Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Důstojnost člověka jako základ sociální a pedagogické práce s romskými klienty v NZDM
VÁŇOVÁ, Dominika
Diplomová práce se věnuje sociální a pedagogické práci s romskými adolescenty v NZDM (Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež) s důrazem a na důstojnost a lidská práva. Jedná se o teoretickou práci, která popisuje Romy na území České republiky a to především v současnosti. Vymezuje a charakterizuje období adolescence a představuje v čem je adolescence u Romů odlišná, než u jejich vrstevníků z majoritní společnosti. Představuje NZDM jako jednu z mladších sociálních služeb v České republice, zaměřuje se na vysvětlení principu nízkoprahovosti, definování cílů, cílové skupiny a nabízených služeb a zaměřuje na individuální plánování, na kterém je práce s klienty v tomto typu zařízení postavena. Dále definuje lidskou důstojnost a lidská práva a jejich zakotvení v národních i mezinárodních právních dokumentech. Na závěr jsou uvedena etická dilemata, se kterými se pracovníci NZDM v praxi setkávají a popsány zp?soby, jak je moţné k nim přistupovat, aby byla zachována a podpořena lidská d?stojnost a práva klient?. Cílem diplomové práce je ukázat, ţe přístup pracovník? NZDM zaloţený na respektování d?stojnosti a práv kaţdého člověka vede u klient? k pozitivnímu ovlivňování jejich osobnosti a morálky, k formování jejich hodnot.
Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Horák, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato teoreticko-empirická diplomová práce s názvem Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež pojednává v teoretické části o zážitkové pedagogice a tématu nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. V praktické části poté spojuje tyto oblasti na praktickém příkladu. Pomocí kvalitativních rozhovorů s účastníky výjezdu, si odpovídáme na otázku: Jaký význam pro vlastní rozvoj si uvědomují účastníci výjezdu s prvky zážitkové pedagogiky, pořádaného NZDM Dixie? Klíčová slova Zážitková pedagogika Zkušenost Reflexe Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Ohrožené děti a mládež Společensky nežádoucí jevy
Principy animace v Klubu mladých při ZŠ Vodičkova
KEMPFER, Heřman
Bakalářská práce si klade za cíl popsat principy animace v Klubu mladých při ZŠ Vodičkova, které vychovatelé při své práci využívají. Úvodní část je věnována představení zkoumané organizaci. V další kapitole vymezuji pojem animace a následně představuji důležité činitele ovlivňující uplatňování principů animace v Klubu mladých. Hlavní činitelé, které práce zmiňuje: práce se skupinou a jedincem, komunikace ve výchovném procesu, osobnost vychovatele. V posledních kapitolách se práce věnuje uplatňování animačních technik v praxi Klubu mladých, který je rozdělen do tří částí: volný klub, pravidelné kroužky, nepravidelné akce.
Sociální klima ve školní družině a jeho diagnostika
NESHYBOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo vyzkoušet si pedagogicko-psychologickou diagnostiku {--} dotazník, aplikovat ho ve školní družině a vyhodnotit. V první části bakalářské práce jsem se teoreticky zabývala termíny, které se dotýkaly praktické části, mezi tyto termíny patří sociální klima, sociální vztahy, sociální komunikace a socializace. Součástí této části je seznámení se školní družinou, jejími cíly, posláním a funkcí. V další části se věnuji problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky, co to je a jak ji můžeme využít. Dále popisuji strategii a postupy diagnostiky, samotné metody i jejich využití. Praktická část se věnuje pedagogicko-psychologické metodě formou dotazníku, který má za cíl zjištění vztahu dětí ve školní družině a jejich spokojenost se zařízením. Za pomoci vyplněných dotazníků dětmi a jejich vyhodnocením jsem dospěla k závěru, že dětí mají mezi sebou dobré vztahy i s prostředím jsou téměř spokojeny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.