|
Modelování dopravy v dálničních uzavírkách
Novák, Martin ; Ščerba, Marek (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je zvýšení plynulosti dálniční dopravy v místech s dočasným omezením. Dopravní data zjištěná z radarů byla zpracována pomocí mikrosimulačního modelu v softwaru S-Paramics. Výsledkem je zpracování, zkalibrování a zvalidování modelu stávajícího stavu, návrh a vyhodnocení modelů mobilního liniového řízení provozu (z hlediska průměrných rychlostí a cestovních časů) a postřehy získané při použití softwaru S-Paramics. Součástí práce je také zpracování studie použitelnosti mobilního liniového řízení na českých dálnicích.
|
|
Zvýšení propustnosti úzkých hrdel způsobených dopravním omezením
Matuszková, Radka ; Ščerba, Marek (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o chování dopravního proudu v místě pracovních zón. Zaměřuje se především na střídavé řazení těsně před úzkým hrdlem a tvorbu kongescí. Součástí práce je studie parametrů, definovaných v programu Aimsun, která zkoumá jejich vliv na střídavé řazení v mikrosimulaci. Správné nastavení hodnot je ověřeno na dopravním modelu sestaveném na základě videozáznamu. Práce si klade za cíl minimalizovat vlivy nutných oprav a rekonstrukcí pozemních komunikací pomocí telematických aplikací, které dynamicky ovlivňují dopravní proud změnami nejvyšší dovolené rychlosti.
|
|
Zvýšení propustnosti úzkých hrdel způsobených dopravním omezením
Matuszková, Radka ; Ščerba, Marek (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o chování dopravního proudu v místě pracovních zón. Zaměřuje se především na střídavé řazení těsně před úzkým hrdlem a tvorbu kongescí. Součástí práce je studie parametrů, definovaných v programu Aimsun, která zkoumá jejich vliv na střídavé řazení v mikrosimulaci. Správné nastavení hodnot je ověřeno na dopravním modelu sestaveném na základě videozáznamu. Práce si klade za cíl minimalizovat vlivy nutných oprav a rekonstrukcí pozemních komunikací pomocí telematických aplikací, které dynamicky ovlivňují dopravní proud změnami nejvyšší dovolené rychlosti.
|
|
Modelování dopravy v dálničních uzavírkách
Novák, Martin ; Ščerba, Marek (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je zvýšení plynulosti dálniční dopravy v místech s dočasným omezením. Dopravní data zjištěná z radarů byla zpracována pomocí mikrosimulačního modelu v softwaru S-Paramics. Výsledkem je zpracování, zkalibrování a zvalidování modelu stávajícího stavu, návrh a vyhodnocení modelů mobilního liniového řízení provozu (z hlediska průměrných rychlostí a cestovních časů) a postřehy získané při použití softwaru S-Paramics. Součástí práce je také zpracování studie použitelnosti mobilního liniového řízení na českých dálnicích.
|