Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Vývoj státní mapy 1:5 000 - odvozené
PETR, Tomáš
Cílem práce je podat přehled o postupném vývoji mapového díla Státní mapy 1:5 000 ? odvozené. Od 1945 bylo zapotřebí map velkého měřítka pro projekční práce všeho druhu zejména v měřítku pro projektování nejvhodnějším, tj. 1:5000. Bylo proto rozhodnuto o vyhotovení ?Státní mapy 1:5 000 ? hospodářské? SHM5 jako mapy původní s polohopisným a výškopisným obsahem a to na celém státním území. Protože tvorba původní mapy hospodářské postupovala pomalu, přikročilo se k vyhotovení mapového provizória 1:5000 tzv. ?Státní mapy 1:5 000 ? odvozené SMO-5?, kterou se budeme v bakalářské práci zabývat. Jak z názvu vyplývá, byla tato mapa sestavena z podkladů, které byly k dispozici. V současnosti je SMO-5 plně nahrazována Státní mapou 1:5 000 (SM-5), která má rastrovou nebo vektorovou podobu. Tato práce udává celkový souhrn všech prací k vyhotovení SMO-5. Od přípravných prací (použitelnost mapových kladů a jiných grafických podkladů), celkové tvorby, kladu, označení a rozdělení mapových listů, kontrolních prací, vydávání mapy SMO-5 až po tvorbu mapových značek podle základního ustanovení a výškopisných poměrů. Samostatnou kapitolu pak tvoří přehled o SM-5, kde se nachází shrnutí stávající technologie, využití digitální formy SM-5 a celkové hodnocení kvality a přesnosti polohopisu a výškopisu, které zároveň hodnotí také SMO-5.

Alternativy nepodmíněného trestu odnětí svobody a alternativy trestněprocesní
Najdekr, Vladimír ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Osmančík, Otakar (oponent)
usnesení. Ve výroku tohoto usnesení soud pro mládež, p ípadn v p ípravném ízení státní zástupce, uvede, že se od dalšího trestního stíhání mladistvého odstupuje. Usnesení musí též obsahovat výrok o tom, že se trestní stíhání pro p edm tný skutek, ve kterém je spat ováno ur ité provin ní, zastavuje (§ 70 odst. 2 ZSM). Proti tomuto usnesení je pak p ípustná stížnost, jež má odkladný ú inek a poškozený se o odstoupení trestního stíhání toliko vyrozumí (§ 70 odst. 4 ZSM). V ust. § 70 odst. 5 ZSM je obsažena jakási pojistka, díky které m že po rozhodnutí o odstoupení od trestního stíhání mladistvý dosáhnout pokra ování trestního stíhání a p ípadného zproš ujícího rozsudku. Pokud tedy mladistvý do t í dn od oznámení usnesení o odstoupení od trestního stíhání prohlásí, že trvá na projednání v ci, p íslušný orgán (soud pro mládež nebo státní zástupce) vydá usnesení o pokra ování v trestním stíhání a v trestním ízení se pokra uje. Toto ustanovení má dopad na náležitosti usnesení o odstoupení od trestního stíhání, kdy v tomto musí být mladistvý pou en o možnosti prohlásit, že trvá na pokra ování v trestním stíhání. V posledním 6. odstavci § 70 ZSM je pak obsaženo omezení, že pokud bylo odstoupeno od trestního stíhání mladistvého a v trestním ízení se pokra ovalo jen proto, že mladistvý na projednání v ci trval, soud...

Etika v podnikání
Karban, Václav ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Práce zpracovává normativní deskripci stavu etických norem v podnikatelském prostředí v ČR, nejprve teoreticky uvádí do problematiky etiky, poté se věnuje rozboru prostředí. Rozbor prostředí začíná analýzou vnějších etických norem - zákonů - a jejich strážců z řad orgánů státní správy a pokračuje rozborem vlastních etických kodexů odvětví - konkrétně reklamy, která má vlastní dobře rozvětvenou etickou strukturu a pojišťovnictví jako dalšího vybraného zástupce etického kodexu.

Důvěra vrcholným politikům
Kunštát, Daniel
CVVM Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i. v březnovém šetření zjišťovalo, zda dotázaní důvěřují vybraným vrcholným politikům. Předložený seznam tentokrát obsahoval jména čtyřiadvaceti čelných ústavních činitelů. Do výzkumu byli zařazeni prezident, předseda Senátu, předsedkyně Poslanecké sněmovny, členové vlády, předsedové parlamentních politických stran, nejvyšší státní zástupce a předseda Ústavního soudu.

Opravné prostředky ve správním řízení
SOCHOROVÁ, Viera
Téma mé bakalářské práce jsou Opravné prostředky ve správním řízení. Opravné prostředky ve správním řízení jsou pouze malou částí v celém systému záruk zákonnosti ve veřejné správě, které směřují k nápravě vadných správních rozhodnutí. Opravné prostředky ve správním řízení upravuje správní právo. Správní právo je ta část právního řádu, která upravuje veřejnou správu. Představuje soubor právních norem vztahujících se na veřejnou správu a upravujících její organizaci a činnost. Obecná část neboli obecné správní právo obsahuje základní pojmy, právní instituty a obecnou úpravu procesních postupů. Zvláštní část označovaná také jako hmotné právo správní zahrnuje hmotněprávní, ale i procesní úpravu podle jednotlivých správních odvětví. Správní řízení je postup správního orgánů, jehož účelem je vydání rozhodnutí, jímž se v určité věci zakládají, mění nebo ruší práva anebo povinnosti jmenovitě určené osoby nebo jímž se v určité věci prohlašují, že taková osoba práva nebo povinností má anebo nemá. Obce jsou jedním ze subjektů zajišťujících výkon rozhodnutí. Jsou základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Jedná se o veřejnoprávní korporaci, která má vlastní majetek, vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese vlastní odpovědnost. Městský úřad v Týně nad Vltavou rozhoduje v oblasti veřejné správy, tj. státní správy i samosprávy. Cílem práce je podrobně popsat a definovat platnou právní úpravu správního práva se zaměřením na opravné prostředky ve správním řízení, včetně možnosti využití soudního přezkumu. Dalším cílem je posouzení možnosti účastníka správního řízení v případě pochybení správního orgánu pří vydání pravomocného rozhodnutí ve věci čistopisů technických průkazů z dovozu a následně zahájení obnovy řízení a vydání nového rozhodnutí z moci úřední. V bakalářské práci je použita analýza zákonů, odborných dokumentů a literatury, zejména právních textů. Právní normy boudou vykládány přímo z jejich textů. Pro zpracování práce je určující především správní řád a ostatní právní předpisy. Přínosem je využití mimořádných opravných prostředků v praxi při obnově správního řízení. Dále mohou být výsledky práce použity jako informativní materiál pro posouzení možnosti toho, jak využít opravné prostředky ve správním řízení, jak se v nich orientovat a na co nezapomenout.

Právní a zdravotně sociální aspekty činnosti OSPOD jako ustanovených opatrovníků v zámu nezletilých dětí
BORSKÁ, Jana
Česká republika, jako signatář Úmluvy o právech dítěte, svěřila výkon státní správy na úseku péče o nezletilé děti obecním úřadům obcí s rozšířenou působností, kde ochranu práv a oprávněných zájmů nezletilých dětí vykonávají orgány sociálně právní ochrany dětí (dále jen OSPOD), které jsou začleněny do systému výkonu státní správy v územním členění tak, aby byla zajištěna komplexní péče o nezletilé děti v rozsahu stanoveném zákonem o sociálně právní ochraně dětí. Postavení a úloha OSPOD, který je pověřen výkonem státní správy na úseku ochrany nezletilých dětí, jsou upraveny zák. č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném znění. Stejně důležité je zakotvení postavení lidí pracujících na těchto úřadech. Z hlediska odbornosti jsou na ně kladeny vysoké nároky z hlediska znalostního profilu zejména z oboru práva. Jedná se o velice náročnou práci, která klade vysoké nároky na osobnostní profil zaměstnance. ČR provedla v posledních třech letech rozsáhlé zásahy do právní úpravy problematiky sociálně právní ochrany dětí, kde došlo k posílení ochrany práv nezletilých dětí a stanovení nových nástrojů k jejich ochraně. Přijetím nové právní úpravy rodinného práva, které je komplexně upraveno v zák. č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku, následovala nová právní úprava procesních předpisů spojených s ochranou práv nezletilých dětí, kde vedle zák. č. 99/1963, občanský soudní řád platí také zák. č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních. Rozhodování o nezletilých dětech stát svěřil převážně do pravomoci soudů, které jmenují místně příslušný OSPOD opatrovníkem k zastupování zájmů nezletilých dětí. Na základě provedeného rozboru základních pojmů bylo cílem zjistit názory vybraných vedoucích pracovníků OSPOD a soudců okresních soudů na vydefinované problémy vyskytující se v postupech činnosti OSPOD a soudů při ochraně zájmu nezletilých dětí. Ve výzkumné části práce byly rozborem kazuistik vytipovány problémy v činnosti OSPOD. Z návrhů soudců i vedoucích pracovníků OSPOD vyplynula nezbytnost sjednocení místní příslušnosti. Soudy navrhují sjednocení dle místa, kde se nezletilé dítě zdržuje; OSPOD dle místa trvalého pobytu. Všech 10 oslovených vedoucích pracovníků OSPOD označilo za problém dožádání, kde tento institut není zahrnut do hodnocení výkonů, nelze jej odmítnout. Podjatost činí problémy v různých fázích řízení - je zde patrný rozdílný přístup soudů k řešení dané problematiky (některé vznesenou námitku podjatosti u soudu řeší a jiní nikoliv) a pro pracovníky OSPOD je obtížné odhadnout - jak se zachovat, je-li vůči nim námitka podjatosti vznesena (z tohoto důvodu bylo téma "podjatosti zpracováno komplexně včetně výkladu právního postupu pro pracovníky OSPOD). Vzdělávání pracovníků OSPOD je zákonem stanovenou povinností. Ne všem OSPOD se daří zajistit školení v požadovaném rozsahu - a to z finančních důvodů (průměrné náklady na školení na jednoho zaměstnance je od 9167,-- do 13400 Kč ročně - tyto náklady odpovídají cca 6 dnům školení). Pracovní vytíženost způsobená nedostatečným počtem zaměstnanců OSPOD neumožňuje absolvovat tato povinná školení. V rámci zkoumání "účasti kolizního opatrovníka při jednání u soudu" bylo zjištěno - nepravidelná účast kolizního opatrovníka u soudu (neúčast při odvolacím řízení); nedostatek zkušeností pracovníků OSPOD v této oblasti; neúplné zprávy z šetření v rodině, které jsou určené pro soud. Na základě vyhodnocení rozhovorů vyplynuly návrhy na zlepšení organizace školení OSPOD, na základě povedeného komplexního rozboru řešení problematiky místní příslušnosti bylo doporučeno řešení samostatné evidence dožádání a finanční kompenzace činnosti OSPOD při dožádání provedení zastupování nezletilých u soudu, vypracování návrhů předběžných opatření, návrh možného řešení začlenění OSPOD v jiné organizační struktuře.

Působnost, organizace a činnost Úřadu práce ČR
PŘIBYLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá změnou a vývojem jednotlivých činností úřadu práce od jeho vzniku v roce 1990 do současné doby. Poukazuje zejména na změnu organizační struktury související se vznikem jednotného Úřadu práce ČR v roce 2011 a dále na rozšíření činností Úřadu práce ČR s přechodem agendy výplaty nepojistných sociálních dávek v roce 2012. Práce popisuje jednotlivé činnosti úřadu práce, primárně je zaměřena na činnosti na úseku nepojistných sociálních dávek dávek státní sociální podpory, dávek hmotné nouze, příspěvku na péči a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Zabývá se otázkou, zda je veřejnost dostatečně informována o činnostech úřadu práce.

Druhy zápisů do katastru nemovitostí
PANGRATZOVÁ, Jitka
V této práci jsem charakterizovala zápisy do katastru nemovitostí, které státní orgány mají pravomoc ve věcech ohledně katastru nemovitostí a postup kat. úřadu při provadění samotných zápisů. Stručně jsem také charakterizovala evidenci nemovitostí v Německu, jako ukázku dalkší země Evropské unie.


Srovnání některých přístupů v léčbě závislostí
JAMBRIKOVIČ, Daniel
Práce se zabývá srovnáním kognitivně-behaviorálního přístupu, spirituálního přístupu a metody holotropního dýchání v léčbě závislostí. Teoretická část práce začíná stručným pohledem na úlohu některých omamných látek a drog v dějinách, dále se věnuje popisu vzniku závislosti, jednotlivým modelům závislosti, systému péče o drogově závislé a možnostem psychoterapie v léčbě drogově závislých. V závěru této části jsou představeny základní předpoklady těchto tří přístupů a metod, které používají v léčbě závislostí. Praktická část obsahuje bližší charakteristiku a pokus o srovnání tří zvolených zařízení: Státní Psychiatrické léčebny Červený Dvůr jako zástupce kognitivně-behaviorálního přístupu v léčbě závislostí, terapeutické komunity Poštovice jako zástupce spirituálního přístupu v léčbě závislostí a Soukromého psychoterapeutického centra, Atelier II, jako zástupce metody holotropního dýchání v léčbě závislostí. Všechna tři zařízení poskytují léčbu lidem závislým na alkoholu nebo jiných návykových látkách, ale vycházejí z odlišných přístupů. Součástí této části práce jsou také přepisy strukturovaných rozhovorů s klienty. Na závěr jsou sledované přístupy vyhodnoceny na základě určitých bodů a je navržen kompromisní přístup v léčbě závislostí.