Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Představení digitalizačních projektů Národní technické knihovny a spolupráce v rámci eBooks on Demand
Kolátor, Jan ; Kamrádková, Kateřina
Příspěvek představuje hlavní digitalizační projekty NTK, kterými jsou VPK (Virtuální polytechnická knihovna), projekt Sharing Knowledge - OA Repositories in the V4 Countries, drobná digitalizace, Staré mapy a EOD (eBooks on Demand)
Prezentace: idr-387_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-387_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-387_3 - Stáhnout plný textMP4; idr-387_4 - Stáhnout plný textMP4

Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy
Králová, Tereza ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Stěžejními body mé práce jsou části zabývající se ekonomickým provozem Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy a spoluprácí těchto dvou institucí. Abych se mohla věnovat tématu Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy, musela jsem nejprve uvést historické zázemí všech zúčastněných škol. Poslední kapitola týkající se porovnání gymnaziálního studia s hudebním zaměřením s konzervatořemi v České republice je již jen poslední zajímavostí týkající se hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy. V průběhu letošního roku, došlo k přetvoření hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy v novou instituci pod názvem Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy. I přes to, že Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy bude i nadále raritou v Českém školství, není důvod se domnívat, že by došlo k jejímu zániku.

Německá komunita v Praze v druhé polovině třicátých let 20. století
Seiner, Jakub ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Šebek, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá některými aspekty německé kultury v Praze v období problematických třicátých let 20.století. Podáváexkurz do složitého života pražských Němců na poli kultury. Autor se snaží zachytit třecí plochy a naopak také spolupráci mezi Čechy a Němci ve vybraných oblastech kulturní sféry. Klíčová slova Němci, Praha, Kultura


Životní prostředí a zdraví
Cypriánová, Eliška ; Marádová, Eva (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem životního prostředí a zdraví v okolí Dobříše, tj. jakým způsobem tráví mladí lidé svůj volný čas, zda žijí zdravým životním stylem a v neposlední řadě jak je environmentální výchova začleněna do výuky základních a středních škol (gymnázium). Tato problematika je dále zpracována v otázce využití středisek ekologické výchovy, středisek pro volnočasové aktivity a jejich následné spolupráce s nimi. V další části práce je proveden výzkum, který zjišťuje trávení volného času a životní styl u tří generací (mládež, jejich rodiče a prarodiče). Další část výzkumu je věnována efektivitě způsobu začleňování environmentální výchovy do výchovy a následné spolupráci s žáky. V návaznosti na provedený výzkum, je vytvořena brožura s nabídkou institucí, sdružení a středisek v okolí Dobříše a Příbrami, zabývajících se tímto tématem, které lze navštívit. Cílem brožury je informovat učitele a školy a nabídnout jim možnost, jak využít tyto typy institucí při výuce o životním prostředí.


Edukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií
PINESOVÁ, Stanislava
Bakalářská práce s názvem ,,Edukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií`` se zabývá tím, jak by měla probíhat správná edukace žáků ve školách. Jaké protidrogové programy fungují ve znojemském regionu, jestli se školy řídí Rámcovým vzdělávacím programem, jak funguje Minimální preventivní program na školách a co je to primární prevence. Cílem práce je zhodnotit jak je realizována primární prevence patologických jevů ve školách na okrese Znojmo. K tomuto cíli jsou stanoveny tři hypotézy. První hypotéza se zaměřila na to, zda je edukace žáků v oblasti primární prevence dostatečná. Druhá hypotéza se zaměřila na to, zda ve školách realizují Minimální preventivní program učitelé těchto škol a třetí hypotéza byla zaměřena na to, jak často si školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky. Data byla získána dotazníkovým šetřením a rozhovorem s pedagogy. Dotazníkové šetření probíhalo na pěti školách na okrese Znojmo - na třech základních školách (ZŠ Kravsko, ZŠ Šumná a ZŠ Václavské náměstí), na jedné základní škole praktické (ZŠ praktická Znojmo) a jednom víceletém gymnáziu (osmileté gymnázium Znojmo). Šetření bylo vedeno jak mezi žáky, tak mezi pedagogy. Skladba otázek byla taková, že se odpovědi žáků a pedagogů mohly navzájem potvrzovat či vyvracet. Z provedeného šetření tedy vyplývá, že edukace žáků na školách v oblasti primární prevence patologických jevů je nedostatečná, učitelé i žáci uvedli, že protidrogová prevence probíhá ve vyučovacích hodinách minimálně. Ve školách realizují Minimální preventivní programy učitelé těchto škol. Školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky 1-2x ročně, jen ve výjimečných případech častěji. Žáci i pedagogové by uvítali častější protidrogové přednášky.

National grey literature cooperation model
Pejšová, Petra ; Vyčítalová, Hana
The National Library of Technology (NTK) has a long tradition of collecting grey literature on the national level. NTK became SIGLE system partner in the 1980s and from 2008 it has been the coordinator of the National Repository of Grey Literature (NRGL). NTK has created a grey literature partnership network in the Czech Republic. Over 130 institutions dedicated to research, science, education, culture etc. participate in this network and provide grey literature to the NRGL. NTK manages cooperation among these institutions and NRGL, provides methodology and standards, and deals with the legal aspects of repository management and collecting grey literature. We have created a model of the main parties involved in collecting and publishing grey literature in order to gain a better insight in the structure, and to enhance further cooperation. We defined the role of partners, type of participants, services, and tools used for grey literature publishing. In our poster, we would like to present the Czech national model as an inspiration for institutions in other countries.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Digitální knihovna pro šedou literaturu – funkční model a pilotní realizace (2008 – 2011)
Pejšová, Petra
Prezentace byla vytvořena za účelem obhajoby čtyřletého projektu Digitální knihovna pro šedou literaturu – funkční model a pilotní realizace, který podporovalo MK ČR v rámci výzkumných programových projektů v letech 2008 až 2011. Projekt řešila NTK společně s VŠE v Praze. Výsledkem projektu je Národní úložiště šedé literatury, nastavení nástrojů a kanálů pro šíření informací o šedé literatuře, kterými jsou zejména webové stránky a semináře, dále předávání dat o šedé literatuře do mezinárodních databází a portálů, spolupráce v oblasti výzkumu a vývoje šedé literatury se zahraničními institucemi, dalšími výstupy byla právní expertíza, certifikovaná metodika a další.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Partnerská síť Národního úložiště šedé literatury (NUŠL)
Fürstová, Iveta
Vzrůstající potřeba přístupu ke sbírkám šedé literatury z oblasti vědy, výzkumu a vzdělávání vede ke koordinovanému sběru a budování sbírek na všech úrovních. Národní technická knihovna (NTK) zaštiťuje sběr šedé literatury na národní úrovni prostřednictvím projektu „Digitální knihovna pro šedou literaturu – funkční model a pilotní realizace“ za podpory Ministerstva kultury České republiky v rámci výzkumných programových projektů. Cílem projektu je vybudování Národního úložiště šedé literatury (NUŠL). Základem digitálního repozitáře je kvalitní softwarové řešení, ale neméně důležité je budování partnerské sítě a spolupráce na základě dohodnutých a smluvně ošetřených podmínek. Na podporu sběru šedé literatury buduje NTK partnerskou síť producentů šedé literatury, jejíž vznik je podmíněn hned několika důvody. NUŠL se zaměřuje na odbornou šedou literaturu především z oblasti vědy, výzkumu a vzdělávání. Hlavními partnery a zdroji šedé literatury z oblasti vědy a výzkumu jsou Akademie věd České republiky, veřejné výzkumné instituce a grantové agentury. Za oblast vzdělávání jsou to především vysoké školy a z paměťových institucí knihovny a muzea. Spolupráce je zaměřena také na orgány státní správy a nevyhýbá se ani komerčnímu sektoru. Partnerem se nemůže stát jakýkoliv subjekt, protože cílem NUŠL je nabídnout svým uživatelům odborné dokumenty šedé literatury s originálním a hodnotným obsahem. Důležitým aspektem, který dále přispívá k nutnosti vytvářet partnerskou síť, je dodržování platných českých právních norem, především práva autorského, práva ochrany osobních údajů a obecného smluvního práva. Příspěvek představí budování partnerské sítě NUŠL na konkrétních příkladech z prostředí Akademie věd České republiky, výzkumných institucí, vysokých škol, knihoven, atd. a upozorní na důležité právní otázky z oblasti šedé literatury. K podpoře spolupráce slouží webové stránky projektu (http://nusl.techlib.cz) a jsou vytvářeny metodiky, postupy a organizována školení.
Plný text: idr-49_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-49_2 - Stáhnout plný textPDF