Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktuální otázky znalecké činnosti
Škoch, Petr ; Bradáč, Albert (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obecnými problémy současného českého znaleckého prostředí z pohledu řadových znalců. Práce je zaměřena na kritický rozbor znalecké činnosti se zřetelem zejména na otázky odměň, termínů vyplacení znalečného, odbornosti, jmenování a odvolání znalce a součinnosti znalce se státními orgány. Problematika je řešena formou reakcí znalců na jednotlivé konkrétní body, které jsou nejdříve vyhodnoceny a poté jsou na každou z nich navrhnuta možná řešení. Na konci práce jsou statisticky shrnuty všechny problémy do grafu a vybrány z nich ty nejpalčivější.
Návrh směrnic pro vedení účetnictví ve společnosti E-Technik, a.s.
Macháň, Jan ; Polák, Josef (oponent) ; Beranová, Michaela (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vnitropodnikových směrnic v oblasti účetnictví ve společnosti E-Technik, a. s. Bakalářská práce vychází ze současných legislativních norem a předpisů, které oblast účetnictví a vnitropodnikových směrnic upravují. Hlavním cílem je vytvoření vnitropodnikové účetní směrnice pro úplnou a průkaznou evidenci a účetní zachycení zásob. Vytvořená účetní směrnice zajistí jednotné postupy při oceňování a evidenci zásob ve společnosti.
Zavedení Managementu Informační Bezpečnosti v IT podniku
Riegl, Tomáš ; Sedlák, Petr (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zavedením managementu řízení bezpečnosti informací v IT společnosti. Obsahuje teoretické poznatky, které jsou potřebné pro pochopení této problematiky a pro jejich aplikaci pro analýzu současného stavu bezpečnosti informací, analýzu a řízení rizik. V neposlední řadě pro vlastní zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve společnosti. Zavedení ISMS bylo rozděleno do dvou fází. Tato práce se podrobně zabývá první fází.
Reakce německé školské politiky na Evropskou migrační krizi na příkladu čtyř spolkových zemí
MUŽÍK VEŘTÁTOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce přibližuje čtenáři reakci školské politiky Spolkové republiky Německo na otázky migrace a školské integrace. Čtenář je seznámen s fungováním státního zřízení federativní republiky, systémem školství ve Spolkové republice Německo a s Evropskou migrační krizí. Obsah legislativních dokumentů z oblasti školství je přiblížen na výběru čtyř spolkových zemí, jmenovitě Bavorska, Braniborska, Saska a Severního Porýní-Vestfálska. V práci je přiblížen pohled těchto dokumentů na oblasti školní docházky žáků z řad migrantů, jejich školskou integraci a vliv odlišného náboženství na běžné předměty nabízené ve veřejném školství. Bakalářská práce je komplexním pohledem na problematiku německých školských legislativních dokumentů ve vztahu k Evropské migrační krizi.
Návrh směrnic pro vedení účetnictví ve společnosti E-Technik, a.s.
Macháň, Jan ; Polák, Josef (oponent) ; Beranová, Michaela (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vnitropodnikových směrnic v oblasti účetnictví ve společnosti E-Technik, a. s. Bakalářská práce vychází ze současných legislativních norem a předpisů, které oblast účetnictví a vnitropodnikových směrnic upravují. Hlavním cílem je vytvoření vnitropodnikové účetní směrnice pro úplnou a průkaznou evidenci a účetní zachycení zásob. Vytvořená účetní směrnice zajistí jednotné postupy při oceňování a evidenci zásob ve společnosti.
Aktuální otázky znalecké činnosti
Škoch, Petr ; Bradáč, Albert (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obecnými problémy současného českého znaleckého prostředí z pohledu řadových znalců. Práce je zaměřena na kritický rozbor znalecké činnosti se zřetelem zejména na otázky odměň, termínů vyplacení znalečného, odbornosti, jmenování a odvolání znalce a součinnosti znalce se státními orgány. Problematika je řešena formou reakcí znalců na jednotlivé konkrétní body, které jsou nejdříve vyhodnoceny a poté jsou na každou z nich navrhnuta možná řešení. Na konci práce jsou statisticky shrnuty všechny problémy do grafu a vybrány z nich ty nejpalčivější.
Zavedení Managementu Informační Bezpečnosti v IT podniku
Riegl, Tomáš ; Sedlák, Petr (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zavedením managementu řízení bezpečnosti informací v IT společnosti. Obsahuje teoretické poznatky, které jsou potřebné pro pochopení této problematiky a pro jejich aplikaci pro analýzu současného stavu bezpečnosti informací, analýzu a řízení rizik. V neposlední řadě pro vlastní zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve společnosti. Zavedení ISMS bylo rozděleno do dvou fází. Tato práce se podrobně zabývá první fází.
Role pedagoga v problematice CAN
VOLKOVÁ, Andrea
Cílem této diplomové práce bylo zmonitorovat informovanost pedagogické obce o problematice syndromu CAN a schopnost a ochotu pedagogů, takovou situaci řešit. Teoretická část byla zaměřena na charakteristiku syndromu CAN, jeho forem, projevů a příčin. Část byla věnována také legislativě a prevenci. Výzkumu se zúčastnilo celkem 148 pedagogů a pedagožek mateřských a základních škol Jihočeského kraje a Vysočiny. Pro výzkum byly stanoveny čtyři hypotézy, tři z nich: Pedagogická obec přiznává, že by se měla zlepšit dostupnost informací o syndromu CAN, Pokud by se pedagogové o případu násilí, zanedbávání nebo zneužívání dítěte dozvěděli, byli by ochotni tuto situaci řešit a Pedagogové si nejsou zcela jisti, že by dokázali příznaky syndromu CAN rozeznat, byly potvrzeny. Hypotéza: Pedagogové vědí, jak řešit situaci, kdy je odhaleno násilí, zanedbání nebo zneužívání dítěte byla zamítnuta, podle výzkumu si pedagogové nejsou jisti, nebo vůbec neví, jak řešit situaci, kdy se setkají s týraným, zanedbávaným nebo zneužívaným dítětem. Data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.
Ošetřovatelská péče o pacienty s transplantací srdce.
VINKLEROVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku ošetřovatelské péče o pacienty s transplantací srdce. První srdeční transplantace v České republice byla provedena roku 1984 v pražském IKEMu. V České republice je celkem sedm transplantačních center, ale transplantaci srdce provádí pouze centra v Praze a Brně. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž v teoretické části je i anatomie, historie a charakteristika transplantací. Transplantace srdce se provádí u nemocných, kteří mají srdeční onemocnění ve stádiu terminálního srdečního selhání. Aby mohla být provedena transplantace, musí příjemce splňovat určité podmínky. Musí být zařazen do registru na čekací listině, s dárcem mít stejnou krevní skupinu, podobnou váhu a věk do padesáti pěti let. Nezbytné je, aby se našel vhodný dárce pro transplantaci. Další důležitou podmínkou k transplantaci je, že musí být splněny všechny body v zákoně č. 285/2002 Sb. v platném znění. Dále se vyloučí, že zemřelý není v evidenci národního registru osob nesouhlasících s posmrtným odběrem orgánů a tkání a musí se prokázat jeho identita. Než je nemocný zařazený na čekací listinu, provedou se mu podrobná vyšetření a podle výsledků vyšetření je zařazen dle naléhavosti na čekací listinu. Jelikož je transplantace brána jako akutní operační zákrok, tak se při nalezení vhodného dárce příjemci provádí pouze bezprostřední tělesná příprava před operací. Dalšími body v teoretické části jsou popis odběru srdce od dárce a operační postup i technika při transplantaci srdce. Dnes máme tři techniky odstraňování srdce. Největší důraz je věnován pooperační péči. Do ní patří endomyokardiální biopsie, která se provádí v pravidelných intervalech, také kontrolní návštěvy a podávání imunosupresivních léků. Dále sem řadíme komplikace po transplantaci srdce, které mohou vzniknout v časném nebo pozdějším pooperačním období. Do pooperační péče ještě spadá edukace o pooperačním režimu. Hlavním cílem bakalářské práce je zmapovat specifika ošetřovatelské péče u pacientů po transplantaci srdce a to před i po operaci. Dílčím cílem je zjistit, jakým způsobem jsou pacientům poskytovány informace o pooperačním režimu po transplantaci srdce. Snahou této práce je vyzkoumat rozdíl mezi poskytovanou ošetřovatelskou péčí u pacientů po transplantaci srdce a po kardiochirurgické operaci. V empirické části práce bylo provedeno kvalitativní šetření, pro které byly stanoveny výzkumné otázky. Výzkumný soubor tvořilo sedm sester. Čtyři sestry byly z Institutu klinické a experimentální medicíny v Praze a tři z kardiochirurgie v Českých Budějovicích. Výzkumné šetření probíhalo formou nestandardizovaného rozhovoru na denní místnosti sester a jeden v domácím prostředí. Výsledky vycházejí z provedených rozhovorů a byly zpracovány pomocí kategorizovaných skupin. Z výsledků vyplývá, že se ošetřovatelská péče o pacienty s transplantací srdce zásadně neliší od péče o pacienty po kardiochirurgické operaci. Rozdíly jsou ve vyšetření pacienta před transplantací srdce. Můžeme je vidět při nejdůležitějších předoperačních vyšetřeních. K nim patří speciální náběry protilátek, protože určují sílu podávaných imunosupresivních léků. V pooperační péči je rozdílnost v pravidelných kontrolách u lékaře. V sociálních kontaktech mezi pacienty a jejich okolím jsou veliké rozdíly. Důležitou součástí ošetřovatelské péče je podrobná informovanost pacienta. Informace by se měly podávat jak v předoperační péči, tak i v pooperační péči. Ostatní oblasti se shodují. Práce by měla být prospěšná těm sestrám, které se starají o pacienty po transplantaci srdce, ale také lidem, kteří se rozhodují, zda podstoupit transplantaci srdce a nebo se o problematikou transplantací blíže zajímají.
Problematika celoživotního vzdělávání sester
HALUZOVÁ, Jaroslava
Tato práce se věnovala problematice celoživotního vzdělávání sester. Cílem bylo, zjistit postoj a zájem sester o celoživotní vzdělávání. Zjistit, zda sestry znají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Dalším cílem bylo zjistit, zda sestry využívají všechny možnosti celoživotního vzdělvání a v neposlední řadě bylo cílem zjistit co nejíce motivuje sestry k celoživotnímu vzdělávání.Při zpracování dat byl použit kvantitativní výzkum a metoda sběru dat dotazování, technikou dotazníku. Z výzkumu se zjistilo, že sestry mají zájem o celoživotní vzdělávání, ale neznají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Sestry ani nevyužívají všechny možnosti celoživotního vzdělávání, zejména preferují semináře, konference a kurzy. Dále z výzkumu vyplynulo, že největším motivačním faktorem celoživotního vzdělávání sester je podpora od zaměstnavatele dále vyšší platové zařazení a také povinná registrace zdravotnických pracovníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.