Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Zapojenie NK1.1 receptora aktivovaného GlcNAc3-konjugátom do regulácie tvorby protilátok
Huliková, Katarína ; Pospíšil, Miloslav ; Svoboda, Jan ; Kuldová, Markéta ; Fišerová, Anna
Sacharidové GlcNAc8-dendrimery ovlivňují antigenní prezentaci a tvorbu protilátek B lymfocyty v závislosti na rozpoznání NK1.1 receptoru

Hodnocení rizika vybraných chemických látek vyráběných nebo dovážených do ČR
Výzkumný ústav organických syntéz, Centrum ekologie, toxikologie a analytiky, Pardubice-Rybitví ; Petira, Oldřich ; Mejstřík, Viktor ; Krejsová, Hana ; Koryntová, Ilona ; Držková, Libuše ; Doležalová, Ludmila ; Čihák, Rostislav
Stručná závěrečná zpráva projektu, který byl rozdělen do několika částí: 1. Hodnocení rizik nově registrovaných látek; 2. Pokračování tvorby SIDS (Screening Information Data Set); 3. Zavedení nového alternativního zkušebního testu pro hodnocení rizika chemikálií; 4. Pilotní zkoušky vybrané chemikálie a zhodnocení jejího rizika.


Využití interaktivní tabule ve vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
KAZDOVÁ, Lenka
Anotace Bakalářská práce rozebírá problematiku vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení formou interaktivní tabule. První část práce popisuje speciální vzdělávání ? zásady, cíle speciálního vzdělávání a organizaci tohoto vzdělávání. Druhá část je zaměřena na vymezení pojmu mentální retardace, popisuje specifické a hyperkinetické poruchy učení. Ve třetí části jsou popsány specifikace interaktivní tabule včetně interaktivních výukových systémů. Čtvrtá část se zabývá zásady tvorby výukové prezentace, organizačními formami, didaktickými prostředky a výukovými metodami. Hlavní část práce se zaměřuje na popis tvorby prezentací vytvořených v programu Smart Notebook, určené pro interaktivní tabule a pilotní ověřování efektivity takto vytvořených prezentací formou dotazníkového šetření.

Speciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií
SVOBODOVÁ, Petra
Diplomová práce je tematicky zaměřena na speciální pomůcku pro děti postižené specifickou poruchou učení {--} dyslexie. V druhé kapitole jsou vymezeny základní pojmy související se specifickými poruchami učení a jejich definice. Největší pozornost je věnována kapitole třetí, která pojednává o specifických vývojových poruchách učení, které zaujímají jednu z nejdůležitějších pozic v rámci vzdělávání se zaměřením na příčiny, projevy, diagnostiku specifických poruch učení. V druhé části této kapitoly jsou definovány specializovanější poruchy učení {--} dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Obsahem čtvrté kapitoly je reedukace specifických poruch učení a individuální vzdělávací program, strategie jeho tvorby, obsah a ukázka vlastního individuálního plánu. V páté kapitole je vymezeno vývojové období {--} střední školní věk a starší školní věk. V šesté kapitole je charakterizován předmět, pro který je tato pomůcka určena {--} český jazyk. V rámci českého jazyka jde o vymezení čtení, psaní, pravopisu, hodnocení a klasifikace žáků se specifickými poruchami učení. V samostatné kapitole je zpracována praktická část. Její součást tvoří metodická příručka pro učitele k pracovním listům z českého jazyka pro 7. ročník základní školy.

Arteterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
MALINOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá možností nápravy obtíží dětí jmenované skupiny za pomoci arteterapeutických metod a technik. Teoretická část vymezuje pojem speciální vzdělávací potřeba a charakterizuje a blíže specifikuje některé skupiny dětí, které se k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami řadí. Jedná se o děti se specifickými vývojovými poruchami učení a žáky s výchovnými problémy. Užší výběr je zvolen s ohledem na to, jak děti fungují a jak se projevují ve výuce. Praktickou část práce tvoří dvě případové studie. V nich je prezentován rozbor výtvarné produkce dětí 2. stupně ZŠ dívky se specifickou vývojovou poruchou učení na podkladě zdravotního postižení a dívky s výchovnými problémy vyvolanými emoční deprivací. Hledání typických rysů tvorby těchto dětí a sledování změn ve výtvarné produkci jsou nedílnou součástí práce.

Tvorba strategie obchodování na Forexu
Žák, Martin ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Nováček, Jakub (oponent)
Cílem této práce je provést čtenáře teoreticky i prakticky procesem tvorby investiční strategie na Forexu. V teoretické části se práce zaměřuje na základní principy fungování Forexu a možnosti obchodování. Dále tu popisuje metody a postupy, které jsou důležité při sestavování vlastního obchodního plánu a backtestingu. Tyto metody a postupy jsou následně využity v praktické části, kde je ukázán proces výstavby strategie využívající základní principy Tripple Screen systému. Závěrem práce je vytvoření strategie připravené k reálnému využití v praxi, tedy k živému obchodování, která zároveň dokazuje, že lze na Forexu úspěšně a konzistentně dosahovat zisků.

Implementace moderních multidotykových aplikací s využitím knihovny Qt
Ryba, Bronislav
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby multidotykových aplikací typu GIS pomocí knihovny Qt. Práce v úvodní části pojednává o současných desktopových a mobilních řešeních v oblasti GIS s hodnocením jejich uživatelských rozhraní. Dále obsahuje popis dostupných mapových služeb a možností knihovny Qt v oblasti tvorby moderních aplikací pro dotykové obrazovky. Následující část práce je věnována definování uživatele a návrhu vlastního GIS s pozorností kladenou na přívětivé uživatelské rozhraní vhodné pro dotykové obrazovky. Výstupem práce je pak implementace navrženého GIS disponujícího moderním multidotykovým uživatelským rozhraním.

Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla
Dvořáková, Karolína ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla představuje hudbu a výtvarné umění v ne zcela tradičním vztahu, kdy hudba představuje inspirační či motivační zdroj v rámci výtvarné tvorby. Přestože vnímání výtvarného umění a hudby vychází ze zcela jiných procesů, existuje tzv. synestézie, která obě formy vnímání propojují. Zároveň lze výtvarná a hudební díla vzájemně srovnávat a to hlavně na základě společných složek. V rámci vývoje umění se též objevovala řada konkrétních příkladů umělců, směrů či hnutí, které vzájemné vztahy mezi výtvarným uměním a hudbou dokazují. I současné vzdělávací trendy, které jsou zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu, usilují o propojení jednotlivých vyučovacích předmětů, aby především došlo ke vzniku mezipředmětových souvislostí. Následuje řada konkrétních příkladů ze školní praxe, jak lze hudbu využít hlavně jako inspirační či motivační zdroj výtvarného díla, což se promítá i do mých vlastních výtvarných děl, jimž patří poslední část práce. Práce je navíc doplněna o přílohu, kterou tvoří dvě CD - jedno s obrazovou přílohou ze školních praxí a druhé s mými výtvarnými pracemi, obě navíc doplněné o použitou hudbu.

Vliv atorvastatinu na expresi vybraných cytokinů u myšího modelu aterosklerózy.
Toningerová, Lenka ; Nachtigal, Petr (vedoucí práce) ; Trejtnar, František (oponent)
Vliv atorvastatinu na expresi vybraných cytokinů u myšího modelu aterosklerózy Ateroskleróza je zánětlivé degenerativní onemocnění cévní stěny. Jedná se o dlouhodobé onemocnění, při kterém dochází k tuhnutí cévní stěny a zužování průsvitu, za tvorby aterosklerotických plátů. VCAM-1 (vascular cell adhesion molecule-1) je adhezní molekula, která hraje důležitou roli v rozvoji endotelilální dysfunkce a v další progresi aterosklerózy. Endoglin (CD 105) je transmembránový protein, který hraje roli v různých fyziologických a patologických stavech jako angiogeneze, při procesu hojení ran, při infarktech a během kancerogeneze. Cílem této rigorózní práce bylo zjistit a popsat expresi endoglinu v aterosklerotických plátech u apoE/LDL-receptor deficientních myší. Dále jsme chtěli popsat jeho kolokalizaci s VCAM-1 adhezní molekulou a zjistit jak jsou tyto proteiny ovlivněny podáváním atorvastatinu. Samice kmene C57BL/6J s dvojitým deficitem apolipoproteinu E a LDL- receptoru byla náhodně rozdělena do 2 skupin, kontrolní, které byla podávána pouze aterogenní dieta, a atorvastatinové, které byla podávána aterogenní dieta obohacena o 100 mg atorvastatinu na 1kg váhy denně. Byla provedena biochemická analýza krve, imunohistochemická analýza exprese VCAM-1 a endoglinu a ve světelné a fluorescenční mikroskopii a...