bakalářskou prací budou poskytnuty managementu nemocnic, kde výzkum probíhal.

Využití sociálních sítí v marketingu veřejné správy
Böhmová, Iva ; Lohr, Václav (vedoucí práce)
Marketing na sociálních sítích je velmi rozšířený. Zásady marketingu pronikají i do systémů veřejné správy.Tato diplomová práce se bude opírat jak o teoretické úvahy, tak o empirický výzkum zaměřený na uplatnění marketingu na sociálních sítích úřady veřejné správy. Součástí praktické části bude srovnání a zhodnocení současného stavu využívání sociálních sítí pro marketing mezi krajskými úřady v České republice.

Soubor publikovaných článků
DVOŘÁK, Petr
Cílem předkládaného souboru publikovaných článků je charakterizovat sociální dovednosti učitele jako součást jeho profesní kompetence a vymezit jejich význam ve výuce angličtiny komunikační metodou v edukačních interakcích ve školní třídě. Teoretickými východisky výzkumů jejichž výsledky jednotlivé články předkládají jsou funkčně komunikační přístupu k jazyku a z něj vycházející komunikační metoda. Pozornost je věnována procesům interakce, komunikace a cizojazyčnému diskurzu ve školním prostředí s akcentem na cizojazyčnou výuku dospívajících. Na základě specifik cizojazyčné edukační interakce konkretizujeme sociální dovednosti učitele a vymezujeme sociálně-dovednostní aspekty cizojazyčné edukační interakce. Zjištění výzkumů prezentovaných v předkládaných článcích se týkají zejména žákovské reflexe edukačního stylu učitelů angličtiny a edukačního působení učitele v konkrétní třídní interakci. Výzkum je rovněž zacílen na analýzu vybraných sociálně-dovednostních aspektů edukační interakce a diskurzu ve výuce angličtiny komunikační metodou. Konkrétně se jedná o žákovské a učitelské iniciace komunikace, otázky a distribuci komunikačních příležitostí.