Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,303 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Characteristics of Materials to Be Used in Bone Surgery
Sochor, M. ; Balík, Karel ; Sedláček, R. ; Tichý, P. ; Suchý, Tomáš
The paper presented deals with mechanical testing of C-C composite materials useable in orthopeady in the form of intervertebral cages applied at lumbar spine injuries treatment. Some results obtained are presented in this paper.

DNA virové infekce u pacientů po alogenní transplantaci kostní dřeně"
Hubáček, Petr ; Cinek, Ondřej (vedoucí práce) ; Šterzl, Ivan (oponent) ; Mayer, Jiří (oponent) ; Žák, Pavel (oponent)
Infekční komplikace jsou po alogenní transplantaci hematopoetických kmenových buněk (HSCT) velmi časté. Mimo bakteriálních a mykotických infekcí, se u těchto pacientů na morbiditě a mortalitě podílí významně také virové infekce. Z nich jsou pak nejčastější infekce DNA viry. Od ledna 2001 do října 2008 jsme vyšetřili vzorky od 217 dětských a 382 dospělých pacientů po alogenní HSCT. Vyšetřili jsme celkem 15 757 vzorků (medián 31 vzorků u dětí, 20 u dospělých). Z nich bylo 14 867 vzorků periferní krve a 890 vzorků dalších biologických materiálů (moč, stolice, likvor apd.). Kvantita HSV, VZV, CMV, HHV-6, HHV-7, EBV, adenovirů skupin A-C, BKV a genu lidského albuminu byla ve vzorcích testována pomocí kvantitativní real-time PCR. V případě CMV, HHV-6, HHV-7 a EBV jsme výsledky normalizovali na 10 000 lidských genomických ekvivalentů. HSV a VZV jsme detekovali pouze v malém počtu vzorků. Hranici virostatické terapie CMV reaktivace 100 normalizovaných kopií jsme detekovali u 55 dětí a 123 dospělých, z nich se přes terapii symptomatická CMV nemoc objevila u 68 pacientů. Pokročilá CMV nemoc samostatně, či v souvislosti s dalšími komplikacemi po HSCT se pak projevila u 20 pacientů, u 17 s fatálními následky. U 4 dětských pacientů jsme také prokázali výskyt ganciklovir rezistentní mutanty CMV, což vedlo k modifikaci...

Deskripce zubní úrazovosti u chlapců staršího školního věku v mikroregionu České Budějovice a návrh zdravotně edukačního materiálu.
TOBOLKOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá problematikou zubní úrazovosti u chlapců staršího školního věku v mikroregionu České Budějovice. Úraz znamená náhlé poškození zdraví působením vnějších faktorů o síle přesahující adaptační možnosti lidského organismu. V oblasti zubní úrazovosti jsou nejvíce ohroženou skupinou populace děti. Nejčastějším důvodem úrazu malých dětí je jejich nedokonalá stabilita. V případě starších dětí a mládeže převažují úrazy vzniklé vlivem sportu. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení období staršího školního věku, dále pak na anatomii a fyziologii chrupu. Součástí práce je i výčet zubních úrazů a jejich následná léčba. Pozornost také patří protetické stomatologii a vlivu úrazů na fyzické a psychické zdraví jedince. V závěru teoretické části je uveden postup při vyšetření zraněného, poúrazová dentální hygiena a výživa pacienta po úrazu zubů. Výzkumná část práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření druhy úrazů zubů, okolnosti vzniku úrazů a vliv úrazů na fyzické a psychické zdraví jedinců dané věkové kategorie. Dotazníkové šetření bylo vyhodnoceno a následně zpracováno v grafické části práce. Součástí diplomové práce je i zdravotně edukační materiál, který slouží ke zkvalitnění dentální hygieny a k prevenci vzniku zubních úrazů u žáků 2. stupně základní školy.

Behavior analysis of unskilled negotiators during negotiation
Szabó, Tomáš ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Jusko, Roman (oponent)
Diplomová práce se pokouší o zmapování strategie vyjednávaní mezi nezkušenými vyjednávači a nalezení těch strategií, využívaných nezkušenými vyjednávači, které zabraňují dosáhnutí nejefektivnějšího výsledku. Poukázáním na tyto nesprávné vyjednávací strategie, chce nasměrovat akademiky k eliminaci těchto strategií při budoucí výuce vyjednávacích strategií. Teoretická základna diplomové práce poukazuje na teoretickou stánku strategií spojených s vyjednáváním, mapuje prvky, styly a postupy vyjednávaní, které jsou ve vyjednávaní využívané. Praktická část detailně interpretuje výsledky zjištěné z výzkumu, který bol realizovaný prostřednictvím aplikace vyjednávací simulace do vyučovaní předmětu Tréning sociálních a manažérských dovedností v pěti simulačních seminářích, které se uskutečnili v zimním semestru ročníku 2013/2014.

Contemporary methods of treatment of injuries and their complications in immature permanent teeth in children
Tzigkounakis, Vasileios ; Merglová, Vlasta (vedoucí práce) ; Nováková, Květoslava (oponent) ; Gojišová, Eva (oponent)
Tato studie se zabývá vyhodnocením endodontického ošetření s použitím materiálů s hydroxidem vápenatym u stálých zubů s nedokončeným vývojem kořene následkem traumatu, především po úrazech závěsného aparátu. - Cílem práce je zejména: a. analyzovat faktory, které přispívají ke vzniku post-traumatických komplikací, především po avulzi stálých zubů s nedokončeným vývojem kořene, b. zkoumat účinnost endodontické léčby těchto komplikací s použitím materiálů s hydroxidem vápenatým u stálých zubů s nedokončeným vývojem kořene, c. vyhodnotit různé materiály s hydroxidem vápenatým, d. porovnat vlastní výsledky s ostatními studiemi v literatuře, týkajícími se vlastností hydroxidu vápenatého v případech, kdy je používán jako dočasná kořenová výplň. - Preklinická a klinická část této studie jsou rozdělené na 3 části: 1. Vyhodnocení znalostí učitelů základních škol při poskytování první pomoci v případech avulze stálých zubů: bezprostřední a správná první pomoc a rychlý transfer dětí k zubnímu lékaři jsou určujícími faktory prognózy poraněných zubů a budoucího výskytu posttraumatických komplikací. 300 učitelů bylo požádáno o vyplnění dotazníků týkajících se avulze stálých zubů. 69 % respondentů nebylo nikdy informováno o poskytnutí první pomoci v situacích dentálního traumatu, 34 % nikdy neslyšelo pojem "avulze" a 81%...

SAN MINN (ANEB) UMĚLEC, KTERÝ DÁVÁ PŘEDNOST TVORBĚ A OBRAZŮM PŘED SVÝM ŽIVOTEM
Zeya, Pyin Nyar ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Nikdo nemůže ovládat svobodné myšlení a inspiraci umělce. Přestože jeho obrazy a tvorba byly vystaveny velkému tlaku a na nátlak shora zakázány, jejich umělecká hodnota nikdy neklesla. Proto píši tuto práci. San Minn vystoupil zbarmského malířského mainstreamu a nikdy nenamaloval komerční obraz. Je stále věren své víře v umění a malbu a přichází vždy s novými způsoby, jak přistoupit malování. Jeho tvorba se podstatně odlišuje od jeho souputníků a jeho styl se výrazně liší. V barmském malířství je unikátním jevem. Naskytla se mi možnost studovat jeho styl, myšlenky, způsob uvažování a jeho odhodlání s jakým umění vytváří. Moje práce má za cíl ukázat život umělce a malíře, který vyrostl a žil 50 let pod vojenskou nadvládou, a skrze pohled na jeho případ popsat vývoj a stav výtvarné scény v Barmě. Zprostředkuji tak nejen zájemcům o malbu, ale všem ostatním čtenářům vhled do barmského malířství a místní umělecké scény. Doufám, že moje práce tak bude vhledem prospěšným a barvitým. Zdá se, že jakožto malíř, San Minn chce, aby jeho publikum cítilo a zažilo jeho práce, ale jen zřídka odhaluje svůj osobní život, který se odvíjí za jeho plátny. Pro mě je tato práce zároveň i příležitostí jeho osobní rovinu alespoň trochu poodkrýt na následujících stránkách. xxxxxxxxx Cíl Práce Má práce může být zajímavá pro každého, kdo se zajímá o současnou uměleckou scénu Barmy (Myanmaru). Umožňuje čtenáři, aby se dočetl o jednom z nejslavnějších a nejvýznamnějších umělců a uměleckých směrů v Barmě (Myanmaru). Jeho malby jsou svědectvím o více než 40 let dlouhé cestě pod dohledem cenzury, avšak na každém kroku ukazují na jeho nebojácnost řešit politické a sociální otázky. Mnohé z uměleckých děl San Minna jsou autobiografické, vytváří břitký sociální komentář k populární kultuře a zrcadlí sociální hodnoty, stejně jako situace, které jejich autor prožíval. xxxxxxxxxxxx

Problematika nádorů ledvin u nemocných v terminální fázi ledvinneho selhání
Ürge, Tomáš ; Hora, Milan (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent) ; Zachoval, Roman (oponent) ; Morávek, Petr (oponent)
SOUHRN Úvod: Riziko karcinomu ledviny je u nemocných v terminální fázi ledvinného selhání (end stage kidney disease - ESKD) minimáln_ 10 x vyšší. Nicmén_ existuje pouze málo informací o morfologických a chromozomálních zm_nách renálních tubul_, ze kterých vzniká karcinom a o jeho patogenezi, která se zdá být odlišná od karcinomu u b_žné populace. Cíl práce: V klinické _ásti pomocí statistických metod zjistit charakteristické znaky renálního karcinomu u ESKD. V experimentální _ásti analýzou vybraných chromozomálních aberací objasnit patogenezi vzniku t_chto karcinom_. Soubor metodika: V letech 2000 - 2007 bylo v pé_i transplanta_ního centra a nefrologické ambulance FN Plze_ 184 pacient_ v kone_ném stádiu selhání ledvin. U 15 z nich byl zjišt_n renální karcinom. Byly hodnoceny následující prom_nné: v_k, pohlaví, primární p_í_ina ledvinného selhání, délka trvání dialýzy. Prom_nné v_k, pohlaví a bun__ný typ nádoru byly srovnány se souborem pacient_ se sporadicky se vyskytujícím nádorem ledvin. V experimentální _ásti práce sledujeme po_etní aberace chromozóm_ 7, 17 a Y tubulárního epitelu nemocných s ESKD, který zatím nevykazuje nádorové zm_ny pomocí fluorescen_ní hybridizace in situ (FISH). Výsledky: Bylo hodnoceno celkem 15 pacient_ s renálním karcinomem p_i ESKD. Pr_m_rný v_k nemocných 55,7 ± 11,5 let, délka...

Děda Lesoň jako motivační výukové prostředí pro hospitalizované a nemocné děti
Králová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá použitím sémantického aritmetického prostředí "Děda Lesoň" při experimentální výuce nemocného dítěte. Prvním cílem práce bylo ověřit motivační sílu tohoto prostředí. Za tímto účelem byl realizován experiment s hospitalizovaným žákem 4. ročníku. Druhým cílem práce bylo zpracovat výukový materiál, který by bylo možné použít při výuce matematiky dětí 2.-5. ročníku ZŠ při jejich dlouhodobějším pobytu v nemocnici vedle jejich běžných učebnic. Pro úplnost je práce doplněna obecným materiálem o dětských pacientech, jejich zvláštnostech, potřebách a právech a též o vzdělávání nemocných dětí. V práci jsou přiloženy jak písemné materiály experimentu, tak veškeré materiály, které byly v rámci zpracování diplomového úkolu vytvořeny.

Německé střední školy v Brně v letech 1918-1945
Rausová, Markéta ; Valenta, Josef (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Práce uvádí přehled německého středního školství v Brně v průběhu let 1918 - 1945. Mezi střední školy pro účel této práce spadají také učitelské ústavy a průmyslové a obchodní školy. Cílem je podat konkrétní obraz německého středního školství v Brně v uvedeném období v kontextu celkové školské legislativy. Samotné analýze brněnských škol předchází stručný úvod do středoškolského systému ČSR a problematiky německého středního školství v ČSR. Práce posuzuje brněnské školy z různých hledisek (počet žáků, podíl dívek na celkovém počtu žáků, vyznání a mateřský jazyk žáků, otázka financí a školného, klasifikace...) a pokouší se nastínit jejich historii a vzájemné vztahy. Výchozím materiálem jsou zejména německy psané prameny (výroční zprávy, jubilejní památníky, hlavní a třídní katalogy, kroniky) a dobová literatura týkající se středního školství (převážně od R. Neuhöfera). Text může sloužit jako podklad pro další srovnávací práce (s českými středními školami v Brně, s německými středními školami v Praze apod.)

Vývoj boxu v Mostě od počátků do současnosti
Procházka, Tomáš ; Waic, Marek (vedoucí práce) ; Kolář, František (oponent)
Název: Vývoj boxu v Mostě od počátků do současnosti Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění informací o počátcích boxu v městě Most. Dalším cílem bude zmapování vývoje mosteckého boxu až do současné doby. Metody: Je důležité definovat hlavní problém a důvod vypracování celé práce. Současně je nutné vyhledat hodnověrné, ověřené zdroje informací. Svou důležitost má i důkladný popis a analýza vzniklých situací. Pro splnění cílů bude použito shromažďování potřebných údajů s využitím především metody rozhovoru, studia písemných a elektronických materiálů. Ústně získaný materiál z rozhovorů byl písemně zaznamenáván a poté byl analyzován a zpracován do přehledné formy. Stejně tak bylo postupováno u písemně a elektronicky získaných informací. Výsledky: Zjištěná data budou postupně porovnávána, dále zpracována a interpretována formou souvislého textu doplněného obrázky a přílohami. Názorně tak budou předloženy informace popisující počátky a vývoj mosteckého boxu až do současné doby. Klíčová slova: dějiny, historie, Mostecko, rohování, sport, tělocvičná aktivita